Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 53 |
Mobilspel
| Pågående | 19 694 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| BorderBeta | 2009-05-23 17:33 | |
![]() | Såklart blir reaktionerna starkare om man ser en extremt ung tjej/kille /15-17) med en mkt äldre person. Men jag var 19 när jag var med en man som var 42 och det flöt obemärkt förbi. Nu händer det oftare att människor reagerar. Kanske för att jag har barn och helt normativt borde satsa på att bli en duktig familjemedlem och samhällsmedborgare och inte sno en fager man från kvinnorna i hans ålder. Så även om man är äldre och som i mitt fall, har barn, så provoceras likväl många. Kärlek kan uppstå hur som helst. Sen är det så att vissa vågar gå den till mötes och andra inte alls, om alla normativa rätt inte finns. | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-05-23 17:37 | |
![]() | Själv tycker jag det hade varit praktiskt på många sätt att kunna gilla äldre män. Ibland tänker jag det verkar spännande. I verkligheten sätter rynkor och annat yttre förfall stopp. Jag är egentligen inte så ytlig men jag verkar ha någon slags spärr där. När jag var runt 20 tyckte jag 30-åringar var jätteäckliga och kände mig gravt skymfad om någon "gamling" uppvaktade mig. Jag uppskattar inte när äldre män stöter på mig, jag undrar om de tror de har en chans för att jag är ful för min ålder eller nåt. Andra får göra som de vill. Jag dömer inte andra. | |
| Lindalainen | 2009-05-23 17:41 | |
![]() | min snubbe är fem år äldre (21/26). fast jag tror han psykiskt är fem år yngre. minst. | |
| emmylish | 2009-05-23 17:58 | |
![]() | Chew, jag svarade dig. | |
| -Nephelia- | 2009-05-23 18:06 | |
![]() | Min ex kille är 10 år yngre än mig, vilket ingen reagerade på när de såg oss, men det gjorde de när man sade att det var 10 år mellan oss. Fin första kärlek var 13 år äldre än mig, då var jag 17 och han 30, det reagerade folk mkt starkare på. Det är personligheten man attraheras av, åldern spelar mindre roll. Ofta är man så gammal som man känner sig, som man gör sig. Utseendet är oviktigt också, utom möjligen i första mötesögonblicket, innan man börjar känna personen i fråga och få djupare känslor. Den man är förälskad i ÄR vackrast på jorden. | |
| skitlångatår - Ej medlem längre | 2009-05-23 18:07 | |
![]() | 24/39 är finemang. Sen finns det förstås 25-åriga gubbar och 50-åriga småpojkar också, så där kvittar det vad som står i passet. | |
| Minta | 2009-05-23 18:08 | |
![]() | Jag har haft förhållanden (eller förbindelser) med män som varit ända upp till 30 år äldre. Genomsnittet hos männern har varit 10-15 år äldre. Dessa män har i regel varit ganska barnsliga. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-05-23 18:15 | |
![]() | Jag kan acceptera i stort sett hur stor ålders skillnad som helst, åldern är bara en siffra. jag är iofs gift. Men jag har träffat killar runt 20 som jag har mer gemensamt med än en 45 åring. Men det beror ju också på hur man själv är. Det finns ju tjejer som är "tant" när dom är 25, samma gäller ju killar/män. Så en riktig soulmate är en person man älskar som personlighet oavsett ålder:) | |
| angie_hell | 2009-05-23 18:15 | |
![]() | När jag var 15 blev jag tillsammans med en kille på 31år det höll två år. han hade tre barn och den äldsta var 10. det var mina hitills lyckligaste år och problem mellan oss hade absolut inget med ålder att göra. Så jag tror inte ålder spelar roll utan det är personligheter och kemi som gäller. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-05-23 18:20 | |
![]() | kissed jag förstår hur du tänker, men då tycker jag man kan tänka att det finns 20 åringar med mycket liverfarenhet och som kanske rest mycket etc, sen finns det 50 åringar som inte gjort någonting eller har speciellt stora erfarenheter av livet trots sin ålder:) | |
| köttflöjt - Ej medlem längre | 2009-05-23 18:29 | |
![]() | En åldersskillnad på 20-30 år gör att man är ikapp varandra, eftersom mode och åsikter går i cykler. Skiljer det 3-5 år kan det däremot vara som att vara ihop med någon från en annan planet. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-05-23 18:31 | |
![]() | Den yngste var 20 och hade tribaltatueringar kombinerat med bockskägg. Den äldste var mäklare med käpp. | |
| Hydrocephalu - Ej medlem längre | 2009-05-23 18:31 | |
![]() | Av egen erfarenhet (16 års skillnad), passa på när passionen kommer, oavsett ålder och vad andra tycker att man "ska göra", livet är för kort för annat. Dock kan det vara lite osmidigt när frågan kommer till barn och andra "stora" saker i livet, lite som "been there, done that". Men, som alltid annars, bestäm dig för vad du vill ha ut i livet, vad som är viktigt, vad saker och ting är värda. Gör dina val därefter. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-05-23 18:35 | |
![]() | Jag tror inte att det är så passande att en 37-årig kvinna blir ihop med en 20-åring. Där gäller det att jag tar mitt vuxenansvar och avstyr det hela. | |
| tfgm | 2009-05-23 18:36 | |
![]() | Bra sex överbrygger vilken åldersskillnad som helst :-))) men byxmyndiga ska alla inblandade va'! Dock tror jag att jag skulle ha svårt att hantera om mina barn hade partners i samma ålder eller äldre än jag själv. Men visade det sig att det var deras lycka så fick jag väl acceptera det, precis som om dom skulle vara gay eller så. Jag är beredd på allt, nästan... | |
| brava | 2009-05-23 18:40 | |
![]() | intressant betraktelse köttflöjt - jag har alltid haft få jämnåriga vänner partners. Förr var de oftast äldre, numera oftast yngre. Ständigt 30 verkar det... | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-05-23 18:41 | |
![]() | Jo,men den här tribalkillen röstade på SD och var dessutom dyslektiker. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-05-23 18:42 | |
![]() | Känner en tjej i bekantskapskretsen som är 22. Hon har träffat en man som är 50 år och är jättekär. Nu är ju han stenrik och bjuder henne världen runt, kan ju kanske ha något att göra med sammanhanget:-) Men hennes föräldrar är yngre än hennes kille. Kan förstå att föräldrarna inte hoppas jämnfota av glädje. De välkomnar honom i sitt hem men är inte så förtjusta i förhållandet. Skulle kännas kymigt om mina barn kom hem med någon som var äldre än mej. | |
| lusdrama - Ej medlem längre | 2009-05-23 19:00 | |
![]() | köttflöjt- det där med 20-30 år.. då skulle de flesta av oss kunna hänga med våra föräldrars generation obehindrat eftersom vi skulle ha liknande intressen och syn på saker..(!?) nej jag tror inte det alls faktiskt. men vad gäller förhållanden å åldersskillnad är det ju två individer som träffas helt enkelt. men visst kan jag tycka det är äckligt med män som om och om dras till unga flickor. | |
| köttflöjt - Ej medlem längre | 2009-05-23 19:01 | |
![]() | De flesta av oss har väl ändå rätt bra förhållanden med våra föräldrar trots allt. | |