Spelrum
Giraffen | 13 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 19 |
Inloggade | 33 |
Mobilspel
Pågående | 20 155 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
svininfluens - Ej medlem längre | 2009-06-09 19:24 | |
![]() | Kan inte någon admin pinna den här tråden så att den inte försvinner ner till andra sidan bland alla oviktiga trådar? Det vore förargligt om jag inte hittade den här tråden när jag kommer tillbaka från köket, dit jag blir tvungen att vallfärda för att laga bearnaisesås ett tag. | |
fal3n | 2009-06-09 19:25 | |
![]() | bearnaisesås = göööttannss | |
Kjempegrejt | 2009-06-09 19:34 | |
![]() | bearnaisesås= otroligt gott, men förätit mig på det! Numera gäller en god (gärna flera smakers) pepparsås, till en helgrillad oxfilé som serveras med hasselbackspotatis.. därtill en härlig sallad :) | |
kajix | 2009-06-09 20:16 | |
![]() | Hur tillagar ni bearnaisesåsen då? Om ni gör den "på riktigt" alltså, och inte av pulver. | |
slånbär | 2009-06-09 20:30 | |
![]() | Hemlagad är godast men ett jävla jobb att vispa. Oftast lyckas det men ibland går det bara inte och den skär sig. Har provat att göra om allt igen men då skär den sig andra gången med. Vet inte varför för jag gör på exakt samma sätt varje gång men det kanske är nåt med tex äggen eller kanske rumstemperaturen, eller så är jag kanske lite för långsam med vispandet ? Någon som vet? | |
anktejp - Ej medlem längre | 2009-06-09 20:35 | |
![]() | Jag ringer god väns flickvän om jag vill ha god bearnaisesås. Förresten kan vi inte försöka ändra antingen namnet, stavningen eller uttalet av denna sås? Antingen stava bianä, uttala bernesä eller ehelt enkelt döpa om den till gulsås. | |
inge_flyt - Ej medlem längre | 2009-06-10 01:28 | |
![]() | bea.. mMMMmmm gott till grillat och då helst en som heter Lohmanns(tror jag ??!). Har aldrig tidigare varit ett bea-fan, till förra sommaren då jag upptäckte kall bea!! Wow.. Nu är det grillat varje helg med bea, klyftor eller kroketter och en god sallad till..Å en iskall päron/krusbärscider till det hela... | |
anneli72 - Ej medlem längre | 2009-06-10 01:35 | |
![]() | Dragon är kryddan. | |
ragaman - Ej medlem längre | 2009-06-10 02:24 | |
![]() | slånbär: stavmixer! Funkade bra för mig sist jag lagade egen. Lättare och snabbare än ballongvisp i timmar, om än inte lika stilfullt. | |
anneli72 - Ej medlem längre | 2009-06-10 02:29 | |
![]() | Ambitiöst gjort! | |
RobberMike | 2009-06-10 02:42 | |
![]() | Förätit mig på Bearnaisesås, tacka vet jag Tzatsiki, nyttigt & gott :-) | |
flaxa | 2009-06-10 05:47 | |
![]() | Gläder mig att så maånga kan stava till bearnaise - det kan sällan restaurangerna! | |
Snoosy | 2009-06-10 07:36 | |
![]() | Om någon är intresserad så har jag ett bra recept (Som jag kommit på) Har funderat på om man ska vara hemlig med det ;) Men what the heck. Den är gjord mest på olja (Obs, inte majonnäs) Säg till, så skickar jag privat mejl. Påminner om ''Jesses beanaise'' Heter den så ? Den köpta :I Nått sånt iaf. | |
shoppa | 2009-06-10 09:00 | |
![]() | Ett tips ifall såsen skär sig(det avser hemmagjord)är att hälla i ett par droppar vatten under kraftig vispning,då går den ihop igen! | |
Maja G | 2009-06-10 09:11 | |
![]() | Jag kör med "alpnaerings" Beasås...Fetthalten bestämmer du själv beroende på vad du blandar ut den med. Jag gillar den kall och då tar jag lättcremefraiche och några skedar pulver beasås... Lägger aldrig i smör/margarin i varken kall eller varm sås och det smakar bra ändå.. Läser på burken nu och ser vad den innehåller: rismjöl,potatisstärkelse, skummjölkspulver, fett bestående av palmfett( inte helt ok enl. mig)mjölkprotein och laktos.Sedan är det salt, jästextrakt, förtjockningsmedel, äggulepulver, kryddor m.m | |
eeistan | 2009-06-10 11:40 | |
![]() | brunsås med lök är mumma till biff och annat tycker jag iallafall | |
Snoosy | 2009-06-10 12:38 | |
![]() | Ingen som är intresserad av ett verkligen kanontips på en enkel bearnaise sås att göra ;) Kall och som passar till grillat :) Gjord på enkelomättade fetter bör tilläggas | |
Snoosy | 2009-06-10 12:38 | |
![]() | Förlåt, fleromättade menar jag ;) Rapsolja | |
blackrat | 2009-06-10 12:46 | |
![]() | Till lunchen idag: helstekt fläskytterfilé black and white med bearnaisesås och råstekt potatis. Mums. | |
kajix | 2009-06-10 12:57 | |
![]() | Jag vill ha ett recept med smör. Sen undrar jag om man kan frysa in den. Kan man alltså göra en stor batch och sen lever man på den i några månader? | |