Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 31 |
Mobilspel
| Pågående | 20 024 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Qaima | 2009-06-22 11:09 | |
![]() | Johanna73: jo kanske, men det blir upp till mig att se till så att relationen blir så felfri som han vill ha den... känns lite orättvist... | |
| Johanna73 - Ej medlem längre | 2009-06-22 11:09 | |
![]() | inge flyt: oops, här drar vi allt till det yttersta! Trodde det var sånt vissa pratade om. Jag har vetat sen typ första daten med min nuvarande sambo att han älskar barn och ville ha flera stycken.. | |
| Johanna73 - Ej medlem längre | 2009-06-22 11:09 | |
![]() | Oj, varför hänger allt på dig? Låter inget vidare det där... | |
| Qaima | 2009-06-22 11:19 | |
![]() | För han anser att det är jag som drar in mest problem in i relationen och för att han inte är lika angelägen att nå dit, i tid, som jag. Han är lite naiv och menar på att ett barn aldrig ska få se ett bråk, att allt ska vara så perfekt..... föräldrar gör "fel" det handlar om hur medveten man är om det och hur man tar hand om det.... jag vet kompisar som vuxit upp i "perfekta" familjer utan att ha upplevt ett enda bråk... de har också sina problem idag och är väldigt konflikträdda.... och barn känner av om vuxna "håller inne" saker också.. det kan också skada... | |
| taxam - Ej medlem längre | 2009-06-22 11:24 | |
![]() | Om en vill ha barn men inte den andre finns det nog en överhängande risk att den som vill ha barn blir bitter på äldre dagar, när det är för sent. Att skaffa barn är en livsglädje och förändrar ens resterande liv. Och när man är i medelåldern kommer förhoppningsvis barnbarnen som pricken över i:et. Det är skillnad om bägge absolut inte vill ha barn. Men att vilja ha men böja sig för en partner som inte vill tror inte jag blir bra. Tänk om det tar slut mellan er men du är för gammal då att skaffa barn? | |
| Johanna73 - Ej medlem längre | 2009-06-22 11:25 | |
![]() | Jo, det håller jag med om. Inget fel att se att man kan vara osams och oense, sen blir man sams, och man tycker om varann ändå, man tycker ju inte illa om sin partner/sitt barn, men beteendet | |
| Qaima | 2009-06-22 11:29 | |
![]() | Nej jag tror hellre på att få se att man kan vara oense och sen bli sams och visa massor med kärlek ändå. Livet ser ju ut så.... Men jag håller med honom om att vi har bråkat lite för mycket nu men jag har jobbat på mitt håll och blivit mycket bättre på att hantera mina känslor. Nu är det han som blir arg fortare... Känner mig bakbunden. | |
| Johanna73 - Ej medlem längre | 2009-06-22 11:31 | |
![]() | bra sagt taxam! Håller med om det du skrev, bättre att kanske bryta upp nu innan det är försent? Är det ditt livs kärlek som du VILL ha barn med? Kanske ni kan gå i parterapi och prata ut om detta? | |
| Johanna73 - Ej medlem längre | 2009-06-22 11:31 | |
![]() | jobbigt.... | |
| Qaima | 2009-06-22 11:31 | |
![]() | taxam: det är exakt det jag är rädd för! Så jag har funderat på att bli ensam mamma.. men hur länge vågar man vänta .... när börjar man bli för gammal för att bli gravid? Jag vet att det inte finns något konkret svar på det... men frågan snurrar hela tiden i huvudet..... | |
| lusdrama - Ej medlem längre | 2009-06-22 11:38 | |
![]() | efter 35 sjunker chanserna med 50% tyvärr. hur det är vid 40 vet jag inte torde vara än mycket svårare. | |
| wildman | 2009-06-22 12:01 | |
![]() | Jag tror på att tjata ihjäl honom. Ge honom en pryl han vill ha i utbyte eller så ;-) Hursomhelst. Tjatar du tillräckligt kommer han antingen ge upp förhållandet pga det, alternativt så har du din unge ;-) | |
| Johanna73 - Ej medlem längre | 2009-06-22 12:12 | |
![]() | wildman: haha..klockrent :) | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-06-22 12:45 | |
![]() | Partnern vill ha barn - den andra inte, finns bara två saker att välja på: Avstå från barn eller skaffa en ny partner. Tvång, hotelser, ultimatum, ljuva löften funkar ej och blir bara tråkigheter för en ev kommande familj. | |
| Johanna73 - Ej medlem längre | 2009-06-22 12:55 | |
![]() | mommesfrites: Klart det inte går att tjata sig till ett barn? Eller? Om du får en yacht älskling så får jag ett barn? Jo kanske :) | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-06-22 12:59 | |
![]() | Inge_flyt: Jag och min sambo pratade om barnfrågan på första dejten. Det är nämligen det enda jag tycker är avgörande, allt annat kan man ta efterhand. Jag talade om för honom att jag inte har någon önskan alls och förmodligen aldrig kommer få det heller. Därför tyckte jag att han skulle utgå från att det aldrig blir barn med mig. Det visade sig lyckligt nog att han känner likadant. Qaima: Tala om för din man att du inte vill vänta. Vill han inte så tycker jag på fullt allvar att du ska prioritera din barnlängtan. Kan du tänka dig att fostra ett barn ensam så gör det! Ta kontroll över ditt eget liv, och missunna dig inte det liv du vill ha, bara för att din man inte är lika "angelägen". Lycka till! | |
| wildman | 2009-06-22 13:11 | |
![]() | Det är positivt att ni fortfarande delar uppfattning Katalias, men dilemmat är att många gånger förändras denna längtan under åren, åt ena eller andra hållet. Är det då bara den ene som förändras kan det ju bli lite konflikt. Klart det funkar med tjat ;-) Eller mutor. Jag har en gammal kollega som har fått sitt 5:e barn nu. Sist fick han sin motorcykel och suckar lite krasst att "jaha så gick man på det igen" :-) Men visst, han älskar ju sina barn. Det är nog få som inte älskar dom barn man får vare sig dom var efterlängtade eller inte innan. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-06-22 13:13 | |
![]() | wildman, absolut, det kan ändras. Det är också överenskommet att skulle så ske så säger han till, och då får jag ta ställning till det. Men jag är 40 nu och ännu har inget förändrats. Jag har faktiskt svårt att tro att han kommer ändra sig, precis som jag har svårt att tro att jag kommer att ändra mig. Skulle så ske, så får vi ju ta det då. Hur det än är, man ska unna sig det liv man vill ha. | |
| Qaima | 2009-06-22 13:16 | |
![]() | Tack Katalias! Ja nu letar jag runt efter information som kan lugna mig lite så att jag inte behöver ta beslut nu. Efter 36 år är det 70% chans att bli gravid läste jag men tycker att jag ser olika siffror överallt och givetvis beror det på mycket annat. Funderar på att vänta till 35 innan jag tar beslut och tittar söderut åt Danmark.... | |
| Minta | 2009-06-22 13:29 | |
![]() | Fertiliteten sjunker redan efter 35 och efter 40 har den sjunkit rejält även om det finns de som blir gravida till och med vid 45-47. | |