Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 20 018 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ---Robban--- - Ej medlem längre | 2009-06-13 20:14 | |
![]() | Alla har vi varsina organ. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-06-13 20:16 | |
![]() | Man borde baka in hur långt folk är villiga att gå för att överleva. Vad anar man sig vara kapabel till. | |
| Mollabo | 2009-06-13 20:18 | |
![]() | Man har lever bara en gång utom katten som har nio... | |
| ---Robban--- - Ej medlem längre | 2009-06-13 20:18 | |
![]() | Ha ha ha | |
| ---Robban--- - Ej medlem längre | 2009-06-13 20:18 | |
![]() | Ha ha ha | |
| milvusmilvus | 2009-06-13 20:20 | |
![]() | Kan trashone möjligen ge en ledtråd om i vilka situationer människor hellre väljer döden? För jag håller med Gunilla, och har dessutom sett tillräckligt mycket dödsångest i mitt jobb i vården för att tro att det är få som välkomnar döden om det finns alternativ. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-06-13 20:23 | |
![]() | Det finns de som helt enkelt accepterat att man skall dö, so be it lite tidigare än räknat. | |
| Mollabo | 2009-06-13 20:24 | |
![]() | Jag tror faktiskt att döden kan vara vacker, jag har mött många dödssjuka genom åren tack vare min egen sjukdom och döden är en befrielse för många och en prövning för lika många. Sen finns det ju människor som blir gamla och är nöjda med sina liv och ser döden som en befrielse eller vila. | |
| Nattkrawkan - Ej medlem längre | 2009-06-13 20:30 | |
![]() | Är jag den enda som inte svarar blankt ja? | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-06-13 20:30 | |
![]() | Undrar hur jag skulle svara på den här frågan: Din lever är förstörd. Spelar det någon roll om du får en lever från en människa eller en gris? Jag tror att det inte skulle spela någon roll för mig, men det är svårt att veta innan man är där. Men för att svara på trådfrågan: Ja, jag skulle absolut ta emot organ för att överleva, och är även beredd att donera mina när jag dör. Har anmält mig här: www.donationsradet.se | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-06-13 20:30 | |
![]() | Läs igenom. | |
| ---Robban--- - Ej medlem längre | 2009-06-13 20:32 | |
![]() | Nattkorp: Du vill inte berätta varför du är tveksam till att ta emot en annan människas organ? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-06-13 20:34 | |
![]() | Ja berätta nu varför du inte svarar blankt ja som alla andra, vad felas dig? | |
| ---Robban--- - Ej medlem längre | 2009-06-13 20:35 | |
![]() | Inget fel i det, men det skulle vara intressant att veta. | |
| Mollabo | 2009-06-13 20:35 | |
![]() | Min lever är inte förstörd : ) Det var bara ett skämt för att lätta upp stämningen lite. Däremot har jag ett ovälkommet problem med kroppen , men det var inta mig frågan handlade om : ) | |
| peter | 2009-06-13 20:36 | |
![]() | Donerade mig för ett tag sen...jättepraktiskt...bu senkelt ...och bra för tillräckligt tyngda anhöriga som slipper ordna med begravningar och tjafs......kolla in www.donationsradet.s...__ 236.aspx | |
| Nattkrawkan - Ej medlem längre | 2009-06-13 20:36 | |
![]() | Jag står ganska rådlös, och har gjort hela livet, kring det här med donation. Jag vet inte varför. Jag håller väl bara inte livet kärt nog att tycka det är viktigt att greppa det sista halmstråt för att få vakna upp till väckerklockan ytterligare några gånger. Jag skulle svara ja om någon annan väldigt mycket ville det. Typ om jag var fader till små barn, eller så, men annars kan det vara. Däremot är det coolare med stamcellsforskningen. Då kan jag tänka mig plocka ihop delar och renovera kroppen, men jag är mer tveksam till att gå runt med Bengans inre i mig. | |
| ---Robban--- - Ej medlem längre | 2009-06-13 20:38 | |
![]() | Fair enough, Nattkorp. | |
| Nattkrawkan - Ej medlem längre | 2009-06-13 20:38 | |
![]() | Det är bättre någon annan med fräsigare livskunskap och livslusta får dra nytta av de organ som finns. Jag är bara en tillfällig utfyllnad i världen. Lånar lite luft tills vidare, och sådär. | |
| ---Robban--- - Ej medlem längre | 2009-06-13 20:39 | |
![]() | Men det är så jäkla boring att vara död. Man vill ju se hur det går på forumet, eller hur? ;-) | |