Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 10 |
Mobilspel
| Pågående | 20 014 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ANDERStG | 2009-06-13 10:59 | |
![]() | Goliath: Din användning av ordet "fakta" antyder att du inte är så intresserad av diskussionen. Jag är medveten om attdet finns forskning åt båda hållen. Det torde vara rätt svårt för gemene man att bilda sig en uppfattning om vilka undersökningar som håller måttet. Men du har lyckats? Eller är det mediekåta politiker du är emot? | |
| ANDERStG | 2009-06-13 11:01 | |
![]() | "Den som skriver det du vill" Läs noga så ser du att jag inte tagit ställning. | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-06-13 11:02 | |
![]() | anktejp. Menar du med miljödårar dom som påstår att vattnet i min brunn blir otjänligt om man häller fotogen i det? | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-06-13 11:04 | |
![]() | sally nej jag menar de miljödårar som påstår att den globala uppvärmningen är orsakad av människan. Självklart funkar det inte att hälla fotogen i brunnen om man vill använda vattnet, det var ju ganska löjligt exempel. | |
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-06-13 11:04 | |
![]() | Det jag mest ogillar är de som blir miljörabiata pga vad media (ja!) visar upp. Utan att själva tänka. | |
| pion ekrot | 2009-06-13 11:05 | |
![]() | Det råder möjligtvis som bekant delade meningar om vad som förorsakar den sk globala uppvärmningen. Men jag håller generellt med sally93. | |
| pion ekrot | 2009-06-13 11:06 | |
![]() | Precis, Goliath II. | |
| ANDERStG | 2009-06-13 11:07 | |
![]() | Tja, då är det dags att kräva lite mer kunskap och etik av din tidnings journalister. Att motsäga teorin av den här orsaken är att sänka sig till "deras" nivå. | |
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-06-13 11:08 | |
![]() | JAG har inga problem alls med media eftersom jag sällan tror på dom Anders =) Problemet ligger uppenbarligen hos övriga människor.... | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-06-13 11:09 | |
![]() | Det är väl så att våra aktiviteter påskyndar uppvärmningen, inte att vi startat processen. Bra anktejp. Var lite osäker på om du kände till konsekvenserna av att hälla skit i vattnet. | |
| ANDERStG | 2009-06-13 11:09 | |
![]() | Då får du ta upp det med "övriga människor". Det är en helt annan diskussion än om den globala uppvärmningen påverkas av människan. | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-06-13 11:11 | |
![]() | Sally=) tack. | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-06-13 11:14 | |
![]() | klicka nu på länken i mitt första inlägg. Även om Nils Axel bara är en röst i mängden av forskare så har han iallafall argument stödda av forskning för stockholms universitet... och en fruktansvärt roligt engelsk dialekt. | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-06-13 11:28 | |
![]() | Ni tycker inte alls det verkar logiskt att om det överallt pågår aktiviteter som avger värme, att detta skulle höja temperaturen i vår atmosfär såpass att det skulle kunna påverka något? | |
| ANDERStG | 2009-06-13 11:29 | |
![]() | sally: Nej, de är en fjärt i världsrymden. Det som anses kunna höja temperaturen är om mer solenergi hålls kvar i atmosfären utan att försvinna tillbaka ut i rymden. | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-06-13 11:32 | |
![]() | Men om den totala ytan av is minskar så reflekteras ju inte solenergin tillbaka ut i rymden? | |
| ANDERStG | 2009-06-13 11:32 | |
![]() | (anktejps länk) "Tale of the tree" sa mig inte mycket. Det övriga, vattnets kretslopp är självreglerande, var intressant. Enligt den teorin så återfinns balansen även om temperaturen höjs. Men vi är väl inte dummare än att vi testar den teorin och konkurrerande teorier noggrannt. Vattenförflyttningar är väl inte det enda som skulle leda till lidande om temperaturen höjdes? | |
| ANDERStG | 2009-06-13 11:33 | |
![]() | sally: Det är väl en faktor som brukar nämnas ja. Men VÄRMEN från mänskliga aktiviteter tror jag inte har nån stor betydelse för att smälta isarna. | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-06-13 11:40 | |
![]() | Nu menar jag inte att det påverkar om du joggar o blir varm;-) Menar alla värmealstrande motorer etc. etc. dygnet runt, jorden runt. Det ligger väl lite människans psyke också.. Ett motstånd i att vilja se hur vår livstil påverkar natur och miljö. | |
| ANDERStG | 2009-06-13 11:44 | |
![]() | Man talar om koldioxidutsläppen. Dina värmealstrande motorer skapar dirket eller indirekt (bensindrift/eldrift) större eller mindre (fossila bränslen/kärnkraft,vindkr aft) koldioxidutsläpp. Jag har aldrig hört någon varna för VÄRMEN som kommer ur maskinerna som sådana. | |