Spelrum
Giraffen30
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade52
Mobilspel
Pågående19 758

Forumkategorier

Användare Inlägg  
barbi2009-06-28 17:14
Antal inlägg: 1924

Min son lekt på en lekpltas 2meter bort så finns det en stor gräsmatta och där hade dom hunden lös och dom som hade hunden kunde inte förstå varför han flög på min son. (det va ägarens barn som hade hunden ute) dom vart helt chockade för han varna inget utan bara flög på

Jag hoppas att ägaren kan förstå att det inte går och ha en hnd som flyger på barn helt utan anledning! Barna sa att han hade gjort så på deras bror som är liten oxå

micro1132009-06-28 17:14
Antal inlägg: 17542

Just L

Det där är lite rappakalja, vissa hundar är helt enkelt psykiskt fel, och det är hundens "fel" att den hugger.

En hund skall inte hugga ens om barnet kryper ner i dess matskål, eller dess bädd. Det är ett jäkla oskick att acceptera sånt vaktande av en hund som vistas bland folk.

barbi2009-06-28 17:15

Det är en colli

micro1132009-06-28 17:15

Många collies är fel på, det är en totalt sönderavlad ras mentalt.

Zizzzi2009-06-28 17:19
Antal inlägg: 440

Utan att försvara hunden...
OM den får munkorg kan den ju inte bitas längre, och utgör därmed ingen fara. Är det då så viktigt att den dör - och berövar familjen en av sina medlemmar?
Jag tror faktiskt inte att det kan ha varit allvarliga incidenter med familjens egna barn - då hade den säkert redan strukit med...

micro1132009-06-28 17:19

Tyvärr så kommer det troligen stanna vid att hunden beläggs med koppeltvång.

Det brukar krävas fler anmälda attacker för att det skall leda till munkorg eller avlivning.

UlfTjur2009-06-28 17:20
Antal inlägg: 807

Anser att en polisanmälan skall göras, vi ska inte sitta här och döma...

Nunnelunan2009-06-28 17:22
Antal inlägg: 1172

Jag kikade igenom både Folket och E-tuna Kuriren sista veckan och de nämner inte ett ord om någon hund som bitit ett barn (vilket tidningar brukar skriva med förtjusning om i vanliga fall). Det hade varit intressant att läsa "den andra sidan" också.
Självklart brukar det vara en kombination av ägare och hund, då det blir ett farligt djur.
Räkna inte med några stora skadestånd, bara sjukhuskosnader och framtida men (dvs ett ärr i hårbotten ger nog inte något?).

Nunnelunan2009-06-28 17:23

Men Ulf, det står i inledningen att anmälan är gjord!

barbi2009-06-28 17:27

vaddå menar du nunne att jag ska kontakta tidningen? det gick hål på 2 ställen (hörntänderna) och det är sår av dom andra tänderna med! han har fortfarande sår i huvet plus att vi har bilder på de!
Jag är inte ute efter pengar jag vill bara att ägaren ska förstå att det är fel på hunden att hon inte kan ha den lös!

Självklart är det inte viktigt att den avlivas men om INTE ägaren kan förstå så ser jag hellre att hunden avlivas

barbi2009-06-28 17:30

zizzi barna som hade hunden( dom är runt 16-18 år) dom har sagt flera gånger att dom vill att deras mamma ska avliva hunden dom är rädda att han ska göra om det igen för dom har många småsyskon.

UlfTjur2009-06-28 17:31
Antal inlägg: 807

största skadan är nog psykisk ett sår läker, men såren i själen dom finns kvar länge blev biten av en håst när jag var 5, idag 45 år senare går jag fortfarande omvägar runt hästar

Just L - Ej medlem längre2009-06-28 17:31
Antal inlägg: 193

micro133 min kompis som äger hunden har en systerdotter på ca 1 år som kan göra va sjutton som helst med hunden så de är inga problem. Dessutom är de väldigt lätt för ägaren att se till att ett okänt barn aldrig kommer in i hennes hus där hunden har sin mat, bädd mm

Dessutom är ja rätt säker på att hundar som vaktar maten o inte låter sin egen flock dvs familjen komma nära inte fått veta sin platts. Min hund VET mycket väl att alla mäniskor är "högre" än henne och man skulle kunna lägga ett spädbarn i hennes matskål.

