Spelrum
Giraffen32
Krokodilen1
Elefanten5
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade64
Mobilspel
Pågående19 821

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Plumspapper - Ej medlem längre2009-06-04 10:21
Antal inlägg: 1005

Tack, mommes! Ja man får i alla fall räkna med att det bara finns ett fåtal personer som kan något om varje ämne, till skillnad från ett mer specialinriktat forum. Detta är inte Fråga Lund direkt.

trashone - Ej medlem längre2009-06-04 10:27
Antal inlägg: 18678

Sen så bestämmer värdarna mkt om vad man får glida ut på. plantråden är ett bra exempel där flygfobi och charterminnen var ok men inte att man skulle lägga energi på annat.

nettan232009-06-04 10:29
Antal inlägg: 4086

Men vadå om jag skriver om tex min katt på kattforum och här då? Skadar ju inte att öka sin svarchanser eller?

mommesfrites - Ej medlem längre2009-06-04 10:31
Antal inlägg: 7605

Men i flygtråden fanns ju inte så mycket mer att säga om själva olyckan? Nu vet vi ju alla redan också, att hela planet blev smulor.
Att tråden gled ut på flygrädsla är ju ganska naturligt. Vissa tror att det exploderar plan lite då och då, så de törs inte ens flyga till Mallorca.

trashone - Ej medlem längre2009-06-04 10:32

Poängen var att allt var offtopic, vissa saker är ok, andra inte. Cest la vie.

Måns_E2009-06-04 10:33
Antal inlägg: 12056

Jag tycker att forumet är som det alltid har varit, mer eller mindre.

Även de här trådarna brukar dyka upp med ungefär en halvårs mellanrum :)

mommesfrites - Ej medlem längre2009-06-04 10:33

Mm...godtycket regerar på forum men cest la vie :)

Plumspapper - Ej medlem längre2009-06-04 10:33

nettan23: Jo absolut! Om bara seriösa kattkunniga personer skulle skriva i din eventuella kattråd här skulle den nog hamna långt bak eftersom endast ett fåtal skrev i den. Och visst kan man försöka hålla sig till ämnet.

Att starta en tråd här får väl ses som en chansning och man ska kanske inte ta det på blodigt allvar menar jag.

katalias - Ej medlem längre2009-06-04 10:36
Antal inlägg: 2032

Plums och Mommes: Kan inte låta bli att gå emot lite. Här i betapets forum finns det massor av människor av olika bakgrund och med mycket olika kunskaper och erfarenheter. Har man problem med en hund eller katt eller något helt annat så ser jag verkligen inget fel i att öppna en tråd och söka tips från andra medlemmar. Jag ser det också som självklart att man söker "riktigt" hjälp hos yrkeskunniga. Men även om detta är en spelsajt så kan väl forumet få innehålla trådar som inte enbart handlar om spelet?

Vad gäller trådar som spårar ur, trådar med rent trams och chattrådar så finns det ett förslag att lägga till ytterligare en flik.

Det skulle innebära att under fliken Seriöst fortsätter riktigt seriösa ämnen att diskuteras, under Snack kan man tramsa runt hur mycket som helst, men under ytterligare en flik som kanske kunde heta Allmänt kan trådskapare ta upp ämnen som exempelvis husdjursproblem, receptsökande, andra frågor eller vad det nu månde vara. Detta utan att tråden ska spåra ur, förvandlas till chatt eller solkas för att pratglada forumister inte kan låta bli att komma med sarkastiska eller "roliga" kommentarer utan att egentligen bidra.

Sök i kategorin Support för att läsa mer om detta förslag.

trashone - Ej medlem längre2009-06-04 10:37

Eg är felet att inte alla förstår att just mitt intresse är det bästa ;)

trashone - Ej medlem längre2009-06-04 10:38

oh "bidraga"... Där är ämne man kan tala om länge. Vem gör och vem gör inte.

mommesfrites - Ej medlem längre2009-06-04 10:40

Katalias, jag håller med dig. Forum är fantastiskt med att få hjälp med smått och stort och diskutera olika saker.
Tråkigt bara med människor som tar sig själva på alltför stort allvar, har taskigt humör och gnäller. Då vet jag att majoriteten av läsarna hellre uppskattar lite humor än jämmer, elände och ropa på polis.

le dauphin - Ej medlem längre2009-06-04 10:44
Antal inlägg: 6

"Om bara seriösa kattkunniga personer skulle skriva i din eventuella kattråd här skulle den nog hamna långt bak eftersom endast ett fåtal skrev i den."

Hur rättfärdigar det allt trams menar du? En forumtråd skapas väl knappast för att få till stånd en maratondiskussion, där ämnet som behandlas till varje pris ska ligga på första sidan i forumet.

Plumspapper - Ej medlem längre2009-06-04 10:45

katalias: Jag skrev inte att man inte skulle öppna en tråd utan att man får räkna med att resultatet blir som det blir.

Själv ställde jag frågor i ett forum där djurägare med väldigt mycket erfarenhet fanns. Efter ett tag stod det klart att den enda man kunde lita på gällande foder och sjukdomar var veterinär. Han mailade mig och berättade vem han var, ganska känd inom sitt område och författare till böcker om djurskötsel m.m.
I princip rättade han alla andra, väldigt kunniga personer, som trots allt hade väldigt många sakfel i sina texter, hur övertygande de än lät.

Sen finns alltid google: www.merckvetmanual.c.../i ndex.jsp

trashone - Ej medlem längre2009-06-04 10:48

Håller helt med Plums. I mitt tycke är trådar som lätt kan besvaras av en googlesökning eller expert trams på denna sidan.

Plumspapper - Ej medlem längre2009-06-04 10:48

le dauphin: Här sparas inte ämnen i kategorier som på andra ställen. Fanns det kategori som hette husdjur skulle man lätt kunna gå dit och klicka på Katt.
Så fort en tråd hamnar några sidor längre bak glöms den bort.

Visserligen kan man söka på *kattpiss taurin låda jamar* etc.
Forumet är inte upplagt som en kunskapsbank.

le dauphin - Ej medlem längre2009-06-04 10:50
Antal inlägg: 6

Så du ser det som din skyldighet att tramsa för att hålla tråden levande, eller vad vill du ha sagt?

Plumspapper - Ej medlem längre2009-06-04 10:51

Alltså jag ifrågasätter intentionen hos den som startar trådar här om specialdieter för dräktiga ston med mera när man vet att såna som jag kan komma in och försöka smyga in könsord. Hela internet är fullt av information. Tro det eller ej men det finns frivilliga Veterinärer som svarar på dina frågor, kanske inom ett dygn. Jag har fått svar från USA omgående.

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-06-04 10:51
Antal inlägg: 2032

hej alla, nu har jag loggat in..:))
var är ni?

trashone - Ej medlem längre2009-06-04 10:52

Att allt deltagande på forumet är lika obetydligt. Inkl ditt som mitt. om alla kunde lära sig det.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?