Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 62 |
Mobilspel
| Pågående | 19 918 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| VaKul | 2009-06-09 16:38 | |
![]() | Håller med dig, Krutmarie.....enda möjligheten! Kan inte ens försöka torka sönder den i fönstret...den överlever det också.. | |
| Billan_1985 | 2009-06-09 16:43 | |
![]() | VaKul: Ja, det tycker jag att jag är värd :D Krutmarie: Nej, jag glömde bort den så vatten fick den inte på väldigt länge. Haha.. | |
| Lill-IT | 2009-06-09 16:43 | |
![]() | 37 krukväxter, och massor med skott, och nysått inne.. ute har jag en väldans många örtväxter i stooora krukor, och 7 stora planterade grupper med olika blomster. | |
| VaKul | 2009-06-09 16:54 | |
![]() | Hmm..är det alltså vanligare att tjejer har mer växter/blommor än killar?? | |
| krutmarie | 2009-06-09 17:02 | |
![]() | VaKul, det var väl mindre kul förstås när din Yucca bodde hos syrran. Har aldrig hört talas om en Yucca som självdött tidigare. Min systerson skulle sköta syrrans växter under hennes semester för några år sen, de flesta levande krukväxterna mådde inget vidare efter det, hon hade 1! konstgjord blomma och den hade han också vattnat. Numera ber hon hellre en granne som också gillar krukväxter förbarma sig när hon reser bort. Själv har jag aldrig bett nån sköta om mina krukor inomhus, vi har satt vattningstrådar från petflaskor i när vi åker bort. Ett j-a jobb, men det har funkat alla gånger och så slipper nån ha besväret. Däremot de krukor vi har på framsidan av huset har jag bett samma granne som tar posten att ge lite då och då, ser ju iaf bebott ut och håller ev tjuvar borta. När jag skulle återgälda hennes hjälp visade det sig att hon hade 56 krukväxter inomhus (jag hade redan lovat) och jag hade just fått reumatiskt, det var verkligen för j-t och dessutom hade hon en ynka liten vattenkana som måste fyllas på i ett kör. Det blev bara ett år jag kunne hjälpa henne. Själv har jag 3 vattenkannor och 6 petflaskor stående för vattning av mina. En del vill ju ha låg kalkhalt i vattnet och då måste det stå några dagar har nån sagt till mig. | |
| Billy Rubin | 2009-06-09 17:15 | |
![]() | Ska man räkna alla träd? Jag har sisådär 120 hektar prima skog. Mest gran. | |
| Robert_K - Ej medlem längre | 2009-06-09 17:22 | |
![]() | 0 Och det är så jävla dåligt, för jag trivs bland växter. Nollan beror dock på att jag ofta tar mig iväg under perioder och att blommorna i så fall ändå skulle självdö. Visst finns det fina kaktusar som klarar sig utan vatten en längre tid, men jag känner ändå att jag inte vill riskera att vara en blomstermördare hehe. | |
| VaKul | 2009-06-09 17:23 | |
![]() | Wow, Billy Rubin! Har du verkligen 120 hektar skog i din lägenhet/hus??? Smått imponerande..*s*....Jag frågade efter hus o lägenhet! Men...lite impad är jag i allafall...av alla dina granar! | |
| LadyZara | 2009-06-09 17:32 | |
![]() | krutmarie: hur funkar det där med pet-flaskor och vattningstrådar? Någon annan som har smarta tips på självattningssystem man kan använda när man reser bort? | |
| svininfluens - Ej medlem längre | 2009-06-09 18:28 | |
![]() | 0 | |
| apbur | 2009-06-09 18:37 | |
![]() | Jag har 9 stycken orchidéer som jag vårdar ömt. En Aloe vera för hemmabruk och en gammal fetknoppsbladsväxt som jag aldrig lyckas ta död på. Planterade nyss en stickling från orchidéerna så jag är lyrisk, hoppas den vill överleva bara. | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-06-09 20:04 | |
![]() | Jag kan inte ha växter, det är nåt fel på mig som gör att jag inte ser dom förrän det är försent. Om växter har känslor och medvetande så har dom all anledning att ogilla mig. | |
| ---Robban--- - Ej medlem längre | 2009-06-09 20:06 | |
![]() | 14. Prutat och klart. | |
| VaKul | 2009-06-09 20:09 | |
![]() | anktejp: Finns en växt som talar om för dig när det är dags att vattna. Hmm...heter den....ehh....nån lilja....svärmorslilja??. ..stora gröna blad med stora vita blommor på??....där dalar bladen när den är törstig och när du vattnat den så ser du hur den blir reslig igen....bra sätt att inte missa vattningen! Så ställ den på nåt ställe där du ofta befinner dig...typ...vid dataskärmen/datorn..*s* | |
| taru | 2009-06-09 20:29 | |
![]() | fem. tror jag. | |
| taru | 2009-06-09 20:29 | |
![]() | svärmorstunga kanske du menar vakul? | |
| apbur | 2009-06-09 20:41 | |
![]() | Nä, det är nog fredslilja han menar. | |
| kilgast | 2009-06-10 01:30 | |
![]() | 0 antal gröna växter/blommor och jag har inga som helst planer på att införskaffa några!!! | |
| VaKul | 2009-06-10 01:32 | |
![]() | Svärmorstunga eller fredslilja...hmm..låter lika bekant båda två..*s*...men det lutar nog åt...svärmorstunga tror jag! Lika törstig...*s* | |
| inge_flyt - Ej medlem längre | 2009-06-10 01:33 | |
![]() | Hade ett tag 106 krukväxter hemma, men det tog sån tid att vattna så jag vart tvungen att recucera antalet till runt 70, har inte orkat springa runt och räkna de små liven. Har bara gröna växter eftersom blommande blommor bara dör i mina fönster.. Gillar allihopa och vet var och när de inköptes och ungefär vad det kostade! | |