Spelrum
Giraffen | 22 |
Krokodilen | 1 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 19 |
Inloggade | 42 |
Mobilspel
Pågående | 20 486 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
kissed - Ej medlem längre | 2009-05-19 13:43 | |
![]() | Jag vill helst sluta med mycket av dessa olika kemikalier som man använder på sin kropp och övergå till mer naturliga ämnen. Jag har tex slutat med insmörjningskrämer och använder olja istället. Även som deoderant använder jag olja ibland. Har en kompis som använder sig av nån sorts sten under armarna som ska ta bort svettlukt(men det hjälper inte på henne kan jag intyga). Men det är kul med tips på bättre ämnen till kroppsvård:-) Allt är värt att testa:-) | |
BorderBeta | 2009-05-19 13:49 | |
![]() | Thai-stenen fungerar jättebra på mig. Men jag använder den i sprayform och den är bättre än i stenform. Eftersom jag inte äter kött så slipper jag en del kroppsdofter som kan bli rätt kraftiga annars. Jag använder ex ricinolja till ansiktet ibland, rasoullera, smörjer med olja osv. Honung är nästan som läkemedel för huden. | |
Lenis2 | 2009-05-19 13:53 | |
![]() | borderbeta: ett par närbilder på ditt hår skulle stärka ditt resonemang! jag har svårt att tänka mig att håret blir särskilt fräscht att gnuggas med havregryn :D ett alternativ är att inte tvätta håret varje dag, utan istället varannan och var tredje. | |
kissed - Ej medlem längre | 2009-05-19 13:53 | |
![]() | Finns den thai-stenen att köpa på annat sätt en över nätet? Vet du nån kedja som saluför den? | |
kissed - Ej medlem längre | 2009-05-19 13:54 | |
![]() | Tycker bordes hår ser underbart ut:-) | |
BorderBeta | 2009-05-19 13:56 | |
![]() | Klart jag kan bjuda på bilder? Finns infogningsfunktion av bilder i tråden eller har man galleri? Har inte lärt känna forumet än. Jag använder som sagt bikarbonat bara i princip. That-deo finns i många hälsokostaffärer. | |
Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-19 14:44 | |
![]() | det finns ju schampo som är ekologiskt framställda med just naturliga ingredenser som inte påverkar miljö negativt tex urtekram | |
Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-19 14:45 | |
![]() | thaisten och urtekram finns på hälsokost OCH även mitt lokala ica | |
EbbaGreen | 2009-05-19 15:57 | |
![]() | Intressant detta! En fråga bara, jag har väldigt långt hår, ned till korsryggen. Hur mycket bikarbonat ska man använda? Ska man tvätta håret 2 gånger för bästa verkan, och vad anser du är det bästa naturliga balsamet (ägg osv)? | |
Sotfinger | 2009-05-19 16:14 | |
![]() | Jag tänker absolut testa detta. Men en fråga: köper man bikarbonat från bak-hyllan i sin vanliga butik? Man vill väl ha en större förpackning? Blöter du håret först, och gnuggar in bikarbonaten i den fuktiga hårbotten? | |
BorderBeta | 2009-05-19 17:02 | |
![]() | Gimp2 Här kan du läsalite om vad även sk "naturliga", ekologiska schampon kan innehålla; www.lagerstedtocompa...et iskt.htm | |
BorderBeta | 2009-05-19 17:05 | |
![]() | Ebba... Jag har också så långthår och tar en-två matskedar ca bikarbonat. Jag brukar tvätta det 2 ggr på raken ca var 8:e dag. Har jag tränat tvättar jag med WO, vilket är water only. Det viktiga är att verkligen gnugga. Lägg pulvret intill hårbotten, böj dig fram och gnugga dig igenom hela hårbotten. Jag tror det är halvtrist med bikarbonat i ögonen så håll lite koll på det. ;) De första tvättarna kan du ta ett silikonfritt balsam efteråt bara för att få en mjukare övergång. Många fortsätter som sagt med vissa balsam eftersom dess ingredienser skiljer sig från schampons. | |
BorderBeta | 2009-05-19 17:08 | |
![]() | Sotfinger Jag brukar köpa en burk bikarbonat för 11 kr. Den brukar vara sådär minst en månad, ibland 2. (4-8 tvättar) Man blöter håret ordentligt först. Skillnaden från schampo är att mans atsar främst på hårbotten. Man använder bikarbonatet för en rejäl rengöring alltså. I håret i sig är det bra med vatten, äppelcidervinäger eller ägg osv. När man använder äppelcidervinäger ska man hälla i ca 1 dl ÄCV i 1 liter kallt vatten som man har i en skål/vask. Man doppar håret i omgångar, och till slut häller man vattnet över håret. Sen sköljer man ur det NOGA med vatten. Ägg är annars de flestas favorit. | |
uberbacon | 2009-05-19 17:35 | |
![]() | jag är nybörjare på det här med att vara hälsomedveten.. vad är så dåligt med schampo? o.O wella och mitt hår står varandra nära, och vilket resultat sen! ojojoj! | |
kissed - Ej medlem längre | 2009-05-19 17:48 | |
![]() | Alltså om jag förstår det här rätt nu så ska man använda bikarbonaten i hårbotten på blött hår och gnugga noga. Sen kan man ta ägg eller äppelcidervinäger till det övriga håret? Sen skölja ur ordentligt. Har jag hajat det hela BorderBeta?:-) | |
kissed - Ej medlem längre | 2009-05-19 17:50 | |
![]() | Läste något om gele någonstans. Vet du något om det BorderBeta? Vad för gele och hur ska man använda den i så fall? | |
Egenskap - Ej medlem längre | 2009-05-19 17:54 | |
![]() | Schwarzkopf Gliss <3 Jag skall nog också pröva utan schampoo. Men mitt hår är så jävla fett. Broder, har du något tips på hur man reducerar väldigt fett hår? Känns som det inte går utan schampoo. | |
nettan23 | 2009-05-19 17:55 | |
![]() | E du anhängare till No poo metoden eller? Innebär att tvätta med balsam, den metoden fungerade inte för mig, blev flottigt och kliade. Men om ngn e intresserad gå in på lockig.se | |
magre_memed | 2009-05-19 17:57 | |
![]() | Ja schampo är inte bra... har testat bara med balsam typ och ngra andra saker.. och eftersom jag har lockig så skulle man inte heller kamma så ofta... Men kunde inte fortsätta för att det belv fettig och fullt med mjäll så jag fick lägga av. | |
kissed - Ej medlem längre | 2009-05-19 18:04 | |
![]() | Jag använder precis som du Egenskap Schwarzkopf Gliss. Trivs bra med det men har också väldigt fett hår i hårbotten. Jobbigt att behöva tvätta hela håret när det bara känns smutsigt i hårbotten egentligen. Ska bli kul att testa det här men man vet ju inte om det kommer funka på mej:-) | |