Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 644 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| angie_hell | 2009-06-30 21:15 | |
![]() | dirt av mötley crue. Handlar om deras liv under turneer och privat. Mig äger igen,Åsa lindeborg handlar om en liten flicka med en alkoliserad pappa. Boken är skriven med sån kärlek att det gör ont i hjärtat. | |
| Mr R - Ej medlem längre | 2009-06-30 21:16 | |
![]() | Neil Strauss - The Dirt "Mötley Crüe är världens mest ökända rockband. Whisky och porrstjärnor, bilkrascher, svart läder och höga klackar, överdoser och död är alla ingredienser i Mötley Crües liv – det band vars medlemmar dricker mest, slåss mest, har mest sex och är mest arroganta i världen. De har ägnat en hel karriär åt att leva så extremt som möjligt. Tommy Lee gifte sig med två internationella sexsymboler; Vince Neil dödade en man och förlorade sin dotter i cancer; Nikki Sixx tog en överdos, återuppstod från de döda, och tog ännu en överdos dagen efter; Mick Mars sköt en kvinna och försökte hänga sin egen bror. Och det är bara början... I The Dirt drar fyra ökända rockstjärnor den klassiska rock´ n´ roll-myten i egen whiskyindränkt tappning. Och de tvekar inte att göra sin egen historia mer spännande med alla tillgängliga medel." | |
| Mr R - Ej medlem längre | 2009-06-30 21:17 | |
![]() | Angie hann före :-) | |
| gnill | 2009-06-30 21:21 | |
![]() | Om du vill ha verkligt bra böcker, och då menar jag bra som i både bra historia och väl skrivet (vilket man inte alltid kan säga om den litteratur som bygger på verkliga händelser) "Medan de sov" av Kathryn Harrison Rasande ärlig och välskriven berättelse om en verklig händelse där en ung kille mördar sina förärldrar och ena syster (den andra systern är hemma men han vill "rädda" henne). Härligt med någon som kan skriva så bra om nåt så svårt. Recension av boken finns här: www.svd.se/kulturnoj...60 5153.svd Livstecken av Gunilla Linn Persson Hon skrev bland annat manus till Skärgårdsdoktorn. Den här boken börjar hon med att berätta att hon inom loppet av de senaste fe åren fått två psykoser och hittat sin man hängd och fött ett barn med Downs syndrom. På det följer en rasande ilsken och vansinnigt rolig och sarkastisk bok som är en uppgörelse med allt och alla. Oerhört läsvärd! Ro utan åror : En bok om livet och döden av Lindquist, Ulla-Carin Nyhetsankaret som fick den obotliga och grymma sjukdomen ALS skre ven bok nära döden. Jävligt sorgligt och jävligt bra. Kanske inte ett litterärt mästerverk (de två tidigare tipsen är bättre litterärt) men en tankeställare och en katalysator för eventuell påsamlad gråt. Lasermannen av Gellert Tamas. Språkligt sett en typisk journalistroman (spårkligt som en hamburgare men reseachen superb). Ett tidsdokument. Det var ju så länge sen och ändå nyss. Vi hade Ny demokrati. Vi hade 500% ränta och en man som själv var invandrare men (och) som beslöt sig för att invandrare skulle mördas just för att de var det. (jfr arklöw). Lasermannen. Läs för at inte glömma att detta var Sverige, är Sverige, för inte så länge sen. I skuggan av ett brott av Helena Henchen. Helena är släkt med von Sydow som i de von Sydowska morden. En familjetragedi på trettiotalet. Så här står det i info om boken "1932 hittas det unga paret von Sydows tjänstekvinnor mördade. Polisen spårar paret Fredrik och Sofie von Sydow till Restaurang Gillet i Uppsala och där skjuter Fredrik sin fru och sig själv. Ingen vet varför och i den efterlevande familjen tystas traumat ner och förträngs." På tunn is : en resa till Antarktis av Jenny Diski Inga tragedier (eller nåja, några som ligger långt tillbaka i tiden snuddas det vid) annars en reseskildring utöver det vanliga. Jenny söker vitheten. Hon vill ha det vita, ett vitt liv och företar en resa till Antarktis, det blir inte som hon tänkt sig. Välskrivet, självutlämnande och roligt. Jag stannar där men kan komma med fler tips om dessa faller dig på läppen. | |
| Miss_jk | 2009-06-30 21:25 | |
![]() | Just det, Lasermannen var riktigt bra. Bra där, Gnill. | |
| Mr R - Ej medlem längre | 2009-06-30 21:25 | |
![]() | Tack, Gnill, för att du informerar oss om vad som är bra böcker. | |
| gnill | 2009-06-30 21:35 | |
