Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 34 |
| Inloggade | 76 |
Mobilspel
| Pågående | 19 593 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| BEALEA | 2009-06-07 17:07 | |
![]() | Hej. Jo jag tror att de flesta nog verkligen behöver göra något när de ber om en paus. För mej är det självklart att acceptera det. | |
| Nunnelunan | 2009-06-07 17:11 | |
![]() | Ingen som vill svara på min fråga på andra sidan? Det var en tråd tidigare om curlingföräldrar och deras uppfostran av barn. Jag tycker det finns paralleller här! | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2009-06-07 17:12 | |
![]() | Speciellt när man spelar panik är det trist om motståndaren måste försvinna utan att pausa. Jag gillar inte när det går på övertid och jag inte får lägga ut mina bokstäver. | |
| nina_nilsson | 2009-06-07 17:14 | |
![]() | Om ett barn slår sej tar jag det som en självklarhet att en mamma pappa barnvakt etc går ifrån datorn illa kvickt utan att ens ha en tanke på att pausa ett spel. Är man själv i akut behov av något så varför inte fråga först? | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2009-06-07 17:17 | |
![]() | nina_nilsson: Man kanske är bra i matte och kan räkna ut hur lång tid det tar för ett barn att förblöda? ;) | |
| Mammaoxå | 2009-09-12 09:08 | |
![]() | Jah håller med nina_nilsson. Det är ju ändå bara ett spel. | |
| bowieinspace - Ej medlem längre | 2009-09-12 09:53 | |
![]() | Håller också med Nina, vem fan bryr sig om några ratingpoäng mer än sina egna barn? | |
| kajix | 2009-09-12 10:03 | |
![]() | om man har ansvar för barn kanske man ska ägna sig åt dem | |
| Skrmf | 2009-09-12 10:21 | |
![]() | har också funderat över hur folk resonerar till att neka paus. tycker det är konstigt. man kan lätt be mig om paus, i värsta fall frågar jag varför... | |
| lusdrama - Ej medlem längre | 2009-09-12 10:41 | |
![]() | kajix - vad innebär det. att man inte kan börja ett spel så länge man har barn under 18 under taket? | |
| humlan32 | 2009-09-12 10:54 | |
![]() | Om motspelaren talar om varför han/hon vill ha en paus så är det ju lättare att acceptera. Jag spelade med en tjej som ville pausa för att gå och koka kaffe! Då sa jag nej. Men händer något akut, absolut går jag med på en paus nu när den är begränsad till typ max 10 minuter. | |
| bryggkaffe2 | 2009-09-12 11:04 | |
![]() | Om mitt barn skulle slå sig skulle jag endera bara stänga ner eller lämna min medspelare åt sitt öde. Sorry, men barnen är viktigast. | |
| annelille | 2009-09-12 11:09 | |
![]() | ....jag pausar sällan... sist jag gjorde det var för min lilla tjej kom med blöjan full med bajs när hon hade lekt i sitt rum...=).... min motspelare förstod helt och fullt att jag behövde ta en liten paus... tog tre minuter sen var vi igång igen... jag kan förstå att de som spelar panik inte accepterar en paus men jag som spelar stress och snabb kan tänka mig en paus i spelet... | |
| Snurt | 2009-09-12 11:16 | |
![]() | Klart man pausar, detta är ett sällskapsspel med rating som man inte kan sälja. Tid är det enda vi har =) | |
| lusdrama - Ej medlem längre | 2009-09-12 11:18 | |
![]() | men hå hå ja ja. mina barn är viktigare för mig än mitt jobb, mina vänner, mitt kärleksliv och mina intressen. det betyder inte att jag släpper luren rakt ner på golvet när jag talar med vänner, släpper hästens grimma på väg till stallet eller springer från ett spel utan att hinna säga ursäkta vänta lite (ev pausa) eller i hästens fall säga till barnet att hon får vänta (!) vid minsta pip eller skrik. | |
| vindsus86 | 2009-09-12 13:48 | |
![]() | tycker det är fånigt att säga att ni inte accepterar paus under panik. om någon akut måste göra något under panik, där tiden går ut så fort, är det väl rimligare att pausa där än att göra det i en snabbmatch. jag tycker att man skall acceptera pauser. folk brukar inte trycka på paus i onödan och nu är det ju faktiskt så att pausen bara är under en begränsad period, så man riskerar inte att behöva vänta flera timmar. det är så ytterst sällan som folk ens ber om en paus, så varför inte bara acceptera? det är väl inte så hemskt? och ni är några som säger "om något händer, varför inte bara lämna spelet?"... hur många gånger har inte ni själva sett folk i chatten smutskasta folk som just gjort detta? folk som bara gått iväg, som kanske haft något jätteviktigt att göra. då står det i chatten att "SPELA ALDRIG MOT **** SÅ JÄVLA DÅLIG FÖRLORARE, H*N STICKER BARA MITT UNDER SPELET. JÄVLA SOPA!" och personen som skriver så får medhåll från andra spelare att nej usch, så KAN man ju inte göra! om man avbryter match får man sällan vara ifred heller. då är man en hemsk, osportslig människa. så herregud. acceptera pauser! folk pausar förmodligen inte i onödan och om de gör det är det bara tio minuter. ni hade väl velat att andra skulle göra det för er om det var akut? | |
| bulimi3 | 2009-09-12 13:52 | |
![]() | Aldrig acceptera en paus,mitt motto.Bryt hellre spelet.Tappad rating som alla grinar om är ju ganska ovidkommande.Det är ju bara att spela till sig den igen | |
| bobcat69 | 2009-09-12 14:08 | |
![]() | visste inte heller att den har blivit begränsad...jag gick med på paus en gång för länge sen, jag väntade o väntade, men den j-n kom inte tillbaka. Så därför vill jag inte acceptera en paus igen. hur länge måste man vänta nu då? | |
| skrabban | 2009-09-12 14:13 | |
![]() | Jag accepterar aldrig att pausa för jag blev lurad av en spelare som begärde paus men aldrig kom tillbaka till spelet. Jag kan tänka mig att acceptera en paus om det hänt en olycka med något barn, men då vill jag veta att spelaren kommer tillbaka igen. Det kan ju hända något brådskande så man måste gå ifrån. | |
| sås-claes - Ej medlem längre | 2009-09-12 14:16 | |
![]() | Skulle personligen ALDRIG neka en paus. Finner ingen anledning till att vara taskig mot en medmänniska, även om det i detta fall är en motspelare. Nu (som folk skrivit tidigare) är ju pausen tidsbegränsad. Tvinga folk att behöva ge upp, ruggigt dåligt enligt mig. Men kan man inte få poäng på annat vis så ;) | |