Spelrum
Giraffen | 6 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 2 |
Inloggade | 8 |
Mobilspel
Pågående | 20 521 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Snoosy | 2009-05-20 20:10 | |
![]() | ..emhut,, bor ni möjligtvis i närhetan av varandra :) | |
sa fröken - Ej medlem längre | 2009-05-20 20:17 | |
![]() | hur det går för glassbilen? har ingen aning men jag tänker se till att vara på plats när den stannar på gården imorgon!! räknar med att gå därifrån med ett par lådor under armen. känner också igen annwids dilemma... ;D | |
emmylicious | 2009-05-20 21:05 | |
![]() | Nu blir jag jättesugen på Hemglass-glass ju =\ Hoppas den kommer på fredag! | |
mammamu33321 | 2009-05-20 21:10 | |
![]() | jag handlar så fort nån e hemma och kan passa den. När man bor mitt ute i obygden är det riktigt rackarns praktiskt att kunna handla av glassbilen. Annars skulle mina ungar få äta glass som tinat i minst 2,5 mil innan man e hemma från närmsta affär...=) | |
grinolle1 | 2009-05-20 21:29 | |
![]() | frys/kylväska? | |
vindsus86 | 2009-05-20 22:54 | |
![]() | jag minns någon glasspåse hemglass hade när jag var liten. minns inte riktigt vad den hette. 72:an eller nåt. för det var så många glassar i. tror det var vad den kostade också, men osäker. det var vaniljglass överdragen med fyra olika sorts choklad. (alltså, varje glass var inte överdragen med fyra olika sorters choklad, utan det var fyra olika. kola, mörk choklad och så två andra.. minns inte riktigt. en av mellanfärgerna var iaf sjukt god) men den glasspåsen försvann någon gång under min barndom. men nu känns hemglass som dyrt. om man ser på reklamlapparna de skickar hem. iofs har jag inte tänkt på att kolla på pris per glass, men när man bara ser priset i stora bokstäver så är första känslan iaf.. "Hu." hehe något jag minns tydligt från när glassbilen kom till min gata i torslanda när jag var liten var att den alltid var försenad. kom vid 21-22 på kvällen. så var det ofta någon ung kille som körde som mina kompisar och jag var och klängde på. undra om det var därför han jämt var sen. för barn på varje plats skulle klänga på honom. vi köpte inte ens alltid nåt, utan vi bara klängde. en annan sak jag minns som iaf för min familj blev lika speciellt som glassbilen var en frukt- och grönsaksbil som kom ibland. sjukt god frukt hade den mannen. | |
vindsus86 | 2009-05-20 22:54 | |
![]() | oj. jag skrev inte alls mycket. ssch. | |
skogstorparn | 2009-05-20 23:47 | |
![]() | mövenpick låter lite kinky.. | |
Ässät | 2009-05-21 00:01 | |
![]() | jag har nog inte köpt glass från Hemglass på säkert 15 år när dottern var liten. Då fick man köpa en miniräknare som spelade trudelutten om man tryckte på en knapp, den har jag kvar än och funkar :) | |
Kolbxbo - Ej medlem längre | 2009-05-21 00:08 | |
![]() | Hmm, tycker det är omodernt med glassbilar. Låter som kommunistsamhälle.. Vi har väl egna fortskaffningsmedel till ICA Maxi idag? Vem fan orkar passa glassbilstiderna? Suck.. Spyr när jag hör Hemglass och Glassbilen komma... | |
Pseudonymf | 2009-05-21 00:10 | |
![]() | Nej, jag känner inte för att betala för dyr glass, jag laddar ner i stället... | |
Kolbxbo - Ej medlem längre | 2009-05-21 00:11 | |
![]() | Laddar ner glass? Fil-delar du? Glass-delning är väl olagligt? | |
Pseudonymf | 2009-05-21 00:24 | |
![]() | Nej, inte om den är i strut. Det är rena rama rånet att köpa glass nuförtiden... | |
HumbleBug | 2009-05-21 00:51 | |
![]() | Hemglass? Tråkig vanilj med chokladöverdrag. En tugga o så är man uttråkad. | |
anneli72 - Ej medlem längre | 2009-05-21 00:54 | |
![]() | Nej,jag får ilningar i tänderna av glass. | |
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2009-05-21 01:08 | |
![]() | Glassbilen är väl bra, om man inte vill ha bil och åka fort från nån affär mitt i sommaren. Tyvärr verkar sortimentet mest vara riktat till barn... Hemglass hade ett tag en massa frysmat i annonsbladet, men det blev tydligen ingen hit. Kan tänka mig att vissa saker tog slut och folk upplevde badwill? Det bästa med Hemglass nuförtiden är väl deras GPS-karta där det åker omkring små glada bilar. Men hur hittar man den kartan på huvudwebsidan? www.jwls.se/ | |
Johanna73 - Ej medlem längre | 2009-05-21 06:54 | |
![]() | vi handlar, det är dyrt men inte om man jämför med ICA, här kan du få en rejäl påse med pinnar som räcker ett tag, istället för små kartonger på Ica med 10-15 pinnar i för 40-50 kr. Men Mövenpick finns väl på Ica, vi har haft det i flera år, kanske en "modern" butik hehe.. | |
salty | 2009-05-21 09:12 | |
![]() | Vi handlade alltid från hemglass när jag var liten. Minimarängcup och Smack(?) i mitt hjärta! | |
krysopras | 2009-05-21 09:25 | |
![]() | Jag avskyr den där signalen. Den är vidrig. Mitt ute i skogen med hunden på en härlig utflykt, och så ljuder det eländet över nejden. Om och om och om igen. Fan tag dem. | |
walo | 2009-05-21 09:41 | |
![]() | köpte också massa från glassbilen när man var liten. faktiskt köpt en 2 ggr senaste året nu med, de har lite roliga glassar emellanåt och är ju inte direkt dyra. sen faktumet att de stannar fem meter utanför en är rätt smidigt med! | |