Spelrum
Giraffen30
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade57
Mobilspel
Pågående19 958

Forumkategorier

Användare Inlägg  
PowerYoga2009-06-29 14:04
Antal inlägg: 713

Använd en hög solskyddsfaktor om du vill ligga i solen, då får du den finaste och jämnaste brännan utan att bränna dig och känna dig solfebrig på kvällen.

Sangria2009-06-29 14:05
Antal inlägg: 504

Billy-du är rolig du. Vad påminner en rosabränd ölmageutrustad man om då?

Safflor - Ej medlem längre2009-06-29 14:08
Antal inlägg: 832

Din åsikt, apbur.

susila2009-06-29 14:12
Antal inlägg: 459

Min mamma fick malignt melanom trots att hon alltid använt max solskyddsfaktor och alltid varit noga med att inte bränna sig. Hon är inte det minsta rödlätt heller och blir lätt brun.

apbur2009-06-29 14:12
Antal inlägg: 9699

Safflor, ja, och förmodligen många andras.

Safflor - Ej medlem längre2009-06-29 14:13

Förmoda kan man alltid göra. Men tala kan man bara göra för sig själv.

apbur2009-06-29 14:17

Att man får oelastisk hud av för mycket sol är ingen åsikt, det är ett faktum.
Min gissning att folk finner det vackrare med en ung hud än gammal är inte helt bottenlös.
Att du skulle skita i att folk tyckte det var fult om det handlade om dig själv är helt och hållen ditt eget förhållningssätt som inte ens berör andra.

The Rob - Ej medlem längre2009-06-29 14:21
Antal inlägg: 247

Ta det lugnt med solen, apbur. Du verkar lite rödlätt. ;-)

Safflor - Ej medlem längre2009-06-29 14:21

Det var inte den oelastiska huden jag kommenetrade om du läser mitt inlägg. Utan det faktum att DU sade att du ansåg det vara fult på kvinnor över femtio.

Och jag sa att unga kvinnors åsikt om mitt eventuella utseende inte är viktigt för mig.

Elasticitetens vara eller icke vara har jag inte kommentera och tänker heller inte göra.

mommesfrites - Ej medlem längre2009-06-29 14:25
Antal inlägg: 7605

Tråkigt, susila, hoppas det gick bra att bota.

Lädergummor och -gubbar är väl ett utgående sortiment, tror jag. För 30-40 år sen hade man inte så bra koll på solens effekter och just då var det fint att se ut som en grillad chorizo.
Det har så klart satt sina spår i mångas hud.

Jag är grymt nöjd med mitt dekolletage (52 år), inga synbara rynkor. Värre med halsen men det har väl med andra saker att göra. Där får man retfulla vita streck också.

Safflor - Ej medlem längre2009-06-29 14:27

Exakt, Mommes.

apbur2009-06-29 14:30

OK Safflor, för att få slut på detta tjat som jag egentligen tror bottnar i något helt annat.
Jag sa att man får rynkig och oelastisk hud av solen, vilket inte är så vackert. Javisst, det kan hända att det finns de som tycker det är vackrare med en rynkig hud än än ung hud. Du hade kunnat svara "nej apbur, alla kanske inte tycker att det är fult med rynkig hud". Du hade förmodligen fått ett svar som "nej, förvisso, men de allra flesta vill nog behålla sin hud ung så länge som möjligt.

Nu svarade du att du skulle skita i om en yngre kvinna tyckte det var fult med din rynkiga hud.
Svaret på det blir mer "ja, och?" Det är ju ändå upp till TS om hon vill riskera sin hud.

Rob, jag har Sveriges blekaste ben. Tar det väldigt lugnt med solen.

The Rob - Ej medlem längre2009-06-29 14:31
Antal inlägg: 247

Solbränna är mäkta överskattat.

apbur2009-06-29 14:38

Jag tycker det är vackert med lite solbränna, iaf på fötterna. Satt på en sten utomhus med min brunare väninna igår. Hennes fötter var gyllenbruna, mina var likfärgade med ljusblå synliga vener slingrandes över fötterna. Hennes vener var effektivt dolda av solbrännan. Trots att jag hade rosa lack på tånaglarna såg mina fötter helt anskrämliga ut jämfört med hennes.

rufs2009-06-29 14:48
Antal inlägg: 312

Jag är både medelålders, tjock, en del silverfårgade strån som krupit upp här o där i skalpen även en o annan rynka finns oxå:) Sedan har jag begåvats med 2 änglavingar man ser vingarna tydligast om jag håller armarna rakt ut från sidorna=) då hänger vingarna ner som 2 vita fladdrande saker.. O jag är nog brun överallt utom just där:)

Men att betänka att inget av dessa ting får man utan att under tiden bygga upp en enorm livserfarenhet!!!!

Så trots alla råd om hur man solar säkert kommer du nog aldrig att bli nöjd med din solbränna:)

Bloodredbird - Ej medlem längre2009-06-29 14:51
Antal inlägg: 24

Solen är lömsk, jag tar det försiktigt för jag är såpass gammal att jag ser vilka effekter den har. Läderhud är inte snyggt på någon.
apbur: Börja med att ta bort nagellacket om du vill göra dina fötter mindre anskrämliga. Vitt och rosa låter inte så vackert.

Miss_jk2009-06-29 14:53
Antal inlägg: 8941

...Plus att nagellack på tånaglarna gör så att blickarna dras lättare dit, så vill du inte att folk ska uppmärksamma dina anskrämliga fötter så ta bort nagellacket.

apbur2009-06-29 14:55

Haha, fast vitt och gult är inte så vackert heller. Skulle nu någon ha nöjet att se mina fötter har jag hellre nagellack än hemska tånaglar.

Gimp2 - Ej medlem längre2009-06-29 14:58
Antal inlägg: 2385

apan: nej, min bästa vän har de vitaste benen i Sverige
Haha, hon frågade igår: Är jag väldigt blek?

jag letade efter rätt ord i säkert en minut
så hon fattade
hon är nästan grön
Haha, jag är brunare utan att anstränga mig, jag bara är ute mycket!

Safflor - Ej medlem längre2009-06-29 15:11

Du får tro vad du vill, apbur. Det är ointressant.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?