Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 1 |
Mobilspel
| Pågående | 19 997 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| pion ekrot | 2009-06-18 19:43 | |
![]() | "Är man känd så borde man få tåla att någon snackar skit på ett forum" Varför det? Den referensramen du beskriver om att snacka skit om någon varje dag delar verkligen inte jag. | |
| sjöbris - Ej medlem längre | 2009-06-18 19:46 | |
![]() | Precis så, pion ekrot. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-06-18 19:46 | |
![]() | Det är inte mobbing att klargöra hur ful en person är. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-06-18 19:47 | |
![]() | Jag tycker inte det är ok att mobba någon öht. Varken irl eller på nätet. Tycker däremot att det är stor skillnad på att uttrycka sig om det personen står för som viss musik, skådespelarinsats, politik än att ge sig på hur personen ser ut, vad den har innanför huvudet och diverse ting som inte hör till saken. | |
| sjöbris - Ej medlem längre | 2009-06-18 19:48 | |
![]() | Nåväl, jag tror nog att du förstår rätt väl hur jag menar, fåntrattis. Jag orkar bara inte börja med nåt hårklyveri. | |
| pion ekrot | 2009-06-18 19:48 | |
![]() | trash: Jo. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-06-18 19:52 | |
![]() | Jag tycker inte att jag mobbar någon om jag skriver att kändis X är ful. So, jag tilltalas inte av personens utseende, det är inte mer än så. (nu brukar jag inte säga ful om folk) | |
| sjöbris - Ej medlem längre | 2009-06-18 19:54 | |
![]() | Ja, ungefär så, kissed. Man kan kritisera någons handlingar, prestationer osv, men inte ge sig på personangrepp. (inget nytt alls detdär, så uppfostrar man ju sina barn tex...Man ska veta skillnaden mellan personen och dennes handlingar) | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2009-06-18 19:55 | |
![]() | Mobbning måste väl ändå vara riktad, indirekt eller direkt mot en person? "Snacka skit" är inte mobbning om man räknar med att skitpratet inte ska komma fram. Mobbning har ett mer illvilligt syfte väl? Flockmentalitet och mobbarmentalitet kanske hade varit bättre ord om de inte hade varit så långa. | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2009-06-18 19:56 | |
![]() | pion: Det finns alltid undantag. Du är ett sånt. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-06-18 19:57 | |
![]() | Kan väl knappast räknas som mobbing om man inte gillar Ledins musik? Bara att läsa vissa rescesioner i tidningarna så är väl det mobbing med.. Sen kan man ju uttrycka sig klumpigt ibland, men vad är det som säger att det är så jävla illa bara för att det handlar om en kändis som förmodligen inte ens vistas i det här jävla forumet, när det faktiskt sker riktiga påhopp på personer som skriver här. | |
| sjöbris - Ej medlem längre | 2009-06-18 19:58 | |
![]() | Jag tar mig friheten att låta bli att definiera dig, fåntrattis. Tror du klarar det alldeles utmärkt väl att göra själv - nämligen. | |
| fåntrattis | 2009-06-18 20:00 | |
![]() | sjöbris: Du har all rätt att ta dig den friheten, jag accepterar och önskar dig allt gott. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-06-18 20:01 | |
![]() | Om ett antal individer gaddar sig samman och hoppar på en person med glåpord och negativa kommentarer om utseende, åsikter och liknande så är det mobbing enligt mig. Inte om några gillar Ledin och några inte gör det... | |
| heeting - Ej medlem längre | 2009-06-18 20:01 | |
![]() | Woody Allen gifte sig inte med sin dotter som jag tidigare påstod, men däremot gifte han sig med en 30 år yngre tjej som han agerat fadersfigur åt större delen av hennes liv. Tror det var hans exfrus adoptivbarn. Det tycker jag är ganska osmakligt och därför känner jag att jag kan kalla honom äckel, men det är ju inte så att jag säger det till honom. Jag säger det här, och det känns gött. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-06-18 20:02 | |
![]() | och det får du göra, utan att det är speciellt synd om honom. | |
| mrperfect | 2009-06-18 20:02 | |
![]() | Var ligger gränsen för kritik och spy galla. Om man bara har argument som i viss mån underbyggs med någon typ av logik ellere tyckande så kanman väl tycka illa om musik eller folk. Kjelle Bergkvist till exempel verkar ju vara en arrogant knäpp jävel även privat. Eller är det bara en mask? | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-06-18 20:04 | |
![]() | hela debatten är bara så larvig..bättre att ta ståndpunkt emot när det faktiskt händer att någon medlem blir trackad än att bry sig om nån kändis som knappast bryr sig om betaforum. | |
| sjöbris - Ej medlem längre | 2009-06-18 20:05 | |
![]() | Tack snällis, fåntrattis, önskar dig detsamma. Trådens ämne (taskiga handlingar mot varandra) råkas nu bara vara en av de sakerna jag alltid reagerat starkt mot, så jag går lätt igång på sånt här... :/ | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-06-18 20:05 | |
![]() | Vilken lustig vändning | |