Spelrum
Giraffen37
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
33
Inloggade70
Mobilspel
Pågående19 891

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Mr_Betapet2009-06-05 17:43
Antal inlägg: 64

jag kör bara kött och grönsaker och har gjort så rätt länge. man kan bli lite trött första veckan bara men nu mår jag bättre än nånsin!

Surre2009-06-05 21:50
Antal inlägg: 6

Mr_betapet - kör du bara kött och grönsaker och inget fett? blir du inte jätte trött och orkeslös??
jag kör LCHF, tycker det funkar jättebra. man mår mycket bättre!och som sagt innan, nästan aldrig hungrig

köttflöjt - Ej medlem längre2009-06-05 21:54
Antal inlägg: 240

Jag äter bara fett, nästan. Det funkar skitbra.

Plumspapper - Ej medlem längre2009-06-05 22:24
Antal inlägg: 1005

"Ja, det funkar. Om man är underviktig går man upp i vikt, är man överviktig går man ner."

Jaså? Trodde man behövde kolhydrater för att gå upp. Exakt hur fungerar det?

allida2009-06-05 22:40
Antal inlägg: 296

jag körde egen variant för några år sedan, gick ner 23 kilo på 8 månader. Men så skadade jag foten och promenaderna blev allt färre, så...
Man kan äta allt men olika mycket och sedan röra på sig regelbundet, det är den enda ekvationen som håller i längden

Intet2009-06-06 16:57
Antal inlägg: 557

Dieter är till för såna som är för lata för att börja motionera. Min ärliga åsikt. Jag kanske i sammanhanget också ska påpeka att jag nog testat alla dunderdieter som finns, hehe.

klockoman2009-06-06 17:17
Antal inlägg: 6

LCHF funkar absolut. Jag har kört det sen 1 januari i år och gått ner 15 kg. Kommer aldrig att återgå till min gamla kost igen. Om man börjar äta mer kolhydrater = socker måste man minska på fettet igen. usch så tråkigt när man som jag gillar feta ostar, såser osv. Potatis pasta ris och bröd saknar man inte efter ett tag då man får så mycket annat gott :)

annakarineli2009-10-31 11:43
Antal inlägg: 2519

Någon som vet hur jag som normalviktig men som lagt på mig 3-4 kilo sen i våras kan göra med denna Lchf-diet? Jag har svårt att tänka mig att inte äta kolhydrater alls, men vad händer om man framför allt äter efter Lchf och äter lite socker/kolhydrater? Har fått för mig att man kan explodera i vikt då? BLir man känsligare för kolhydrater om man börjar äta efter Lchf så att man sedan går upp kilon direkt om man äter lite kolhydrater? Och vad händer om man har tex balsamvinäger i gräddsåsen? Det är ju rätt sött? Många frågor, men jag är lite nyfiken på detta...

Tess 082009-10-31 11:47
Antal inlägg: 18003

En i min närhet gick ner 12 kilo rätt snabbt med detta, men så fort hon fuskar eller inte orkar bry sig (läs typ påsk osv när maten flödar) så blir det tvärstopp eller viktuppgång...
Har du bara 3-4 kilo att gå ner tror jag mer på att dra in lite på onyttigheter och röra dig lite mer...

annakarineli2009-10-31 11:58

Jo, förvisso behövs det absolut, men om man ska tro på det som sägs så har det ju positiva hälsoeffekter med. Nog tar det emot att äta gräddiga såser och vräka på med bacon och sånt, men det kanske är en "ovana" -att jag alltid haft det i mig att fett och stekt mat inte är hälsosamt. Det sägs ju att man blir piggare också... Jag är skeptisk till detta men kanske försöker en vecka eller två om jag klarar av det. Ser ju inte mer än normal ut egentligen, men har vuxit ur kläderna från i våras och numera sitter jeansen som varit för stora i flera år, TAJT!! Lite obekväm med känslan helt klart!

Tess 082009-10-31 12:00

Ja, testa kan du ju alltid, men läs på lite... det är ju inte bara socker som ska uteslutas...

annakarineli2009-10-31 12:10

Nä, jag sitter och kikar lite. Det jag skule sakna mest är väl en skiva bröd till frukost samt frukt och rotfrukter tror jag. Sen känns det som att det kan bli lite enahanda att inte äta pasta eller potatis alls även om jag ju tycker att det är godast med såserna och köttet... Och hur lätt blir det att tacka nej till fikat hos kompisarna och att inte äta pepparkakor och glögg i jul... Hm... Vi får väl se hur detta går... Är tveksam som sagt, men om det är så att man mår mycket bättre rent generellt så vore ju det roligt att uppleva. Jag mår ju inte dåligt nu precis och upplever mig inte som så sockerberoende som många andra, men visst blir jag gärna lite piggare...

Dödmetallörn - Ej medlem längre2009-10-31 12:17
Antal inlägg: 705

För de flesta tror jag LCHF funkar även med en dag i veckan då man får äta vad man vill! Något du dock inte ska göra är att läsa för mycket på Kolhydrater i fokus-sidan, de verkar lite väl hardcore med sina recept på margarinmjölk etc.

Dödmetallörn - Ej medlem längre2009-10-31 12:18
Antal inlägg: 705

(Kanske inte 3 Skogaholmslimpor på en dag men några pepparkakor kan väl knappast göra från eller till).

Tess 082009-10-31 12:20

Men har du bara 3-4 kilo så har du nog hunnit gå ner dom innan jul.. frågan är ju vad som händer under jul och du svullar igång :)

Vet att många äter creme fraische som potatis (eller hur man nu ska säga). En klick sånt till köttet (fast lite grönsaker kan man nog peta i sig om man inte tar tex potatis och sånt)

annakarineli2009-10-31 12:29

Ja, det blir spännande att se vad som händer i vinter. Jag ska iväg och jobba säsong och så här på förhand är det lite svårt att säga hurdana matvanorna kommer att bli när man som jag inte är en person som har särskilt lätt för att "bara bestämma mig" och köra på... Hoppas dock att mattider och dygnsrytm kan hållas rimligt så man kan må bra.
Men en liten fråga till bara om någon vet: Jag kan inte dricka kaffe utan mjölk 50/50 och vill gärna ha mitt morgonkaffe och kanske en gång på dagen ibland. Dricker gärna mjölk överhuvudtaget. Är det inte bra enligt Lchf? Jag tycker det ser lite motstridigt ut på sidorna om denna diet...

mommesfrites - Ej medlem längre2009-10-31 12:36
Antal inlägg: 7605

Annakarineli, LCHF-dieten förespråkar visst sparsamhet med magra mjölkprodukter tack vare mjölksockret. Man kan ha fetaste mjölken (eller grädde) i kaffet, eller laktosfri mjölk.

annakarineli2009-10-31 12:50

Tack & tack! =)

kajix2009-10-31 13:11
Antal inlägg: 7767

grejen är väl den att när man äter mycket fett (och lite kolhydrater. potatis etc) blir man inte sugen på pepparkakorna.

vissa blir inte sugna oavsett vad de äter.

vissa måste vara väldigt restriktiva.

trots allt - Ej medlem längre2009-10-31 13:28
Antal inlägg: 4

Min kompis Martin som är öppet homosexuell har levt på en högoktanig proteindiet sen han blev könsmogen har en perfekt kropp. Ibland undrar jag varför det finns länder som Tchad, diktaturer som Nordkorea och kålpudding när allt kan vara så enkelt som att vara Martin.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?