![]() | Spar på ironin, Mr R (du kan behöva den) :-) Konst ligger i betraktarens öga, liksom litterära upplevelser ligger i läsarens eh.. öga? eller nåt. Men det finns också kriterier för vad som är en bra text, och även om man gillar den så kan ingen säga att Pojken som kallades det är ett _litterärt_ mästerverk. | |
| Mr R - Ej medlem längre | 2009-06-30 21:36 | |
![]() | Så sant, Gnill. :-) | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-06-30 21:39 | |
![]() | Elvis och Jag skriven av Priscilla Beaulieu och Sandra Harmon. Harmon stod väl för skrivandet,antar jag. | |
| inge_flyt - Ej medlem längre | 2009-06-30 21:48 | |
![]() | Bortom ljus och mörker, Lotta Thell.. Hon skriver om sitt liv som tung heroinist, som gift med en polis försöker komm ur det samt hur hon tänker och lever. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-06-30 21:52 | |
![]() | I Skuggan av värmen,skriven av samma Lotta. Temat är väl ungefär det samma. | |
| herr mussla | 2009-06-30 21:55 | |
![]() | "Pojken som blev så provocerad av alla sanna berättelser om stackars drogade och misshandlade barn som ligger som ett tjockt kvävande täcke över den svenska litteraturutgivningen, att han tog ut sin frustration med hjälp av sarkasm" Sann historia. Mycket rafflande. Rekommenderas varmt. | |
| truckförare - Ej medlem längre | 2009-06-30 21:55 | |
![]() | El Choco är bra. En annan bok som också är bra är "iskallt och stenhårt" av Rickard Flinga som satt i amerikanskt fängelse för att han sköt ihjäl en pedofil som ofredat hans dotter. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-06-30 21:56 | |
![]() | Underbart med så många boktips, de här ska jag också ta del av. Precis det gnill skriver om boken "Lasermannen" tänkte jag på flera gånger under tiden jag läste den. Menar...att den är inte endast en berättelse kring huvupersonen, utan i allra högsta grad även en bra skildring om hur det såg ut i samhället under dem åren... Bra bok, men också ruskig på många många sätt. | |
| ENAPEON | 2009-06-30 21:59 | |
![]() | Andy Mcnab sv.wikipedia.org/wik...An dy_McNab Har skrivit två böcker om sin tid i brittiska specialstyrkorna. Underhållande men ganska otäckt om vad dom måste göra under uppträningen (utstå tortyr) och i krig (döda folk). Man glömmer ofta att det inte är påhittat. Det är också intressant att se hur brittisk militär har fuffens för sig i ibland otippade länder. | |
| Phaléne | 2009-06-30 22:00 | |
![]() | Vet inte om den har nämnts men, Inte som andra döttar är väldigt bra. En riktig tjockis till bok. www.boksidan.net/bok...?b okid=825 | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-06-30 22:03 | |
![]() | huvuDpersonen *grr* (dags och skaffa nya glasögon) | |
| Just L - Ej medlem längre | 2009-06-30 22:14 | |
![]() | kan ju faktiskt slänga in ett tips på en bok ja gilalr hehe de där superduper allvarliga är inget för mig så.. här kommer mitt tips. Tjock! - Jenny Dahlberg. Boken handlar om att stora människor faktiskt också har en vardag, precis som alla andra. Huvudpersonen heter Jenny . Jenny är ganska stor och klumpig och hon brukar fastna i badkaret, sitta sönder stolar osv. Hon berättar också hur det är att jaga kläder i rätt storlek, vara en tjock mamma och om kärleken till bearnaisesås. | |
| Sallen | 2009-06-30 22:19 | |
![]() | Hej! Jag som läser massor och dessutom gillar djur föreslår "Marley och Jag" och "Bibliotekskatten Dewey". Rekommenderar även " Svinalängorna" som ju faktiskt har en sann bakgrund. Du har fått många bra tips av alla! Ha en härlig dag på bibblan och njut sen av läsningen.... :-) | |
| Pumpslang - Ej medlem längre | 2009-06-30 22:31 | |
![]() | "Tre bröder" av Christian Holmén och Dick Sundevall. Handlar om det så kallade "Rinkebymordet" där författarna menar att två av de tre bröderna blev oskyldigt dömda. Oavsett vad man tror om själva skuldfrågan när de gäller de bröderna så visar boken på hur illa det kan gå när åklagare inte håller sig till objektivitetsprincipen utan leder förundersökningen bara utifrån att de ÄR skyldiga. Jag rekommenderar framför allt boken till alla de personer som väldigt snabbt uttalar sig om någon är skyldig bara utifrån att det finns en polisanmälan. | |