Spelrum
Giraffen24
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade48
Mobilspel
Pågående19 842

Forumkategorier

Användare Inlägg  
akz2009-06-01 00:00
Antal inlägg: 57

Dett konversation mellan två grabbar i tioårsåldern hörde jag på bussen mellan Stenungsund och Göteborg förra året.Den ene grabben till sin kompis- " Du kan väl hänga med mig hem så kan du äta hos oss?
Kompisen svarar "-Nja, det hade varit kul men hur ska jag komma hem sen.?Det är för långt att gå o busskortet gäller ju bara till kl tre. "
Varpå grabben svarar;
" Det e inga problem, min farsa kan köra hem dig sen."
- "Ja men det e väl inte säkert att han har lust med det. Du måste väl fråga honom först?"
" Nej då, det e lugnt. Han e curling"
- "Curling, Vad e det?"
-" Jo det är en sån där som gör allt för sina barn".

Ett litet inlägg från apropå curling bara... Jag höll på och tappa hakan!

Pappas Docka - Ej medlem längre2009-06-01 00:06
Antal inlägg: 311

haha, skön unge.

sofiagbg2009-06-01 00:11
Antal inlägg: 3

Nu har "pappas docka" gett sig in i debatten..

Pappas Docka - Ej medlem längre2009-06-01 00:15
Antal inlägg: 311

Vad betydde det där, försöker du antyda att jag är oseriös, lite smådum, kanske rent av en lallande idiot? :)

sofiagbg2009-06-01 00:18
Antal inlägg: 3

haha ja precis dom tre sakerna försöker jag antyda att du är. Ne jag menade bara att det var ett passande namn när det diskuteras curlingungar..

Ärtan Pärtan2009-06-01 00:31
Antal inlägg: 117

Men vadå, har deras föräldrar bett dig att underlätta för sina spelande barn? Eller är det "barnen" som har bett dig att underlätta för dem när du lägger ut dina brickor. Om det inte är föräldrarna tycker jag inte att vi kan dra slutsatsen att det är curling-ungar utan helt enkelt lite korkade människor.

köttflöjt - Ej medlem längre2009-06-01 00:35
Antal inlägg: 240

Jag tycker att det här är högt intelligenta barn, som visar en förmåga att tänka "outside-the-box" och använda även verbala förmågor i försök att maximera sin vinstmarginal. Detta kan man också se vid pokerbord, där en motspelare ibland frågar "vad har du för kort?" och hoppas kunna läsa av kroppsspråket.

ebba033 - Ej medlem längre2009-06-01 20:54
Antal inlägg: 83

Jo men visst, ALLT har två sidor - klart som f-n att dom försöker. MEN det går bara så länge det går - och då undrar jag om dom är tillräckligt smarta för att ha alternativa beteenden när det bär emot. För det gör det alltid förr elleer senare - och då dukar dom små liven under:)

mrperfect2009-06-01 20:58
Antal inlägg: 11437

Man måste lära sig att förlora innan man...................... ........förlorar :P

Pim_2009-06-01 23:26
Antal inlägg: 257

Precis som köttflöjten sjunger ut så kan de du spelat mot använt chatten för att maximera sin chans att vinna, att få en sådan fråga i en tidspressad situation kan ge en del gratispoäng även om motståndaren bara vrider sig av skratt på andra sidan.
Fast det finns ju även blåögda stackare som tror de kan få som de vill genom att fråga så alla alternativ är ju möjliga.

ebba033 - Ej medlem längre2009-06-02 13:42
Antal inlägg: 83

Curlade ungar riskerar verkligen extrem blåögdhet!:)

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?