Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 19 833 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-31 11:14 | |
![]() | är det valoner ni menar? | |
| Kirgizistan | 2009-05-31 11:16 | |
![]() | Gimp: Nej, slaver. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-05-31 11:17 | |
![]() | Valoner var väl ett vandringsfolk från belgien el nåe... har nog inget med sydost europa å gö ;) | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-05-31 11:21 | |
![]() | ok. vilket är det minst kloka omtänksamma folkslaget folkslaget? | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-05-31 11:22 | |
![]() | Min tjej är svensk, men hennes morsa är från Serbien och hennes farsa Rumänien. Får jag vara med som jugge by association? | |
| Kirgizistan | 2009-05-31 11:26 | |
![]() | Carl: Jag tyckte att fransoserna verkade riktigt kyliga. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-05-31 11:26 | |
![]() | We are all jugge inside our hearts :D | |
| Kirgizistan | 2009-05-31 11:31 | |
![]() | Men dummast var nog nigerianerna. | |
| ingson | 2009-05-31 13:31 | |
![]() | kirgizistan: Förlåt att jag tjatar men jag tycker det är intressant att reda ut det här med stolthet. Du skrev 10:57: "däremot har folket, trots sin litehet, stått emot ett enormt förtryck utav grekerna. Det om något är mod och något man väl kan vara stolt över" Alltså personer som står emot förtryck kan ju ha anledning att känna sig stolta över sitt mod och sina handlingar. Men om du inte personligen i specifika handlingar har stått emot förtryck och varit delaktig i dessa handlingar, vad har du då för anledning att känna dig stolt? | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2009-05-31 13:42 | |
![]() | Det märks att ingson är en riktig Svenne, svenskar kä'nner inge n stolthet, vet inte vad det är!! | |
| ingson | 2009-05-31 13:51 | |
![]() | Där har du helt fel Nattravn, det finns mycket jag är stolt över, främst att jag anser mig lyckats uppfostra mina barn till goda och hyfsat harmoniska människor men även andra handlingar som jag själv utfört, tex genomfört maratonlopp för att jag antog utmaningen och utförde prestationen (även om en del kan tycka det är fåningt) Däremot kan jag absolut inte förstå hur man kan vara stolt över något man omöjligen kunnat påverka tex att jag föddes med ljus hy av en svensktalande mor och därmed blev medborgare i landet Sverige. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2009-05-31 13:55 | |
![]() | Jag menade nationstolthet. Man ska vara stolt över vilket språk man pratar och var man bor! Det är viktigt, annars vet man inte vem man e. Stå upp för ens blod! men ändå vara gästvänlig! | |
| mackz_ | 2009-06-01 09:43 | |
![]() | haha härligt att man inte kan vara stolt över vad nån annan presterat empatibrist, någon? | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-06-01 10:46 | |
![]() | det var nån här som skrev att fransmän verkar kyliga. Det är sååååååå fel ivarjefall enligt min mening. Jag tror mer det handlar om vad man utstrålar själv när man är i ett annat land | |
| Kirgizistan | 2009-06-01 11:10 | |
![]() | Ingson: Håller med nattvarn. Och jo, jag här känt av förtrycket jag med och likväl jag har försökt ta till med handlingar för att försöka göra skillnad. Allt från att ha stått med i demonstrationer vid landsgränserna till att skriva brev och artiklar i tidningar. Det grekerna gör mot "mitt folk" är inte rätt och det tar lika mycket på mig, trots min geografiska position. Men sedan handlar det också om ren och skär nationsstolthet. För mig är det helt numinöst att du inte kan förstå att man inte behöver myriader av anledningar för att känna sig stolt över en sak. | |
| Miss_jk | 2009-06-01 11:12 | |
![]() | Jag är stolt över att vara svensk. Inte beroende på vad jag själv utfört utan bl.a. för att Sverige är ett fantastiskt fint land med (oftast) fantastiskt trevliga människor. När jag är utomlands och folk frågar var jag kommer ifrån så svarar jag med stolthet att jag kommer från Sverige. | |
| Miss_jk | 2009-06-01 11:15 | |
![]() | F.ö. så kan vi väl påverka ganska mycket genom att rösta och liknande. Det syns väl inte utåt som en sak som JAG lyckats med men jag har fortfarande varit med och påverkat utgången. Genom att jag jobbar vitt så bidrar jag väl med något. Jag handlar och spenderar pengar vilket också bidrar till något. Så visst är vi med och påverkar och kan känna oss stolta över vårt land. Utan de svenska medborgarna så skulle väl inte Sverige vara så mycket... | |
| ingson | 2009-06-01 12:01 | |
![]() | mackz och miss_jk: Blandar ni inte ihop glädjas över/med och stolthet? | |
| Skid Row - Ej medlem längre | 2009-06-01 12:04 | |
![]() | 25% schweizare med dubbla pass . Ryskt och valonblod med tillsammans med det svenska också | |
| vulcan | 2009-06-01 12:35 | |
![]() | 75% svensk med en lagom avvägd mix av skåningar och norrlänningar/dalmasar (förmodligen därför jag alltid hållt mig i mellansverige själv). Resterande 25% är uppdelade på tysk lågadel och rysk-judisk. Allt som allt en ganska lyckad blandning om jag får säga det själv :-) | |