Spelrum
Giraffen31
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade51
Mobilspel
Pågående20 018

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Din vän2009-06-13 00:10
Antal inlägg: 22

Jag tillhör kanske en viss miljö och umgägeskrets, men msn är metoden jag bekräftar att jag känner någon. När jag lägger till någon på msn är det av anledningen att personen i fråga kommit så pass nära mig att jag vill ha en direktlänk. Jag är online säkert 8 timmar varje dag...denna siffra får säkert vissa att rygga tillbaka men jag låter kort datorn stå på även om jag är där eller ej och den information som skrivs svarar jag på när jag ser den.

Jag är student och i princip alla jag känner i min omgivning använder msn mer eller mindre konstant och på det sättet slipper man skalgångar av sms och telefonsamtal...MSN är helt avgörande för min sociala verklighet, det tar inte bort face to face kontakt, det är metoden att fråga om vi ska "utöva" face to face kontakt. Det är en metod att se vad vännerna gör utan att göra några större ansträngningar eller för den delen antyda att jag vill vara med i den sysselsättningen.

Visst finns det även negativa sidor, men i min mening är det mer tekniska svar att hänvisa till och detta inlägg har redan blvit för långt!

magga2009-06-13 01:07
Antal inlägg: 2533

När jag tänker efter gillar jag varken msn eller facebook men tillbringar ändå en stor del av min fritid där. Visst om man har något intressant att prata med sina kontakter om, men att sitta och uppdatera sin status eller skriva meningslösa ord till någon som man inte är så intresserad av egentligen är slöseri med mitt liv och jag ska sluta med det nu och gå ut och gå och känna doften av sommaren och lyssna på musik när jag inte har något annat att göra.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?