Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 19 031 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-05-26 19:53 | |
![]() | Viktor, det har du såklart rätt i - och i en utopi skulle det finnas en balans i det där. Men det gör det ju inte dessvärre. | |
| Bitte - Administratör | 2009-05-26 19:56 | |
![]() | Vet man om man passar för ett jobb innan man testat det?? Bästa är ju att prova på och sedan se vart det bär,, så var det faktiskt för mig med detta säljjobb,, ägarna ville ha mig jag sa NEJJJJJ ,, men bestämde mig för att testa och på den vägen är jag Bitte | |
| emmylish | 2009-05-26 19:56 | |
![]() | Kan inte annat än instämma i micro113s och Viktors ord. | |
| ALFASUD | 2009-05-26 19:56 | |
![]() | Jag skulle aldrig ta ett jobb som jag inte bedömde att jag skulle klara av, och då menar jag såväl psykiskt, fysiskt och viljemässigt. Det vore ju kontraproduktivt att börja arbeta på en arbetsplats där man vantrivs med sitt jobb och/eller det går emot ens värderingar, det skulle sannolikt ändå leda till att man gör ett dåligt jobb och får sparken ganska så snabbt. Personligen skulle jag t ex aldrig kunna tänka mig att arbeta som telefonförsäljare eller lapplisa. | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-26 19:57 | |
![]() | har du fastlön Bitte? Det som jag tycker är knepigt är att jobba på provision, man ska väl inte behöva oroa sig för hyran liksom. | |
| emmylish | 2009-05-26 19:59 | |
![]() | Jag är blyg och tillbakadragen, vet hur det är att få skit från kunder och jag vet också att jag inte mår bra av det. Stod frivilligt som försäljare på en loppmarknad för ett par veckor sen och kvällen när jag kom hem var allt utom rolig. Mådde så fruktansvärt dåligt. | |
| emmylish | 2009-05-26 20:01 | |
![]() | ...och att då stå och ha kontakt med kunder varje dag är inget alternativ för mig. Tänker t ex på försäljarna som står i alla matbutiker osv. Jag är faktiskt fascinerad över att dom kan börja snacka med vem som helst. Det kan inte jag. | |
| emmylish | 2009-05-26 20:01 | |
![]() | (telefonförsäljare från telia, telenor osv) | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2009-05-26 20:03 | |
![]() | Brukar väl vara en del fast och sedan provision på säljarjobb!? Har själv provat säljjobb på telefon och det var inget för mig, fast jag älskar att prata i telefon. Jag har telefonjobb nu men här ringer kunderna till mig och söker en tjänst.. Gillar mitt jobb men det är så mycket mer än bara att svara i telefonen. Svar på frågan: JA, jag skulle ta vilket jobb som helst om det KRÄVDES av mig, men jag skulle aldrig självmant söka vissa jobb. | |
| mrperfect | 2009-05-26 20:10 | |
![]() | jag tar vilket jobb som helst som jag kan överleva på utan att behöva sälja huset | |
| Ades | 2009-05-26 20:11 | |
![]() | Telefonförsäljare är ju det mest korrupta jobb man kan jobba med... Det enda man för till världen är den korrupta cykliska konsumtionen av skulder och pengar.. | |
| mrperfect | 2009-05-26 20:12 | |
![]() | Jag är en rätt pratsam typ så jag fattar inte hur man kan må dåligt av det, tur att folk är olika :) | |
| lusdrama - Ej medlem längre | 2009-05-26 20:15 | |
![]() | min lillasyster, 20 år, tog ett säljjobb före jul bara för att ha något att överleva på tills hon ska plugga i höst. nu får hon ut 27-39 tusen i månaden! enda nackdelen jag ser är att hon nog fastnar där ett par år. kul å leva på csn när man vant sig vid sånna summor... | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-05-26 20:16 | |
![]() | Ades, menar du att du skulle tillföra världen mer om du låg på soffan och konsumerade andras skattepengar? | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-05-26 20:29 | |
![]() | lusdrama... tipsa henne att hon kan spara lite pengar unde de åren så behöver hon inte ta csn-lån utan klarar sig på bidragsdelen. /Anktejp ekonomisk amatörrådgivare | |
| oboymannen | 2009-05-26 20:35 | |
![]() | Men helt allvarligt så är det ju bara losers som jobbar som säljare. Så är det! | |
| Ades | 2009-05-26 20:36 | |
![]() | Linn79: nej, det påstår jag verkligen inte.. | |
| Ades | 2009-05-26 20:42 | |
![]() | Och för övrigt? Andras skattepengar, menar du att folk som är arbetslösa inte har betalat skatt.. dom kanske inkasserar sina egna skattepengar.. eller? | |
| extrm - Ej medlem längre | 2009-05-26 20:44 | |
![]() | Klart att jag hade kunnat tänka mig vara säljare. Det beror på produkten man säljer. Tror man på den så går det bra. Sen är frågan. Säljer man till privatpersoner eller företag? Jag hade kunnat vara säljare om ; jag tror på produkten och ringer till företag. | |
| älgvägen | 2009-05-26 21:09 | |
![]() | jobb är bra oxå för att träffa andra o få lite ombyte i tillvaron vist finns de jobb man int vill ha men man kan prova i alla fall int kan man alltid direkt få de jobb man är utbildad till | |