Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 20 018 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-05-31 19:36 | |
![]() | Helt rätt, trashone. Vårdcentralerna är i regel tämligen okunniga och ointresserade av själsliga plågor men kan ju vara en god början för många. Bup är mycket bra för personer upp till 19 år, sen får man nog vara ihärdig och insistera på att få prata med en riktig psykolog och inte bli avfärdad med lite klämkäcka råd och en burk sömntabletter. Vet att det har funnits många trådar om depression/ångest här på betapet, där det förmodligen finns mera tips och erfarenheter. | |
| köttflöjt - Ej medlem längre | 2009-05-31 20:10 | |
![]() | En burk sömntabletter till en deprimerad låter vettigt... :) | |
| nella35649 | 2009-06-01 10:41 | |
![]() | Tack för alla svar. Trodde allt var lugnt igår.. Kom hem från jobb på kvällen och upptäckte att sonen dragit ut i skogen för att komma bort från allt som han uttryckte det. jag fick koppla in polis men efter ett tag kom han hem. Han var inte sig alls lik, mkt agressiv och gick inte att prata med, inte blev det bättre av poliserna heller.. Det gick en timme som han var lugn sen bröt helvetet löst igen. Jag var nästan rädd för honom.. Fy va hemsk det var. Vet inte varifrån jag fick mod och styrka men tack gode gud jag fick in honom de 3,5 milen till piva... Där gjordes det en test som sa att han hade medelsvår/svår deprission.. Väl där pratade vi i 2 timmar med en läkare som gav lite medicin och akut remiss till läkare och samtalsterapi i vår hemstad. Det känns så skönt att ha kommit så här långt, hoppas bara det inte blir värre igen (kvällarna är hemska) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-06-01 10:43 | |
![]() | Man har oftast en inre styrka som tål allt trots att man inte tror det. Men nu är ni på väg, bollen är i rullning, det är bara positivt! | |
| nella35649 | 2009-06-01 10:48 | |
![]() | ja det känns så gott :) | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-06-01 10:59 | |
![]() | Nella, jag har varit med om liknande i min släkt. Fint att ni kom till hjälp och att din son är öppen med sina känslor. Styrkekramar! | |
| apbur | 2009-06-01 11:53 | |
![]() | Helt rätt gjort av dig och du verkar ha kommit i kontakt med kompetenta människor. Det kommer gå bra och var inte rädd för medicinering, en riktigt deprimerad person kan inte tillgodogöra sig terapi utan bör komma på fötter och få styrka först innan man kan börja jobba med sig själv då det i sig kräver energi. | |
| jellyflower | 2009-06-01 12:19 | |
![]() | Jag håller med om att medicinering ofta är en förutsättning för att en deprimerad person skall kunna ta till sig ngn som helst form av samtalsterapi. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2009-06-01 12:39 | |
![]() | Depressioner är en livshotande sjukdom om den förblir omedicinerad. Hoppas din son får all den hjälp han behöver. | |
| Zizzzi | 2009-06-01 12:45 | |
![]() | När jag var deprimerad vände jag mig till min husläkare, som i sin tur gav mig remiss till psykolog (det tog en vecka). Jag var själv emot medicinering, och hade alltid varit av meningen att psykiska besvär inte skall medicineras bort. Trots det började jag på psykologens begäran en behandling, och det är ärligt talat det bästa jag gjort i hela mitt liv. Det ligger lite i det trash säger, man måste också lära sig hantera sitt vemod, men om man är inne i en dålig cirkel, där allting bara känns nattsvart, så kan man behöva lite hjälp på traven. Medicinerna skall inte "bota" dig på egen hand, de skall hjälpa dig att bota dig själv. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-06-01 13:19 | |
![]() | Vi har ofta sett medicinerna som simdynor. Det är för jobbigt att hålla sig flytande själv men en dag simmar man bra igen. Många antidepressiva eller stämningsstabiliserande medel kan man behöva hela livet om man har en sån kemisk obalans i kroppen. | |
| Femme_Fatale | 2009-06-01 13:34 | |
![]() | Håller med apbur, mommes m fl Skönt att du kommit till kompetent personal...hoppas det ordnar sig Just den här tiden på våren brukar vara som värst när folk mår dåligt. | |
| nella35649 | 2009-06-01 18:50 | |
![]() | Tack allihopa för att ni "lyssnat", känns skönt att vädra sina känslor, tankar mm när det är svårt. Lättare att "prata" med folk man inte ser :) | |
| nella35649 | 2009-06-10 08:57 | |
![]() | Jag är så trött.... Min son var på rätt väg efter 4 dagar med anti-depp.. På 5:e dagen o 4 dagar framåt kunde han inte äta/dricka utan att kräkas upp igen, han kräkte tom. utan ngt i magen... Väl i måndeskväll efter ytterligera ett besök på psyket och akuten (för magen) kom vi hem o han mådde lite bättre o tänkte äta lite.. Då ringer tjejen o gör slut!! OCH säger att det var pga av att han mår dåligt, att hon inte orkar mm (möjligt att det är därför men varför sparka på en som redan ligger??) Sedan dess har han knappt gått ur sängen. Han äter inte, dricker bara precis för medicinens skull.. Han har nu gått ner 4 kg sen förra måndagen! Jag har ett heltidsarbete jag ska sköta o vara glad på (var hemma hela förra veckan med honom) Jag vet snart inte vad jag ska göra, försöker prata med honom men inget hjälper. Har ringt hans läkare så jag hoppas han ringer tillbaka snart.. Ja g är så trött.. Tack för att jag fick skriva av mej ännu en gång :) | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-06-10 09:10 | |
![]() | usch antidepressiva är ett gift sätt barnet på reningskur ist med spirulina och fysisk aktivitet mediciner lägger gifter i kroppen och skapar inget gott | |
| nella35649 | 2009-06-10 09:21 | |
![]() | jag är nog inte rätt person att bara sätta ut medicin.. Och jag tror inte han blir bättre av det, som det är nu så har han iaf blivit av med sina självmordstankar och sin aggresssivitet. | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-06-10 09:24 | |
![]() | kampsport är väl en bra grej | |
| Femme_Fatale | 2009-06-10 09:27 | |
![]() | Gimp...pojken är akut sjuk och behöver hjälp. Det går inte att få en svårt deprimerad människa att utföra fysisk aktivitet. Nella...se till att få hjälp från psyket...stå på dig Kanske han behöver något ångestdämpande tills antidepmed hjälper. Att prata med en djupt deprimerad människa är inte så lätt, har själv varit där för länge sedan och man blir inte sig själv. Man tappar känslorna helt till slut och förlorar förmågan att tänka långsiktigt. Se till att de hjälper dig på psyket....och förresten, har grabben ingen pappa som kan hjälpa till? | |
| nella35649 | 2009-06-10 09:30 | |
![]() | Han har ångestdämpande som inte gör så mkt nytta.. Pappan har aldrig brytt sej tyvärr :( Bor långt härifrån o har ingen kontakt.. Har försökt ringa dr men han bara lovar o ringa tebax. Nu borde jag snar tgå o jobba men varken vill lämna honom här eller vill... Gimp: Har du inget vettigt att skriva så snäll låt bli, de e allvar de här! | |
| Femme_Fatale | 2009-06-10 09:35 | |
![]() | Vad har han för ångestdämpande då?...det måste ju vara något bra jag fick stesolid som jag tog under några veckor vid behov....sen hade jag burken med mig i väskan i flera månader...kändes som en säkerhet i fall jag skulle bli dålig.. | |