Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 3 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 54 |
Mobilspel
| Pågående | 19 821 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Kardanase | 2009-06-02 18:57 | |
![]() | När jag nyligen sålde en bil i den klass som inledningsvis beskrivs så valde jag att mörka reg.-numret. Satte bara ut mailadress eftersom jag inte ville inte ha en massa folk ringandes. Att då inte mörka reg.-numret hade förtagit effekten av åtgärden. Ganska logiskt i mitt fall. | |
| uffe6y | 2009-06-02 19:14 | |
![]() | Klart man mörkar regnumret så slipper man få dit pack som har för vana att lura folk på nätet,,,Det är inte fel att vara försiktig idag när det finns så många som livnär sig på att lura naiva människor som vill sig tro gott om mänskligheten... | |
| wildman | 2009-06-03 11:35 | |
![]() | Tack för lite input, bevisligen så resonerar man olika. Men för min del så orkar jag inte ringa runt och be om regnummer på massa bilar som jag är halvintresserad av när dom inte heller skrivit ut tydligt när bilen är besiktigad och skattad. En bil som jag kan kolla upp kan väcka större intresse när jag fått kolla upp den. Genom bilregistret kan jag ju kolla tidigare ägare, teknik, om den är besiktigad, eventuella brister i besiktning etc, etc UTAN att störa den som säljer bilen. Kan förstå om man som Ewaleena får massa besök som kollar bilen utan att höra av sig först. men där jag bor har man inga sådana problem och det torde inte utgöra ett problem på de allra flesta ställen. kardanse, kan man maila och fråga så är det faktiskt mer ok, det kräver inte lika stort engagemang som att ringa ägaren och fråga efter bilnummer för atts edan be att få återkomma etc, etc. | |
| mackz_ | 2009-06-03 11:40 | |
![]() | jag läste i nån tidning i förra veckan att man rekommenderar annonsörer att inte sätta ut adress, telenr och regnr för att förhindra stölder som blir alltmer vanligt och så var där nån artikel med nån gübbe som blivit av med sin mc efter en blocketannons | |
| wildman | 2009-06-03 13:01 | |
![]() | Mackz, det där kanske gäller om man har en speciell bil/mc. Men en gammal dieselgolf lär knappast bli mer stöldutsatt för att man vet vem som ägen den... I så fall är det lättare att sitta på gatan och kolla regnummer... | |
| Mimikryp | 2009-06-03 19:09 | |
![]() | Jag har bestämt för mig att Blocket rekommenderar säljare att dölja registreringsnumret... | |
| mrperfect | 2009-06-03 19:32 | |
![]() | En del har förföljelsemani, det löjligaset jag vet är då villaägare inte vill ha husnumret på brevlådan eller huset, så då man skall besöka någon sådan så är det ibland ett j-la letande.. | |
| inge_flyt - Ej medlem längre | 2009-06-03 20:00 | |
![]() | Men det är ju bara att räkna! Jag kan ju inte tänka mig att alla på en gata har tagit ner sina nummer! | |
| mrperfect | 2009-06-03 20:05 | |
![]() | ibland syns dom inyte, har rostat igen, växer buskar för etc | |
| Yezzi | 2009-06-03 20:09 | |
![]() | "Här är ett exempel på vad jag menar: www.blocket.se/gavle...16 &w=3" Den var ju riktigt kul! *s* Han döljer nummerplåten men visar samtidigt en bild på en karta på vart han bor... *s* | |
| uffe6y | 2009-06-03 20:44 | |
![]() | fordonet kan ju vara skrivet på någon annan som man inte vill att andra ska få kontakt med,,,typ en förälder eller andra pga olika orsaker | |
| Svalbard | 2009-06-03 20:45 | |
![]() | Mimikryp, Blocket har inte någon sådan rekommendation att dölja regnumret. Att dölja det är oftast ett säkert sätt att få ett lägre pris då många potetiella kunder tror att det är något lurt med bilen. | |
| Vovva | 2009-06-03 20:47 | |
![]() | Jag har suddat reg.nr pga att jag inte ville ha en massa folk som kom ut till mig på landet för att kolla bilen utan att de ringt först. Eller - Det kan bli en massa åkande och folk som stannar och kollar in bilen. Vid vissa tillfällen kan det ju vara så att det inte passar att folk stannar och tittar på bilen. Det var iofs innan det kom in kartor - och förresten hur precisa och säkra är de där kartorna? Inte speciellt - de går efter postnummer inte efter någon gatuadress, alltså får man en ungefärlig plats där varan finns. | |
| Mimikryp | 2009-06-04 05:54 | |
![]() | Svalbard; Okej. Jag är ingen Blocket-människa. :-) | |
| kajix | 2009-06-04 12:25 | |
![]() | hur vet man i vilket läge en bil går från att vara utsatt om regnr syns till att inte var utsatt om regnr syns? finns det en formel? | |