Spelrum
Giraffen23
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade46
Mobilspel
Pågående19 842

Forumkategorier

Användare Inlägg  
odin - Administratör2009-06-02 13:15
Antal inlägg: 7442

Jag tycker det är roligt med bild men ingen spelvärd kommer bli tvingad till att ha det.

pensionären2009-06-02 13:17
Antal inlägg: 258

Och jag tycker det är roligt att se din bild, du är jo helt plötslig en människa.

mommesfrites - Ej medlem längre2009-06-02 13:25
Antal inlägg: 7605

Spelvärdarna får otroligt mycket skit från spelare. Varför de inte vill ha sitt foto utlagt är för att värna sitt privatliv.
De finns här för att hjälpa till med spelfrågor och andra problem och får ingen lön för detta förtroendeuppdrag.
Vi har/har haft många goda värdar men de tappar ofta lusten av bråk, tjat och orättvisa beskyllningar. Vissa medlemmar tror sig ha "demokratiska rättigheter" och försöker köra över forumvärdar. Synd.
Heder åt Mouche som orkar med alla dumheter och ägnar mycket tid av matraster och andra mindre lämpliga stunder till att sköta forumet.
Om ni skrämmer bort värdarna, ropa då inte efter dem sen.

trashone - Ej medlem längre2009-06-02 13:28
Antal inlägg: 18678

Hmm.

pensionären2009-06-02 13:32

Mommesfites, så är det i alla spel och det får man vara medveten om man vill utmana ödet och bli spelvärd, förstår inte riktigt vad du menar?
Jag tycker fortfarande att jag vill se den som representerar sig som forumvärd att dom visar en bild, titta på Odin, han känns mer levande att prata med.

Plumspapper - Ej medlem längre2009-06-02 13:33
Antal inlägg: 1005

pensionären: Jag gillar Nemis bild, jag tycker hon ser mest animerad ut.

kajix2009-06-02 13:40
Antal inlägg: 7767

Jag slipper helst bilder om det går.

mollee - Ej medlem längre2009-06-02 13:41
Antal inlägg: 6087

Tycker också det är mycket trevligare när folk har bild, det ger personen i fråga ett ansikte :) Men det är inget jag begär att värdarna ska ha, och inte nån annan heller för den delen.
Så länge de är bra spelvärdar och tar hand om problemen de får på ett bra sätt, så spelar bilden ingen roll för mig.

Miss_jk2009-06-02 13:45
Antal inlägg: 8941

Larv. "Utmana ödet och bli spelvärd." Vi ska vara glada att det finns dom som vill bli forum- och spelvärdar öht. Ryser när jag tänker på hur detta forum skulle se ut utan dessa personer. Låt dem vara och låt dem vara utan bild. Spelar väl ingen som helst roll. Jag kan tala om för dig att de är levande människor allihopa så nu behöver du inte bekymra dig mer om det. Säger som så många gånger förr: Det är en gratissida, värdar och admins jobbar gratis på sin fritid för att vi ska ha en trevlig sida att hänga på, så sänk kraven lite. Duger inte denna sida som den är så kom gärna med förslag, men kräv inte att det ska ske massa förändringar. Duger det fortfarande inte så hitta en annan sida.

mommesfrites - Ej medlem längre2009-06-02 13:47
Antal inlägg: 7605

Pensionären, jag menar att det kan vara påfrestande att vara spelvärd och det finns orsaker till att man vill vara anonym och bevara sin integritet.
Du verkar vara en sympatisk person, som har inblick i värdjobb. Jag hoppas att vi får fler pigga värdar, kanske du?
Trash, vet inte vad du hmm:ar mest åt. PM:a gärna om du vill snacka om det.

wildman2009-06-02 13:49
Antal inlägg: 3860

När jag blir spelvärd ska jag skaffa bild :-)

trashone - Ej medlem längre2009-06-02 13:51

Mommes: hmmar åt mkt.

Mouche - Administratör2009-06-02 14:12
Antal inlägg: 24193

Att "kräva" att andra människor ska tvingas visa upp sig på bild är i mitt tycke långt över gränsen för vad gäster här har -rätt- att kräva.

Om så önskas så kan jag skicka, hmm, låt mig ta till lite lågt för blygsamhetens skull, ca 200 direkta hot mot mig personligen, mot människor jag bryr mig om privat, mot kollegor etc...

Jag har faktiskt haft ett foto här för länge sedan, men efter de första 150 hoten så fick jag nog och tog bort det.
Min familj och mina vänner ska inte behöva tåla sån smörja.

Det finns ett alldeles ypperligt engelskt uttryck som passar in här:

"Judge me, but first walk a mile in my shoes" vilket fritt översatt betyder ungefär: "Döm mig gärna, men inte förrän du själv utsatts för det jag har gjort"!

Att fråga "vad tycker ni andra?" är enligt mig helt och totalt onödigt eftersom det INTE är "ni andra" som bestämmer ett enda dugg över huruvida vi vill visa upp oss på bild eller inte!

Mouche

trashone - Ej medlem längre2009-06-02 14:16

Att fråga är väl knappast farligt, som sagt ni bestämmer ju ändå.

kajix2009-06-02 14:19
Antal inlägg: 7767

Men beslutet att visa bild eller inte tas väl utifrån en mängd faktorer där spelarnas åsikt är en. Eller två.

Mouche - Administratör2009-06-02 14:23
Antal inlägg: 24193

Frågan har tagits upp otaliga ggr tidigare och det tycks inte spela någon som helst roll vad vi svarar...om någon, vem som helst, tycker att vi minsann måste visa upp oss, så får vi försvara oss, förklara oss, påvisa si eller så i evigheter.

Från och med nu så förklarar jag personligen inte min ståndpunkt en enda gång till!
Beslutet, liksom ansiktet, är mitt och med det får alla låta sig nöja!

Mouche

trashone - Ej medlem längre2009-06-02 14:25

Det går ju att hänvisa till tidigare tråd, stänga ner och frid o fröjd.

göölet2009-06-02 14:43
Antal inlägg: 10

jaa tänk vad det är mycket som bekymrar folk.det är fel när man inte tackar för matcher o det är fel på både det andra o tredje.nu blir det dabatt om foton....
skitsamma om man gör nåt av ovanstående,är det inte bara o spela o se det hela som ett roligt tidsfördriv för det är precis vad det är.tjafs om petitesser har man nog av i det verkliga livet

le-lou2009-06-02 14:58
Antal inlägg: 17500

mig kvittar det helt, bild icke bild. Det enda som jag kan tycka är att om man inte får lov att ha bilder på annat än sig själv eller den här giraffen då.. så ska inte heller forumvärdar få ha det. Även om man nu haft den bilden sedan innan regeln infördes.

pensionären2009-06-02 15:00

oj,oj Mouche du har som forumsvärd all rätt att stänga av en spelare som hotar dig och tycker att det ska du göra omedelbart, ingen ska få hota någon, min mening med mitt inslag var att ett foto ger en värd ett ansikte, jag har varit spelvärd i ett annat spelprogram, alla värder hade en bild på sig, fick utstå många vidriga påhopp, så först en varning sedan släng ut dom.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?