Spelrum
| Giraffen | 53 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 44 |
| Inloggade | 100 |
Mobilspel
| Pågående | 19 874 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bitley - Ej medlem längre | 2009-06-30 13:22 | |
![]() | Högt IQ och god språkkompetens i kombination med musarm (eller värre) är också förrädiskt för Betapet-nivån. :) | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-06-30 13:23 | |
![]() | Jag har inte högt IQ ( ligger på 119) men en hög ranking... Iof, jag spelar ju slump-panik och det är ju tydligen bara för dumskallar ;) hihiii | |
| Kleptoman | 2009-06-30 13:31 | |
![]() | Eftersom så många, som liksom undertecknad, inte verkar ha bättre för sig än att sitta och spela bör det ju tyda på både låg begåvning och bristande social kompetens. | |
| wildman | 2009-06-30 13:40 | |
![]() | Du kan ha en poäng där Kleptoman ;-) | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-06-30 13:43 | |
![]() | Kleptoman: det där var det dummaste och mest trångsynt jag hört på väldigt länge :D En del spelat tv-spel, en del glor på dumburken på kvällarna och somliga väljer att sitta och göra något som inte bara är roligt utan även stimulerande för hjärnan på samma gång. Tycker det är bra mer begåvat att förena nytta med nöje på sin fritid än att exempelvis sparka på ett runt föremål eller glo på såpor. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-06-30 13:47 | |
![]() | Va? Hur kan man hålla med ett sånt där dumt påstående? Alla sitter väl vid datorn några timmar om dagen? Inte alla dagar men iaf majoriteten. Tro mig, jag pluggar, har underbara vänner, och inga som helst problem alls med att träffa folk. Däremot är jag sjukskriven på deltid+ att jag har sömproblem vilket gör att jag spenderar en stor tid vid betapet de dagar/nätter jag är rastlös, inte orkar delta i fysiska aktiviteter el när jag har svårt att somna. Gör det mig osocial och underbegåvad? | |
| bitley - Ej medlem längre | 2009-06-30 14:12 | |
![]() | Nej! Kleptoman sprider ett trist synsätt. Man kan ha en mängd goda anledningar att sitta här och lära känna nya ansikten på nätet. Så det är snarare en högst social funktion att sitta här och prata. Någon annan skrev på ett annat ställe att han inte sett ett forum med så mycket "ordbajserier" som han uttryckte det. Ett klockrent exempel på jantelagstänkande. Man får sitta här och skriva så mycket man vill, det är vad forumet är till för. | |
| wildman | 2009-06-30 14:15 | |
![]() | Men fattar ni inte att han inte menar det egentligen? :-) Ironi :-) | |
| wildman | 2009-06-30 14:16 | |
![]() | Självklart bitley får mandet, det var inte emnat negativt med ordbajseri. Jag bidrar bra till det själv :-) | |
| wildman | 2009-06-30 14:16 | |
![]() | Men i jämförelse med andra forum jag deltar i så är det faktiskt mycket ordbajseri här ;-) | |
| bitley - Ej medlem längre | 2009-06-30 14:21 | |
![]() | Så mycket bättre! :) Stanna här då, du har ju hittat det roligaste. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-06-30 14:50 | |
![]() | "Eftersom så många, som liksom undertecknad, inte verkar ha bättre för sig än att sitta och spela bör det ju tyda på både låg begåvning och bristande social kompetens." Visst får ju skribenten tycka så, det är verkligen fritt fram, och kan till och med vara intressant - i sig - att få ta del av åsikten, men det jag INTE förstår är, varför börja försvara sig mot inlägg som denna ovan? Föra en dialog kring det kunde man, men försvara behöver iaf inte jag göra, för det är för mig fullständigt ointressant med vad någon vilt främmande människa anser om mina göranden - och icke göranden. Och jag står iaf fast vid att nog ordbajsas det i massor här i trådarna. Säkert gör jag också det ibland, men jag skulle ändå vilja ha lite mer balans och se fler trådar med meningsfulla innehåll/diskussioner. Nån typ av "filosofiska rummet" vore kul, och jag tror det skulle kunna fungera även om man inte hade i avsikt att precis disputera i det, eller i något annat ämne.. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-06-30 15:19 | |
![]() | Klart han får tycka som han vill. Men det får jag också eller hur? Antagligen var han ute efter en reaktion och jag ville motbevisa honom genom ställa honom till svars liksom han ställde mig till svars :) | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-06-30 15:20 | |
![]() | Wildman: En del människor menar tyvärr ibland det dom säger, man borde tycka att det där skulle vara ironi.. men jag är fan inte säker :S | |
| wildman | 2009-06-30 15:23 | |
![]() | Nåja. Jag lever glatt vidare i min tro att alla är ironiska :-) Fö så kan vi ju klart se att min tes om orbajseri är korrekt iaf :-) Se bara hur vi lyckats urarta denna tråden :-) | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-06-30 15:55 | |
![]() | Jo, säkert ville han ha reaktioner, mollee, och det har han ju fått. :) Jasså, wildman, är det d e t du avser med ordbajja (urartade trådar i största allmänhet?). Intressant hur olika man tänker (och nu ironiserar jag INTE), för att för mig är det bajja när man skriver meningslösheter (och vad som är meningslösheter kan säkert diskuteras i det oändliga). Jag menar...att en tråd kan ju ha spårat ur sitt ämne, men ff vara meningsfull...d.v.s att det som sägs är ff intressant. - Och då syftar jag inte på huruvida denna urartning är det ena eller det andra....vill bara tillägga utifall att.... | |
| wildman | 2009-06-30 15:59 | |
![]() | Jo du har rätt miss Yoco, egentligen menar jag nog det också :-) Fast vi gränsar nog till det va? :-) | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-06-30 16:02 | |
![]() | Risken finns, så bäst jag loggar ur. Bye :) | |
| MiniLudd | 2009-06-30 16:07 | |
![]() | Vissa personer som spelat tusentals matcher ligger ju fortfarande runt 1000 i rating (dock innan slump panik kom in i bilden). Då måste man ju bara vara rätt pantad :P | |
| krutmarie | 2009-06-30 16:30 | |
![]() | Eftersom jag inte vet om jag ens har 3-siffrigt IQ, så kanske nån kan tala om för mig hur man kan testa det. Skulle ju vara otroligt kul att iaf komma över 100. Mollee, du vet alltså att du har 119 och det är bra. Vad brukar en normalbegåvad människa ha? Försvinner något med åldern? Kan man träna upp? Eller är man född ganska dum och kommer så att förbli? :) | |