Spelrum
Giraffen6
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade7
Mobilspel
Pågående19 842

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Gristin - Ej medlem längre2009-05-25 16:54
Antal inlägg: 8

Mmm....gillar verkligen stolthet och fördom, dock bara den gamla filmen med Colin Firth och Jennifer Ehle=)En till Jane Austen-film som jag tycker mycket om är Övertalning- den nya versionen.=)Den rekomenderar jag verkligen!=)

Zizzzi2009-05-25 17:24
Antal inlägg: 440

Orkar inte formulera mig fint idag, knycker från wikipedia:

"En nutida variant av Stolthet och fördom är Bridget Jones dagbok av Helen Fielding. Liksom förlagan innehåller även Fieldings roman en rik, stolt Mr Darcy som även han är trevligare än vad hans förstaintryck tyder på. En irriterande moder finns där också och en oärlig man som inte alls är lika trevlig som han först verkade. Romanen är det full av anspelningar till Stolthet och fördom, bland annat tillhör tv-serien huvudpersonens favoriter. Uppföljaren till Bridget Jones dagbok är baserad på en annan Jane Austen-roman, Övertalning. I filmatiseringarna av Bridget Jones-böckerna spelas Mr Darcy av Colin Firth som även spelade Mr Darcy i BBC:s version av Stolthet och fördom från 1995."

Zizzzi2009-05-25 17:26

(såg kopplingen själv och antog att fler gjort det också. :) Väldigt tacksamt ställe wikipedia, finns fler träffar med på google.)

ANDERStG2009-05-25 17:33
Antal inlägg: 7560

En annan version var ju Omid Djalilis "Pride and Racial Prejudice".

Zizzzi2009-05-25 17:42

Lyckades komma åt bollywoodversionen "Bride and Prejudice"... Önskar att jag inte hade gjort det...

katalias - Ej medlem längre2009-05-25 20:16
Antal inlägg: 2032

Zizzzi, måste erkänna att jag missade kopplingen totalt. Tyckte Bridget Jones dagbok var rolig när jag såg den men att det skulle finnas likheter... Måste hitta filmen och se den igen, i detta perspektiv. :)

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?