Spelrum
Giraffen | 0 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 0 |
Mobilspel
Pågående | 20 098 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
emsut | 2009-05-23 11:43 | |
![]() | ät mat, banta inte. undvik onödiga saker, men ät det du vill. tror ingen mår bra av att undvika saker dem vill ha i allt för stor utsträckning. och motionera. och omge dig med människor du tycker om. det är mina hälsotips för dagen. det har fått mig att gå ner över 50 kilo iallafall. :) | |
emsut | 2009-05-23 11:48 | |
![]() | och gillar man siffror kan man alltid skaffa sig en stegräknare och tävla med sig själv. | |
Yids Army - Ej medlem längre | 2009-05-23 11:49 | |
![]() | Drick öl, sjuka intag med kolhydrater, lyft tunga vikter och drick proteindrinkar. Det har fått mig till att bli något som jag blundar till varje gång jag ska ta en dusch. | |
lusdrama - Ej medlem längre | 2009-05-23 11:52 | |
![]() | dessutom dricker jag en hel del vin:)antar att det inte är så stenålder men jag mår toppen!:) | |
le-lou | 2009-05-23 11:53 | |
![]() | Vad gäller Body Shops djurvänlighet så känns det lite märkligt att de sålde aktier till Loreal - som kör med djurtestat..vilket borde innebära att en del av pengarna som konsumenterna som shoppar på Body Shop spenderar... går till djurförsök. | |
le-lou | 2009-05-23 11:53 | |
![]() | Förtydliga - Loreal äger Body Shop mer eller mindre. | |
Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-05-23 11:54 | |
![]() | dricker öl, äter kött, chips och godis, snusar och sover för lite.. mår hyfsat ändå(än så länge...) | |
Yids Army - Ej medlem längre | 2009-05-23 11:54 | |
![]() | Fixar man 50 bast så är man nöjd. | |
lusdrama - Ej medlem längre | 2009-05-23 11:55 | |
![]() | kött är utmärkt mat... sen att många väljer bort det kan jag ha förståelse för ur ideologiska perspektiv. men människan är en köttätare... | |
LisaE0 - Ej medlem längre | 2009-05-23 12:01 | |
![]() | Sotfinger Ja, samma grundregel har jag, rena råvaror så långt som möjligt, och ofta ekologiskt, men inte alltid, för det är många gånger en kostnadsfråga. Ekologiska produkter är (tråkigt nog) ofta dyrare än andra, och priserna skiljer sig även mellan butikskedjorna. Ex: Köpte ekologiska, osvavlade, (skulle aldrig köpa svavlade produkter) torkade aprikoser på Willys igår, 200 gram för 12,90. ICA supermarket här på min gata tar över 28 kronor för 250 gram. Även om man försöker att hålla sig till rena råvaror så kan man "råka ut" för glutamater om man inte ser efter, för även kryddor och buljonger är ofta preparerade med dessa smakförstärkare. Av mina barn är den ena vegetarian och den andra en sann köttätare - som säkert inte skulle klara en endaste dag utan iallafall något i köttväg. :) Och jag håller med om det om basics....helheten är viktig... | |
LisaE0 - Ej medlem längre | 2009-05-23 12:14 | |
![]() | Wee Dram Fattar precis vad du menade med kaninögonen, men fortsättningen blev ju kul. :)) Jag litar också på Mr. Rabbit. ;D *skrattar så jäkla gott* :DD | |
LisaE0 - Ej medlem längre | 2009-05-23 12:42 | |
