Spelrum
Giraffen50
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
31
Inloggade83
Mobilspel
Pågående19 810

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Tedacious2009-06-05 02:47
Antal inlägg: 1445

sejmårr:
Det var roligt:)

Angående folkpartiets "vi skickar inga gnällspikar till Bryssel", vad menar dom med det?
Uppenbarligen vill dom skicka någon som inte vågar säga emot, som endast faller för vad alla andra i EU säger. En gnällspik är väl någon som inte håller med den stora massan och vågar sätta sig emot denna?
det är alltså inte det folkpartiet vill göra, de vill att Sverige inte ska ha en roll i beslutsfattandet i EU.

Ni med någon slags solidaritet, empati och känsla för rättvisa och jämställdhet. Ni som vill värna om det svenska välfärdssamhället.

Rösta för solidaritet
Rösta för rättvisa
Rösta för självbestämmanderätt
Rösta för en utgång ur EU
Rösta rött
Rösta vänster.

bitley - Ej medlem längre2009-06-05 03:00
Antal inlägg: 691

Ja, jag känner mig kluven på så vis; röstade blått för jag ville ha mer framåtanda och företagsamhet snarare än ett beklagande och skattebejagande, men nu när det gäller EU-valet känner jag mig helröd. En äkta liten oäkting jag. Men man får ju gå på känsla om man känner för det.

Miss_jk2009-06-05 08:53
Antal inlägg: 8941

Risotto: Utan att försvara nedladdning nu... Men låten/filmen du laddar ned försvinner ju inte från ägaren. Den finns fortfarande kvar att bruka. Blir cykeln stulen däremot så kan inte ägaren bruka den längre. Skillnad.

Ulice - Spelvärd/Forumvärd2009-06-05 09:27
Antal inlägg: 3488

Jag å min sida är mycket glad åt att massa fildelningsivriga förstagångsväljare kommer att rösta pirat. Även om de gör det bara för att fortsätta kunna ladda ner gratis film och inte har reflekterat en sekund över de grundvärderingar som piratpartiet verkligen kämpar för, så tackar jag och tar emot. Så viktig är faktiskt frågan. Det som är beklämmande är att många inte verkar inse det.

För att citera mig själv från en tidigare tråd i ämnet:

Kort sagt:
De lagar som krävs för att man ska kunna sätta dit olagliga fildelare (det finns både lagliga och olagliga sådana, mind you) innebär en alldeles för stor inskränkning av den personliga integriteten, rättssäkerheten och i slutändan demokratin.

Jag länkar till samma sida som Flammea gjorde, för den illustrerar det hela väldigt tydligt och klart:
fridholm.net/tag/arg...at partiet/
och på partiets egen sida förstås
www.piratpartiet.se/

Gå in och läs! Håller ni fortfarande inte med efter att ha läst så vet ni i alla fall vad det är ni inte håller med om.

Och när det gäller upphovsrätt har denne man en stor poäng:
www.svd.se/opinion/b...00 0369.svd

Ulice - Spelvärd/Forumvärd2009-06-05 09:31
Antal inlägg: 3488

Här är länken också:
fridholm.net/tag/arg...at partiet/

miss_ia2009-06-05 09:35
Antal inlägg: 288

Miljöpartiet är det enda rätta för mig. men som läget ligger idag så röstar jag på vad som helst för att inte få ACTA-lagen att gå i kraft... och då är ändå MP det bästa, som motsäger sig allt kring ACTA. Jag är så trött på storebrorssamhället som existerar idag, och som kommer bli etter värre i framtiden. Usch!

miss_ia2009-06-05 09:36

Ulice, jag håller med om att artikeln i SvD i går är enormt bra. Bland det bästa som skrivits i ämnet sedan start:)

Risotto - Ej medlem längre2009-06-05 13:12
Antal inlägg: 3069

miss, men det har inte med saken att göra utan är bara rena undanflykter. Du som är moderat borde väl ha råd att betala för dig? eller är det bara så att du röstar på dem för att få känna dig lite mer välbärgad än vad du är?

MatsJoel2009-06-05 13:42
Antal inlägg: 686

Finns det en inkomstgräns för att rösta blått? Shit, jag kanske måste rösta om.

miss_ia2009-06-05 13:51

Risotto, vilken miss pratar du med????

Miss_jk2009-06-05 16:09
Antal inlägg: 8941

Men om du läser mitt inlägg igen Risotto och denna gång lite noggrannare så ser du att jag skrev "utan att försvara...". Jag påpekade bara skillnaden mellan att ladda ned en låt och att sno en cykel för det ÄR skillnad.

Att vara moderat innebär inte att man måste vara rik, det är bara vänsterpatrask som fått precis allt om bakfoten som tror det.

---Robban--- - Ej medlem längre2009-06-05 16:11
Antal inlägg: 690

Högerspöke vs Rödstrumpa

poänglös - Ej medlem längre2009-06-05 16:15
Antal inlägg: 416

yamahajet: brusahogrelillaa.blo...sa rna.html

Tedacious2009-06-05 20:59
Antal inlägg: 1445

det borde nästan vara en inkomstgräns för att rösta blått.

Utan att peka ut någon säger jag att de som inte är "rika" (mycket relativt begrepp, men ni förstår grunden av det) inte borde rösta blått, de mindre välbetalda är de som verkligen borde sätta sig emot det blåa och inse att de endast skadar vår kära jord och vårt kära land.

Angående miljöfrågan så bör man tänka på att en hållbar utveckling är omöjlig under kapitalismens regim då konsumtion är det som håller allt igång.
Nyklassicistisk teori: Resurser kan ersättas av kapital och arbete
En teori som dagens kapitalism står fast vid - Inga resurser är i praktiken ändliga; när de tar slut kan man bara sätta in mer kapital för att behålla effekten som den ändliga resursen gett (alltså påverkar inte den plötsliga frånvaron av resursen någonting).

Surre2009-06-05 21:45
Antal inlägg: 6

Valet till EP kostar varje EU-medborgare ca 1 euro. Så så mycket pengar handlar det inte om. Det kan det vara värt för att få information om politik som rör oss och så man vet vad man ska rösta. Problemet tycker jag ligger i att man inte får speciellt bra svar som väljare. De flesta politiker är vääldigt bra på att de undvikande, njaaaeee-svar som egentligen inte säger någonting...

minus2007 - Ej medlem längre2009-06-05 21:50
Antal inlägg: 26

Ett hett tips är att läsa partiernas ideologi, man inser snabbt i vilket fack man hör hemma. Tar en stund men väl värt.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?