Spelrum
| Giraffen | 48 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 46 |
| Inloggade | 95 |
Mobilspel
| Pågående | 19 868 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Dyslekso | 2009-07-01 20:55 | |
![]() | Självbetjäning. En öl mot en vits. JOEK: ja, det kanske går att ordna. Verkar inte så hemskt svårt. | |
| JOEK | 2009-07-01 20:55 | |
![]() | Jag har mailat Systemet om en annan idé, att de ska sälja kall öl, speciellt så här års. Fick till svar att de inte kunde favorisera något speciellt märke. Jag frågade då varför det inte kunde göra som på stora matvarubutiker där de säljer mejeriprodukter i speciella kalla avdelningar/rum. Inget svar. | |
| ALFASUD | 2009-07-01 20:57 | |
![]() | Idén är bra :) Men jag misstänker att automaten måste kunna vägra att sälja en öl till en för full person också... Det blir nog helt enkelt knepigt med det juridiska. | |
| Normal Pojke - Ej medlem längre | 2009-07-01 20:58 | |
![]() | Repade i en replokal för länge sen där det fanns en starkölsautomat. Kall öl för en tia, dom hade bytt ut läsken mot bärs. Musiker är kreativa människor. | |
| Dyslekso | 2009-07-01 20:58 | |
![]() | ALFASUD: ok, vi smackar på en kamera och lite AI på automaten då. :) | |
| Pseudonymf | 2009-07-01 20:59 | |
![]() | Sen så handlar det också om att det är lättare att slå någon i huvudet med en full och försluten burk, vilken blir ett vapen. Jobbade med en kille som var delägare i en krog och han berättade att de var en av anledningarna, även om det så var en liten en. Han berättad även varför de förut hade äldre åldersgräns för killar på krogen. Anledningen var/är att killar förstör mer på krogen än vad tjejer gör. Om man då adderar det med att yngre killar kanske inte har jobb och lön som äldre killar har så blir kontentan att de inte kan betala för det de förstör. Alltså, äldre killar = större chans till fast jobb och lön. Sen finns det ju alltid undantag som bekräftar regeln och min enda källa är ju just en krogägare, så det är ju bara hans uppfattning som jag kan representera :) Men jag tycker ändå att det låter lite vettigt. Sen är det ju säkert så att detta inte är det överhängande anledningarna. | |
| Restetus | 2009-07-01 21:02 | |
![]() | Hm, en sejdel av glas gör nog mer skada än en burk. | |
| kajix | 2009-07-01 21:09 | |
![]() | varför inte en speciell kö till en person/bartender för de som bara vill ha en stor stark? för att öka på snabbheten vid betalningen kunde ett polettsystem införas. och ja, det var längesen jag var ute... :) | |
| DennisPlz | 2009-07-01 21:13 | |
![]() | Först hjulet, och nu detta? Tackar! En kran som kommer åt samtliga tappöl i huset, samt en taxameter *per bord* är väl inte för mkt begärt? | |
| micro113 | 2009-07-01 21:16 | |
![]() | Alkohollagstiftningen säger att man bara får sälja öppnad burk eller flaska på krogen. | |
| Dyslekso | 2009-07-01 21:18 | |
![]() | Hm. Kom att tänka på hur ofta automaten skulle behövas fyllas på av personalen. Det kan ju vara ett litet problem förstås. Vet inte hur många flaskor/burkar som ryms i sådana automater. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2009-07-01 21:19 | |
![]() | Synd, för jag tycker det borde vara varningstext på ölburkar liksom på cigarettpaket. När man köper öl i glas över disk glömmer man så lätt bort att alkohol ökar risken för impotens. | |
| ENAPEON | 2009-07-01 21:20 | |
![]() | Ni har vänt på problemet. Det riktiga problemet är att stor stark öht existerar. Egentligen finns det ju ingen "vanlig öl" utan det är något som krogarna har tutat i oss. Bättre vore om alla behandlade öl på samma sätt som drinkar, så faller hela konceptet med en automat. Och om man inte vet vad man ska beställa ber man bartendern rekommendera något istället för att fega ur med en stor stark. | |
| Dyslekso | 2009-07-01 21:20 | |
![]() | En hypotetisk stor stark-automat skulle kanske kunna innehålla vad, 100 liter? Kanske blir lite slabbigt runt automaten efter ett tag dock. | |
| Dyslekso | 2009-07-01 21:21 | |
![]() | ENAPEON: du är för en ökad elitism inom öldrickarskrået? | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2009-07-01 21:23 | |
![]() | Kontakten med bartendern är ju trevlig om bartendern är snygg eller en av de få människor som pratar med en. | |
| ENAPEON | 2009-07-01 21:25 | |
![]() | Hur sjutton får du det till elitism att krogarna slutar prackar på oss ölmärken i svaga ögonblick? | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2009-07-01 21:25 | |
![]() | Sen är det ju också ett av få tillfällen man får vifta med sedlar. Och ge dricks och känna sig rik. Nej, jag tror man måste vara en riktig Homer för att hellre gå till automaten. | |
| Dyslekso | 2009-07-01 21:27 | |
![]() | Jag kanske missförstod. Tolkade det som att du menar att den stora starken är undermålig. | |
| Dyslekso | 2009-07-01 21:28 | |
![]() | Larvbrud: att ge dricks för att någon tappar något ur en kran är vansinne, egentligen. :) | |