![]() | Yids Army: Äter och dricker det jag vill. Själavård för mig är att ge fan i alla små "måbra-tips". /slut citat Men så bra YA. Då har du ju hittat ditt koncept till välmående. Det är ju det jag säger, att alla skall vi bli saliga på våra alldeles egna vis. Det är viktigt. Och det fina i den här kråksången är att det skulle aldrig falla mig i att tvinga på andra mina åsikter eller mitt sätt att leva. Typ, lev och låt andra leva.... Jag har inga som helst ambitioner om att övertyga (eller omvända någon, i någon som helst riktning) någon om varken det ena eller det andra, utan denna tråd skapade jag enbart för att jag nu lever på det sättet att jag är intresserad av hälsofrågor och gärna diskuterar och byter erfarenheter och tips med likasinnade. That's it. MEN, jag skall villigt erkänna att visst kan det svida i mig ibland, och då främst när jag tänker på barnen... T.ex när jag i butiken ser att föräldrar till barn väljer att köpa vanliga, besprutade bananer istället för ekologiska sådana.... Eller när jag står i kassakön och ser småbarnsföräldrar framför mig köpa mängder med stora läsk- och saftflaskor (redan illa i sig), OCH naturligtvis då sådana som är ilsket färgade med mängder av kemiska färgämnen. Hur tror ni alla dessa ADHD- och andra bokstavsbarn skapas? Och NU ska jag ut i friska luften, byebye. | |
Sotfinger | 2009-05-23 12:44 | |
![]() | Jag har också läst nånstans om det där med blodgrupper och att det i viss mån skulle kunna styra vilken sorts mat vi mår bäst av. Nån som har en länk? | |
Yids Army - Ej medlem längre | 2009-05-23 13:06 | |
![]() | LisaE0 Tack för att du tog dig tid att ge mig ett såpass långt svar på en sån korthuggen replik du fick av mig. Det du menade från början är det du nu försöker prata bort med någon slags ödmjukhet - den jag nyss tackade för med fingrarna korsade. Klart som fan att du vill likt lilla kalle som gör ut skolans senaste mattebok långt före de andra barnen - höja hande och säga "klar fröken" | |
Sotfinger | 2009-05-23 13:25 | |
![]() | En helt annan sak som jag vill slå ett slag för när det gäller att må bra är medicinsk Qi Gong. Jag känner mig lite som mannen i reklamen för språkkurs: "Först ville jag inte tro på Naturmetoden, men nu har den lärt mig engelska". Jag hängde med som sällskap på en helgkurs för kanske tio år sedan, men det blev jag och inte kompisen som har fortsatt med övandet. | |
lusdrama - Ej medlem längre | 2009-05-23 13:33 | |
![]() | Sotfinger- jag googlade lite på stenålderskost blodgrupp, och fick upp en del. bästa läsningen om du googlar på engelska dock. | |
Sotfinger | 2009-05-23 13:43 | |
![]() | Yids Army: Jag kan också tycka att det är jobbigt med självgoda människor som ska frälsa världen. Men nu är ju detta en tråd som klart uttalat är till för redan frälsta eller wannabees som vill utbyta tips och klappa varandra om ryggen, och då kan man väl få vältra sig lite i sin egen förträfflighet? | |
kissed - Ej medlem längre | 2009-05-23 13:53 | |
![]() | Man blir inte klok på vissa här. Varför i hela världen skriva i en tråd om man finner den så präktig? Jag tycker det är ett utmärkt initiativ av TS. Man tar till sig det man vill prova eller också så bryr man sig inte. Svårare än så behöver det inte vara:-) Så sluta gnäll i den här tråden och lämna den ifred! | |
BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-05-23 14:00 | |
![]() | Jag tycker också det var ett bra initiativ. Själv äter jag inte kött sen många år tillbaka, kan tyvärr inte motionera i den utsträckningen jag vill pga vissa saker, men går gärna mycket och försöker att äta nyttigt och dricka mycket vatten:) | |
Linn79 - Ej medlem längre | 2009-05-23 14:01 | |
![]() | Absolut ett bra initiativ av TS. Ibland blir jag lite överväldigad av alla hälsotips - men det är framförallt alla skräckrubriker som irriterar mig "tomater kan blir din död!" "huvudvärk kan vara dödlig sjukdom-had DU testat dig?". (Samt "gå ned 147 kg på 18 minuter!" ) Rena hälsotips och inspiration är däremot energikickar för mig - och det har jag fått i den här tråden. | |