Spelrum
| Giraffen | 13 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 27 |
Mobilspel
| Pågående | 20 024 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Dalmanisk - Ej medlem längre | 2009-06-27 12:18 | |
![]() | så länge man vet vem kvinnan är | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-06-27 12:21 | |
![]() | ja uisege det är väldigt bra träning:) apbur spelar väl ingen roll om dom luktar när dom har badat huvudsaken är att dom är glada | |
| apbur | 2009-06-27 12:26 | |
![]() | Men TS verkade mer vilja "lära" sin hund att bada. Då undrar jag vad det finns för vits med det? Lär ju inte bli så glad då. När det väl är dags att träna simning för förslitningsskador kan man ju ta det då. En så liten ras brukar dock inte drabbas av förslitningsskador. | |
| Dalmanisk - Ej medlem längre | 2009-06-27 12:32 | |
![]() | Fel tänk apbur. Många förädrar i forna sovjet lever på sina barn som vinner matcher på atp-touren, sträng upp fostran kan aldrig vara fel. Dra sig tillbaka som 2 bast med 50 mille plus på bankkontot, pappan skrockar, vad var det jag sa, vad var det jag sa. | |
| Dalmanisk - Ej medlem längre | 2009-06-27 12:33 | |
![]() | som*22 bast. | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-06-27 12:36 | |
![]() | Jag fick också lära hunden att simma. Men visst - det står en helt fritt att välja. Tycker man inte det är någon mening med att få små hundar simkunniga - så behöver man inte. Men jag tyckte det verkade vara något som TS önskade, och jag ville tala om att man ibland faktiskt får lära dem - och att det kan gå. | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-06-27 12:36 | |
![]() | *Småhundar even | |
| Dalmanisk - Ej medlem längre | 2009-06-27 12:41 | |
![]() | shit, kul | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-06-27 12:41 | |
![]() | It sure is. | |
| apbur | 2009-06-27 12:44 | |
![]() | Jag har lärt en hund komma över sin vattenskräck, det var mycket givande. När jag hade råttor tvingade jag mina korpulenta vänner att simma i badkaret. Blöt råtta luktar gott :) | |
| Dalmanisk - Ej medlem längre | 2009-06-27 12:45 | |
![]() | titta chokladkaka | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-06-27 12:46 | |
![]() | Ingen av mina tre badar eller har några planer på att börja. Min förra gamla hane hade ryggproblem och behövde simträning för det. Han fick sakta lära sig i bassäng med flytväst. Han var livrädd och hatade det. Så småningom började han tycka det var ok att simma och hämta prylar i "riktigt" vatten varma dagar. Men någon "badhund" som min gamla golden blev han aldrig. Jag skulle aldrig komma på idén att tvinga dem om de inte vill. | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-06-27 12:47 | |
![]() | Som tur är verkar ingen ha den avsikten. | |
| Fnesa Plugg | 2009-06-27 13:37 | |
![]() | Tack för input. Verkar finnas många olika erfarenheter. Jag har väl inte heller tänkt tvinga honom direkt. Men jag ska ta med honom ut där han inte bottnar och testa att släppa. Om det inte ser ut att funka lyfter jag bara upp honom, sen får vi se om han vågar sig nära vattnetbrynet igen efter det. Nelson är lite rädd av sig rent allmänt, så jag tror iofs att man måste testa 3-4 ggr innan man vet säkert, kan nog handla om att vänja sig lite. Hundar måste ju få vara lite individuella också precis som vi människor. Inte alla av oss hoppar i med huvet före heller så att säga... | |
| Minta | 2009-06-27 13:44 | |
![]() | Jag vet inte om min hund aldrig skulle vågat av sig själv, men det såg ut att vara ett lyft när hon upptäckte att hon kunde och en extra dimension i hennes tillvaro. Hon har också dåliga höfter och har gjort en höftledsoperation, så det är mycket bra träning och eftersom det är en ras som vill jobba, är det ett bra alternativ till att springa när jag cyklar eller dra något. | |
| pensionären | 2009-06-27 14:01 | |
![]() | Hej, har själv en Cavalier King Charles, han tycker om vatten men går aldrig längre ut än han kan bottna. Kaster jag en pinne lite längre ut vänder han och kommer in. Men en jättehärlig ras. Han är 11 år, så lycka till. | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-06-27 14:04 | |
![]() | Jag skulle inte ta ut honom dit han inte bottnar och sen släppa honom. Det kan underminera hundens förtroende för föraren. Bättre att leka ut honom sakta en bit i taget på långgrunt med mycket belöningar. | |
| pensionären | 2009-06-27 14:04 | |
![]() | Vår dotter hade också en Cavalier en tik, det gick inte att få henne att gå i vatten ens. | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-06-27 14:04 | |
![]() | Nej, det är inte några badhundar direkt, cavalierer. | |
| pensionären | 2009-06-27 14:04 | |
![]() | Håller helt med Safflor | |