Spelrum
| Giraffen | 48 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 81 |
Mobilspel
| Pågående | 19 810 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| 123 hopp - Ej medlem längre | 2009-06-03 18:01 | |
![]() | hmmm,svårt det här. Låt han sova i sängen med er. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-06-03 18:02 | |
![]() | Åsa-Maria, en äldre katt är ofta inte lika lekfull och kelig som en ung katt. Kasterade katter brukar vara mera folkkära. Prillan98, kan ni inte ändra kattens vanor, ge den mera uppmärksamhet och bli ompysslad på dagtid, så att den är mer nöjd och sömnig till natten. Vi har lyckats få våra katter att vila mest hela natten, så det inte blir så mycket buller och bång här. | |
| pelix | 2009-06-03 18:03 | |
![]() | Ja du för det första så blir en katt nog mer än 12 år.. Klart att den ska ha kärlek å allt det där men det finns ju gränser med...min går vid att man ska hålla dom sällskap när dom ska äta. | |
| Prillan98 - Ej medlem längre | 2009-06-03 18:05 | |
![]() | vi kan inte tvinga han att vara ute på dan, | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-06-03 18:06 | |
![]() | haha men han ser maten som er kärlekshandling försök leka med honom och prata tillbaka ex på fraser: "var har du varit?" "hur mår du?" "smakar det bra?" "vi har saknat dig" "vi älskar dig" "du kan väl sova på mina fötter i natt" | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-06-03 18:06 | |
![]() | jag brukade prata kattspråk med min katt liksom *kurr* då svarade han glatt | |
| pelix | 2009-06-03 18:12 | |
![]() | sist jag fråga min katt vad felet va så fräste han å rev mig...så jag kan inte sätta fingret på hans fel *S* | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-06-03 18:13 | |
![]() | Men det är klart att ni kan tvinga honom att vara ute på dan? Lyft ut honom bara och lek med honom. Gå en gemensam promenad, gräv lite roliga hål och titta på fåglar. Katten vill säkert ha sällskap och stimulans, som de flesta. | |
| run-marie | 2009-06-03 18:43 | |
![]() | Mommes, jag blev förvånad när jag läste ditt inlägg mellan 17-18. Har du kastat, eller försökt att kasta vatten både på barn och katt? :) Vår förra katt hade en viss förmåga att vilja vara ute på nätterna, jamade och skrek och ville in, tjejerna slällpte in, han åt lite och jamade och skrek och ville ut. Natt efter natt. Vet inte hur många ggr vi hörde från döttrarnas rum (dom älskade verkligen katten), "hur ska du ha det kattj-l, ska du va inne eller ute? | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-06-03 18:49 | |
![]() | Run-Marie, om du hade läst hela tråden, så hade du nog förstått att det inte var mitt eget vattenkastande jag skrev om, vilket jag f ö aldrig har gjort :) En hink rumstempererat vatten hade jag dock på lut här för någon vecka sen, ifall jag skulle behöva avbryta en catfight. Vi har nyligen tagit hand om en till kattgubbe, som ingen ville ha. Han och vår tidigare kattgubbe här, morrade och fräste emellanåt men det var tydligen bara terrorbalans | |
| Zizzzi | 2009-06-03 18:49 | |
![]() | Min ena katt, hane och kastrerad, höll på med nåt liknande. Han är innekatt och vill absolut inte på några villkor gå ut, vi har provat. Däremot har han haft en period där han vankade omkring i lägenheten från 8 på kvällen till 12, konstant jamande. Eller ja, pipande för hans del, han låter ungefär som en kanariefågel... Eftersom han höll på att driva oss till vansinne testade vi massor av grejer. Vi gick ut med honom, men tyckte synd om honom (han vill VERKLIGEN INTE ut...), vi kelade med honom, lekte med honom etc. Vi bannade honom när han jamade, och tog tag i nackskinnet (lyfte inte). Han kopplade att han fick bannor när han jamade, men slutade inte jama, utan duckade bara medan han jamade. Jäkla katt. Till sist stängde vi in honom på toaletten varje gång han jamade (nu menar jag inte varenda gång han jamar, utan när han började hålla på så där enerverande), och fick inte komma ut förrän han var tyst. Detta fungerade. Vi antog ändå att det var något han ville med allt sitt jamande, och köpte en ny spännande leksak till honom. Leksaken togs bort om han började jama - detta gick in ännu fortare, och nu är han helt tyst. Jag tyckte själv min metod var ganska grym, så gnugga inte in det tack, men efter jag vet inte hur länge med 4 timmars jamande per kväll så var jag desperat. | |
| nettan23 | 2009-06-03 18:55 | |
![]() | Ställ ut mat åt honom då? Sedan om det inte hjälper så får ni se till att bryta vanan, var konsekvent! Bättre att stå ut med jamande ett par nätter innan han fattar, än att springa upp varje natt! | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-06-03 20:13 | |
![]() | zizzi: men den FUNGERADE :) bra gjort, iaf att ta bort leksaken tex | |
| 123 hopp - Ej medlem längre | 2009-06-03 20:13 | |
![]() | Är han gammal då?? Har han blivit "senil" och "tappat bort sej"?? | |
| nystan1 | 2009-06-03 20:37 | |
![]() | Har ni möjlighet att sätta in kattlucka? Han kanske lugnar sig när han själv kan styra över när han ska vara inne/ute? | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-06-03 21:43 | |
![]() | ja, bra idé | |
| Mitis75 | 2009-06-03 22:04 | |
![]() | Instämmer med nystan1. Kattlucka är helt suveränt, så har ni möjlighet till det så är det att rekommendera! | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-06-03 22:55 | |
![]() | ja, o så kommer katten känna sig välkommen och som en i familjen :) | |
| -BAUDI - Ej medlem längre | 2009-06-03 23:52 | |
![]() | jag har 4 katter, och en kattlucka. | |
| Lindalainen | 2009-06-04 00:29 | |
![]() | jag har en katt. ibland får stefan följa med ut på balkongen när jag röker. då brukar hon hoppa upp på balkongräcket (3 tr upp). förövrigt är hon väldigt mysig. sover på min mage eller vid mina fötter. tacka gudarna för innekatter ^^ | |