Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 20 008 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| fåntrattis | 2009-06-22 22:39 | |
![]() | Den gode Kjell Höglund har skrivit en bok om, om jag förstår saken rätt, handlar om Nostradamus och hans profetior. Jag har inte läst den, men den finns för fri nedladdning på hans hemsida www.kjellhoglund.com...in dex.html | |
| DennisPlz | 2009-06-22 22:43 | |
![]() | Det bästa med Nostradamus profetior är att han förutspått allt! Allt passar in! Det är bara att leta och läsa mellan raderna. Det mesta godiset står just mellan raderna, mellan bokstäverna och framför allt steppdansande långt bort från förnuftets jaktmarker. science.howstuffwork...da mus6.htm | |
| Zmrzlina | 2009-06-22 22:43 | |
![]() | Den som söker skall finna - i alla fall när det gäller icke-precisa förutsägelser där det är essentiellt att man tolkar in det man försöker hitta förutsägelser om. Personligen anser jag det hela vara kvalificerat dravel och att man kan undra vad gamle Nosse trippade på när han gjorde sina förutsägelser. | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-06-22 22:48 | |
![]() | Undrar vad du trippar på när du bestämmer att allt är kvalificerat dravel. | |
| Zmrzlina | 2009-06-22 23:00 | |
![]() | Te och kladdkaka, inget mer. | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-06-22 23:05 | |
![]() | Får passa mig för kladdkaka. Verkar begränsa sinnena. | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-06-22 23:07 | |
![]() | Safflor: Det är knappast så att det är en ovanlighet att människor avfärdar profetior på det sättet. Tyvärr knappast nåt som kräver att man är trippad. Merparten av den här sidans medlemmar skulle troligen avfärda Johannes uppenbarelse trots att den är exakt lika lätt att tolka som nostradamus profetior. Det är nog mer troligt att både Johannes och Nostradamus led av en osund vana att förtära nu mera illegala preparat om kvällarna. Jag tänker inte döma en profetia men Nostradamus har förrutspått massor som inte slagit in. och en del som slagit in. www.tidenstecken.se/...st rada.htm | |
| -BAUDI - Ej medlem längre | 2009-06-22 23:10 | |
![]() | citerat din text victor... Vid några tillfällen har han angett exakta datum, vilket ju är speciellt intressant att följa. "I oktober år 1727 möts kungen av Persien och Egyptens härskare till stor skada för kristendomen." I oktober 1727 slöts fred mellan shahen av Persien och sultanen för det ottomanska riket till vilket Egypten då hörde. Detta fredsfördrag kom att medföra betydande nackdelar för de kristna befolkningsgrupperna i området." Hur kan det vara så? Vad är det för illegala preparat Nostr tog om kvällarna? Jag vill gärna ta samma, så vinner jag på lotto i veckan. träffsäkert tycker jag. | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-06-22 23:12 | |
![]() | Jag vet, Victor_M. Jag tycker bara att man kan har ett öppet sinne utan att döma. Köper för den skull inte allt själv. :) | |
| Zmrzlina | 2009-06-22 23:15 | |
![]() | Äh, skärp dig Safflor och droppa personangreppen. Leder ändå ingen vart och tillför ingenting. Vem som helst kan förutspå saker genom lösa ord om ditt och datt som låter dramatiskt. Nostradamus profetior är alldeles för lösa för ha någon som helst tillförliglighet värd att tala om. Om han ville förutsäga Hitler, varför skrev han då inte "på 40-talet kommer nazitysklands ledare gasa judar"? Om han ville förutspå flygplan, varför skrev han då inte om dess design och syfte och utseende? Ett flygplan är knappast en fågel av eld, eller vad han nu sade. | |
| -BAUDI - Ej medlem längre | 2009-06-22 23:19 | |
![]() | Men är det inte lite intressant ändå? Lite träffsäkert får ni medge? Har jag inget medhåll här? | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-06-22 23:23 | |
![]() | JO!! | |
| Zmrzlina | 2009-06-22 23:27 | |
![]() | Menar inte att låta fördummande mot någon men nej, nostradamus har ingen som helst vetenskaplig tillförlitlighet. | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-06-22 23:29 | |
![]() | Nej. Det har han inte. Som så mycket annat som fungerar utan förklaring. Intressant är till exempel amerikanska försvarets budget för parapsykologiska fenomen som inte heller har någon som helst vetenskaplig förklaring. Den är större än många andra delar av deras försvarsbudget. | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-06-22 23:30 | |
![]() | Baudi: Jag tycker det är troligt att både Nostradamus och Johannes använde narkotika men naturligtvis vet jag inget om det tyvärr. Bara vilda gissningar vilket jag uppgav. Jag är ingen kritiker, jag är öppen och skeptiker. jag tänker inte döma profetiorna. träffsäkert och träffsäkert. inte om det inte inträffar. lustigt nog så hittar jag ingen historisk fakta om händelsen i oktober som nämndes i texten. I och för sig så är väl historia inte min starkaste punkt. är väldigt dålig på 1700-talet överhuvudtaget. det är tragiskt faktiskt. Något som däremot nämns i texten är att "mörkrets makter och andefurstar var hans källor." Detta pekar på att Nostradamus hade en närmast religiös kontakt med andar och mörka makter genom ockulta riter. Den som tror på Nostradamus profetior bör därför inte förneka goda och onda andar och övernaturliga makter. | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-06-22 23:34 | |
![]() | Viktor_M; underbart med öppna sinnen!! Utan dem skulle vi aldrig komma någon vart. :) | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-06-22 23:36 | |
![]() | helt rätt, Safflor ^^ jag tror det bästa sättet att disskutera sådana här frågor är att försöka se från båda sidor med bästa förmåga. annars kommer man nog ingen vart. | |
| DennisPlz | 2009-06-22 23:48 | |
![]() | Öppna sinnen tycks ha svårt att släppa in förnuftet. Är det pga för liten dörr, eller är det en konstant ovälkommen gäst? | |
| VaKul | 2009-06-22 23:52 | |
![]() | Va spännande!! Nåt att se fram emot alltså... | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-06-22 23:53 | |
![]() | *Äh, skärp dig Safflor och droppa personangreppen. Leder ändå ingen vart och tillför ingenting.* Vänta nu...det var ju du som började med de så kallade"personangreppen" genom att anklaga Nostradamus för att använda substanser. Då bör du väl tåla samma själv. | |