Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående20 008

Forumkategorier

Användare Inlägg  
sejmårr2009-06-22 10:05
Antal inlägg: 843

Gör något för ett mer missgynnat barn i världen i den nydöptas namn. Plantera träd i öknen, Ge en get åt en fattig famlij, Skaffa ett fadderbarn. Det finns många grupper som sysslar med att göra livet bättre för barn i andra delar av världen. DET tycker jag är en vacker gest att ge där det finns behov, än att krysta fram ett presentförslag till ett barn som antagligen kommer att få de mesta den vill ha och behöver.

123 hopp - Ej medlem längre2009-06-22 10:28
Antal inlägg: 464

Finns det nån lokal konstnär,glashytta,silver smed eller hantverkare mm mm där du bor??Kanske du hittar ngt där.

nettan232009-06-22 10:44
Antal inlägg: 4086

Halsmycke el dylikt med barnets namn på

www.alskadebarn.se/Bilder .htm

taxam - Ej medlem längre2009-06-22 11:14
Antal inlägg: 427

Jag öppnade en dopfond till mitt barnbarn. En etisk fond där inga vapen eller dylikt ingår. Bättre nytta med en peng än en silversak som fördetmesta hamnar i en låda när ungarna blir större.

calleville2009-06-22 11:55
Antal inlägg: 1

Min son fick en stol som var snyggt och personligt målad. Den hade han väldigt mycket glädje av

Pinocchio22009-06-22 12:08
Antal inlägg: 24

En gästbok, alla dopgäster kan skriva i den, vid ett-årsdagen och så länge det finns sidor kvar, kanske ända till bröllop?
En bords-flagga, att ställa fram vid varje kalas?
Mina barnbarn öppnade jag ett bosparkonto till, sätter sedan in
en hundralapp i månaden till dem, blir ju en stor summa när de är 18!
(under förutsättning att föräldrarna inte nallar där:) men jag sparar alla insättningsbevis och tänker lämna dem till barnbarnet när hon/han fyller 18:)

Saberhagen2009-06-22 12:20
Antal inlägg: 208

någonting som varar, smycken går sönder, mina första tänder-ask..? rycker man ut tänderna? :P näe skämt åsido, men det där med ett fruktträd, eller något, inte lätt att ta med sig, men det är lite speciellt.

Miss_jk2009-06-22 12:24
Antal inlägg: 8941

sejmårr: Sådana presenter verkar inte uppskattas av så många på det här forumet har jag tyvärr blivit varse... Jag tycker att det är ett ypperligt förslag! Skänka pengar till välgörenhet i barnets namn eller öppna ett fondkonto åt barnet tycker jag är de bästa presenterna.

Caidre2009-06-22 15:09
Antal inlägg: 1

Ljusstakar brukar vara omtyckt. Har jag själv gett bort i doppresent. Kul att använda när dom blir äldre. Själv fick jag tennljusstakar när jag döptes för många år sedan. Har använt dom mycket... Lycka till...

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?