Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade5
Mobilspel
Pågående19 832

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Keiward2009-05-29 11:12
Antal inlägg: 471

Oftast är det entrepenören man vill investera i. En affärsidé är inte okopierbar. Sen tror jag att drakarna redan har händerna fulla för att driva ytterligare företag :p. De ska agera som ägare och tillföra kapital, inte agera företagsledare.

Om man har en sån oambitiös inställning som du sa kan man isåf gå direkt till en konkurrent eller befintlig aktör å sälja licensen/patentet. Men då säljer man inget företag som man gör i programmet. Men ska man lyckas att nå långt så måste man kämpa å gneta hårt.

anktejp - Ej medlem längre2009-05-29 14:07
Antal inlägg: 695

Jag tittar också på draknästet, eller ja den engelska. Visste inte att det fanns en svensk?

Jag har idéer men vet inte hur jag ska förverkliga dem. Jag har en skitbra ide för mobiler men kan inget om att löda i kretskort eller vilka komponenter som är vilka på kretskortet ens. Dels behöver man ju redigera mjukvaran med och det kan jag inte heller ett smack om. Vart vänder man sig då, för det är ju liksom när man väl har fått ihop det där och få det att fungera som man kan knalla upp till draknästet.

Keiward2009-05-29 18:02

Leta upp en partner med de rätta tekniska kunskaperna, låt säg en ingenjör.

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-05-29 18:06
Antal inlägg: 2032

jag tycker att originalet håller högre klass, men hursomhelst så är det ju så att "drakarna" de facto är helgjutna proffs.
de har nog en aning om vad som funkar och inte, och hur man ska göra för att få en produkt att funka...

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-05-29 18:07
Antal inlägg: 2032

annars vore de inte stenrika och ägare av diverse företag..

Keiward2009-05-29 19:38

Speciellt Sven å Mats.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?