Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade0
Mobilspel
Pågående19 997

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Risotto - Ej medlem längre2009-06-16 21:24
Antal inlägg: 3069

Jag har fått ett extraknäck att sälja färsk fisk genom att gå dit och fråga om jobb.
Var alltid beredd att fråga någonstans om du springer på något ställe av en tillfällighet. Senast i går frågade jag om ev. jobb i Hötorgshallen, inte med framgång dock men det var värt ett försök.
Se till att alltid ha ett visitkort på dig som du kan lämna över till dem du pratar med.

Thought2009-06-16 21:25
Antal inlägg: 34

tack för alla tips!ercama, vad synd att jag inte bor i Borås! Lasse1978, vilka bra tips! Jag tror också på idén att gå runt och kolla var man vill jobba och gå in, vad tror du ercama, hur skulle du reagera om nån kom ochsökte jobb så?Hur vill du att man ska presentera sig för att få jobb hos dig?Lasse1978, intressant med ekologi och miljö,kan va nåt..

Thought2009-06-16 21:26
Antal inlägg: 34

visitkort är nog smart..!

svininfluens - Ej medlem längre2009-06-16 22:10
Antal inlägg: 710

Jag kom på världens bästa och mest tidseffektiva sätt att söka jobb häromdagen, och eftersom jag har så fullt av jobberbjudanden ändå kan jag dela med mig av det.

1. Skriv ut några exemplar av CV och presentationsbrev.
2. Gå till en lunchrestaurang och spana in några chefer (bör inte vara allt för svårt att känna igen dem).
3. Gå fram till dem och presentera dig och ge dem dina ansökningshandlingar när de är mätta och belåtna, och dricker sitt kaffe eller är på väg att resa sig.

Billy Rubin2009-06-16 22:27
Antal inlägg: 214

Bara man vill jobba finns det ALLTID jobb. Man får helt enkelt flytta dit där jobben finns och inte vara så kräsen. Tack vare ROT-avdraget finns det i Shlm finns massor med behov av hantverkare, målare, golvläggare, rivningsarbete m m. Du behöver inte vara utbildad för att måla ett hus. Däremot måste du vara villig att jobba...

Risotto - Ej medlem längre2009-06-16 22:37
Antal inlägg: 3069

Borgarna har verkligen lyckats implemetera sin människofientliga jobbpolitik i det folkliga planet, ska man verkligen behöva behanlas som en hund bara för att man inte har ett jobb?
Jag säger inte att människor ska ligga på rygg och pilla sig i naveln men det får finnas gränser för vad även en arbetslös ska behöva stå ut med!

Fastnade lite på ts första inlägg där det frågas om man ska starta eget, det tycker jag låter som en jättebra idé! hitta på något att ha på sidan om medans du söker och jobbar med annat. En vacker dag så kanske du kan gå över helt till det och påköpet jobba med något du har skapat själv och tycker är kul.

Tyllestar2009-06-16 22:54
Antal inlägg: 350

åk till Norge o du får jobb inom en vecka?! i alla fall med din tekniska utbildning! lycka till :)

zorrro - Ej medlem längre2009-06-17 09:35
Antal inlägg: 1064

håller med risotto;jag har också hört av arbetslösa vänner att de känner sig i stort sett kränkta av AF, det finns ingen uppmuntran, ingen vägledning , utan bara en nästintill dikatatorisk kontroll för att kolla så att ingen får de futtiga ören de får i onödan. Mycket märkligt, fattar de inte att självkänslan förmodligen redan är låg?

Billy Rubin2009-06-17 09:51

Hur många av besökarna på betapet är arbetslösa? Ganska många skulle jag tro.
Antingen spelar man för att man inte har något att göra eller så har man fått sparken för att man spelat för mycket! Har jag rätt eller har jag rätt?

betapetsessa2009-06-17 10:21
Antal inlägg: 10

har som tyllestar hört att de gillar svenskar i norge - när jag själv var där jobbade svenskar på typ hälften av alla restaurangposter jag träffade. tror oxå på det här med att gå runt och fråga. om du har erfarenhet är krogbranschen en bransch man kan få jobb i på det sättet - eller kanske tom utan erfarenhet om de behöver "nissar" eller liknande eller kan tänka sig att ta dig på upplärning för lägre lön. har själv fått jobb fyra ggr på krog på att gå runt o fråga (tre ggr i sverige en gng i portugal :) ) - en gång på upplärningsjobb resten på jobb (och två av de jobben var innan jag gick på upplärning :) ). lycka till! kram!

Rullarjämt2009-06-17 10:55
Antal inlägg: 199

BillyRubin, jag tycker du har jobbig attityd och bidrar inte till trådskaparens fråga. Dina infantila inklägg om att det alltdi finns jobb gällde nog på 70-talet. Vakna tillverkligheten och bidra istället för att mässa om hur rätt du har.
Thought:, du verkar vara så uppriktig i ditt jobbsökeri, jag hade gärna haft dig som arbetskraft om jag var arbetsgivare. Tyvärr är jag bara anställd och har inga befogenheter att anställa.

Billy Rubin2009-06-17 11:26

Trist att höra/läsa sanningen?

Mimsan19862009-06-17 11:30
Antal inlägg: 555

Det kanske är sanningen för dig? Men det behöver inte vara sanningen för andra. Visa lite respekt för guds skull.

Thought: Lycka till med jobbsökandet!

Rullarjämt2009-06-17 11:36

Är du arbetslös Billy Rubin? Du som kan så mycket om de arbetskösas sitation och om arbetsmarknaden?

Myspruppen - Ej medlem längre2009-06-17 11:40
Antal inlägg: 5000

billty rubin:kanske de finns jobb överallt,men hur många?du menar att ingen ska egentligen kunna gå arbetslös?

Myspruppen - Ej medlem längre2009-06-17 12:06
Antal inlägg: 5000

jag hoppas verkligen inte att han (Billy) själv är arbetslös,de skulle gör hans argument ännu mer märkligt,,,

Tess 082009-06-17 17:28
Antal inlägg: 18003

Menar Billy Rubin allvar med sitt inlägg så är han alltså arbetslös...?

Själv jobbar jag heltid just nu, men studerar på heltid under skoltid (september - juni) och börjar jobba heltid i januari då min utbildning är klar.

Lesptisk2009-06-17 17:31
Antal inlägg: 21

Knarkhandels- och prostitutionsbranschen behöver ständigt nytt folk. De är inte så kinkiga med CV heller, så länge du levererar.

Rullarjämt2009-06-17 18:25

Fast det är kriminellt lesptisk

skogstorparn2009-06-17 19:43
Antal inlägg: 2287

Lesptisk..några saker man inte skall fråga om man skall börja i nån av branscherna du föreslog..

1. vem är fackombud?
2. utgår reseersättning?
3. hur lång är uppsägningstiden?
4. har ni företagshälsovård?
5. hur är eran miljöpolicy?

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?