Spelrum
| Giraffen | 48 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 46 |
| Inloggade | 95 |
Mobilspel
| Pågående | 19 868 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2009-07-01 15:37 | |
![]() | miss jk Maken jobbar, social fobi och går inte ut ensam.... alltså fast i huset hela dagarna och inget badande för mig. | |
| krutmarie | 2009-07-01 15:48 | |
![]() | Åh, Lena, vad underbart det låter med rosorna och framför allt Finnerödja-jordgubbar. Köpte några andra svenska i måndags (30,- kr/l), såg röda och mogna ut, men fy så sura. Finns inga jag älskar som dom du äter/eller har ätit. Här runt Sthlms-trakten har jag inte sett att det har funnits på flera år, det är ju inte längre sträcka att köra än upp till dig. Orättvist :) | |
| krutmarie | 2009-07-01 15:50 | |
![]() | Lillot, kanske inte har med intelligensen att göra, men det var dumt. Va f-n spelar det för roll med lite damm, man ska ta varje tillfälle i akt om man har chansen att åka till havet och bada tycker jag. Nästa vecka kanske regnet kommer och då har du hur mycket tid som helst att dammsuga och skura. :) | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-07-01 15:52 | |
![]() | Kram Krutmarie och alla som är för varma. Snart blir det höst igen :) Jo, köpte svenska jordgubbar före helgen men de var inte fräscha. Hoppas Finnerödja sprider ut sig då :) Det blir på sensommaren de lokala mognar här. | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-07-01 16:06 | |
![]() | mm, 26 grader varmt och man mår som en greve ^^ Själv har jag inte svårt för värme. dricker massa vatten och öl. Men jag kan förstå de som inte orkar värme riktigt. Man är olika känslig. men 26 grader är trots allt inte så varmt. ta ett dopp vettja. | |
| krutmarie | 2009-07-01 16:14 | |
![]() | Viktor, har just tagit kaffe med dopp, det var skitgott! Jag gillar värme, men tycker det vore ganska skönt med lite fläktar då och då för att utjämna liksom, men det är klart jag är ju ingen grevinna. :) | |
| krutmarie | 2009-07-01 16:16 | |
![]() | Kram, Lena och alla andra som är lite svettiga, man kan ju duscha som tur är. Jag hoppas också att Finnerödja sprider sig hit ut på östkusten jag kan ju inte gärna åka till Västergötland för att köpa, literpriset blir för högt. :) | |
| nissen1 | 2009-07-01 17:04 | |
![]() | Äter jordgubbar från Finnerödja flera gånger i veckan. =) Är ju inte så långt härifrån, så det är vad som säljs här. | |
| dilivio | 2009-07-01 17:06 | |
![]() | Här är det bästa vädret sen 1864, synd bara att duschen och alla vattenkranar är sönder, kylen och frysen är stulen, någon har blockerat alla dörrar, balkongen smälte bort, fönstrena är målade svarta och är igenmurade, utanför står hela bostadsrättföreningen och skriker i megafoner hur fantastiskt skönt det är ute, vi är sexton pers som svettas som fan och kan inget göra förutom att samsas under dropparna som kommer då och då från grannens hund ovanför. Men det är sommar! | |
| krutmarie | 2009-07-01 17:12 | |
![]() | Nissen, var bor du då? Mariestad? Stackars dig Dilivio, men det ska visst bli regn på måndag så då slutar nog iaf grannarna gapande i megafonerna. :) | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-07-01 17:20 | |
![]() | Tror att dilivio jobbar på att få diplom i ironi :) | |
| krutmarie | 2009-07-01 17:22 | |
![]() | Ja, Mommes så är det nog och guldstjärna tycker jag man kan dela ut redan nu :) | |
| YlBjörn | 2009-07-01 17:26 | |
![]() | Vad är det för fel med att tycka värmen är påfrestande? Att folk med taskig allmänkondition, äldre, de med dåligt hjärta osv kan dö av värmen ska man inte tänka på, utan alla ska vara GLADA att det är plågsamt hett. Varför? Även en frisk människa har svårt att tänka och fungera när det är över 30 grader inomhus dag som natt. För att inte tala om sömnen. Och det är inte bara att "dra till stranden" - folk kanske JOBBAR? Eller inte tål solen. Eller bor i ett betongghetto miltals från någon strand? Om nu klimatförändringarna är ett hot och problem, och jordens medeltemperatur stiger, varför ska just vi svenskar vara så hurtiga och tycka GUD VA BRA??!! | |
| Årets man - Ej medlem längre | 2009-07-01 17:32 | |
![]() | därför att vi är experter på att klaga på kylan resten av året.. "åååh va jag längtar till sommaren", är det ett citat som kan appliceras på kreti och pleti? | |
| Phaléne | 2009-07-01 17:34 | |
![]() | om ni kikar på den här sidan så kan ni se att de är oväder i hela europa, här har de åskat idag fast de har varit strålande sol.. Tror de kommer komma ett hejdundrande oväder till oss alla här i sverige snart. www.euclid.org/realtime.h tml | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-07-01 17:34 | |
![]() | De åldringar jag känner till trivs i värmen och säger: Stäng fönstret, det drar ju. Alla MÅSTE inte vara glada i värmen, den är visst jobbig på sitt sätt. Tycker bara det är synd att klaga på att vi äntligen får tina upp riktigt, sola och bada. Tusentals svenskar betalar tusentals kronor varje år, för att åka till t ex Thailand och få - värme. | |
| nissen1 | 2009-07-01 17:36 | |
![]() | krutmarie... 4 mil från Mariestad. | |
| YlBjörn | 2009-07-01 17:37 | |
![]() | Va skönt med ett hejdundrande oväder! Tycker det är en jävla "älska-värmen"-fascism som råder! Åk söderut och folk har respekt för värmen och fläker inte ut sej och bränner sej till cancer utan stänger fönsterluckorna och bor i svala stenhus. Hösten är utan tvekan den bästa årstiden. Säger en grinig Ylbjörn som sitter hemma under plåttaket med ett febrigt barn. | |
| Phaléne | 2009-07-01 17:37 | |
![]() | Jag bor oxå 4 mil från mariestad, grannar kanske ? :) | |
| nissen1 | 2009-07-01 17:44 | |
![]() | Phalene....4 mil norr om Mariestad. YlBjörn, instämmer, har gått här hela dagen och trott att himlen skulle öppna sig i ett rejält åskregn. Brukar ju bli lite svalare sen. Torrt i marken som det är behövde det regna några dagar nu. | |