Om man skulle avliva alla djur som någon gång uppträtt hotfult emot barn skulle vi knappt ha några djur kvar.

Alla katter som rivs, hamstrar som bits mm tex skulle inte de också avlivas då.

Hundar som föds med fel på hjärnan blir avlivade direkt vi födseln elelr bara veckor senare då de märks väldigt tydligt.

Sen så är de ju klart att vissa av dessa hundar får finnas kvar men även de är ju den dumam rasen människans fel.

Sen finns de även hundar som blir så förstörda att de inte kan komma igen med nya ägare utan måste avlivas ändå. Dock tycker ja man skall ge hunden en chans.

Dessutom inför hundägarkort och kanske även barnägarkort för många barn vet inte alls hur de skall bete sig o kan va riktigt grymma mot djur ( NEJ JAG MENAR INTE ATT TS UNGE VA ELAK EMOT HUNDEN)

Nunnelunan2009-06-28 17:33

Du behöver inte kontakta någon tidning, allt de vill veta får de reda på ändå. Kolla exempelvis: ekuriren.se/nyheter/blalj us
De sitter och ringer upp polis, räddningstjänst, soc etc etc och tar reda på allt som är "offentliga handlingar", vilket en anmälan är. Sedan publicerar de till oss andra vad de tror att vi är intresserade av!

barbi2009-06-28 17:34

ulf jag är jätte rädd för att min son ska lida länge över de här:( vi såg till att han fick träffa hundar nästan direkt efter men han fick panik och vart liv rädd trots att han hade träffat dom hundarna tidigare o hana gillade dom. förslag på hur jag ska göra? ska jag fortsätta låta honom träffa hundar trots att han är rädd o inte vill? Eller ska jag bara låta det vara?

y not2009-06-28 17:34
Antal inlägg: 9014

hundar har en särställning i lagen just på det sätt de förkommer bland människor. Klart man inte kan acceptera att ha hundar som biter folk bland folk. Sen om det är hundens eller ägarens fel är väl ointressant. Det är ägaren som ställs till svars även när det innebär att djuret avlivas, men som någosn skrev i inledningen borde ägaren redan ha gjort det valet.

Ässät2009-06-28 17:38
Antal inlägg: 4824

Hade det vart min hund så hade jag säkerligen avlivat min hund. Jag skulle inte vilja ha på min samvete att den har bitit nån och inte skulle kunna garantera att det inte händer igen. En hund som biter oprovocerat är inte frisk

Just L - Ej medlem längre2009-06-28 17:39

barbi hur gammal är han?

Min hund har jobbat som terapihund på sjukhus och ålderdomshem och även hjälp utlänningar att ändra sin syn på hunden. Min hund vet att hon aldrig får närma sig en människa utan de är människan som skall komam till henne. Klappar någon henne över huvet böjer hon inte upp nosen som många hundar gör utan sitter still. När hon blir klappad vänder hon ryggen till vilket visar att hon gillar personen och de känns ofta bra för människan att inte ha hundens ansikte så nära. Försök få tag i en sådan hund ( hör på ålderdomshem eller socialkontor) Tvinga inte din son men trösta honom inte heller typ om han måter en hund ute när ni promenerar och han typ gömmer sig bakom dina ben ta han bara i handen och gå vidare. Stanna inte o kram om honom eller ta upp honom i din famn.

barbi2009-06-28 17:49

hunden blir 3år i år

Just L - Ej medlem längre2009-06-28 17:50

hehe ja men ja mena din son :P

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?