Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 51 |
Mobilspel
| Pågående | 19 834 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-07-03 01:16 | |
![]() | Äh,nu ska jag titta lite på kapitel 9 av filmen "Crash". Såg inledningen igår.. Sov gott..och undvik att bli lurad på pengar. | |
| Fatmealfatir | 2009-07-03 01:44 | |
![]() | det går bussar från jakobsberg till kista C, tar inte lång tid, det finns också pendeltåg in till stan.. det bästa är väl att köpa 24-timmarskort, 72-timmarskort eller en veckas-kort, så sparar du lite pengar om du åker mycket, dessutom ligger Jakobsberg i zon b (eller c?) så det blir nog billigare.. i stan finns mycket att göra, massor av trevliga kafeer, kan tipsa om chokladkoppen i gamla stan vid torget.. Vill du shoppa så gör det längs hamngatan/gallerian i stan, eller i kista med tanke på att det ligger så nära.. Sen finns det ju mycket fin natur, ta djurgårdsfärjan ut till djurgården och ta med picknick om det är fint väder, sl-korten gäller på de färjorna.. | |
| Fatmealfatir | 2009-07-03 01:58 | |
![]() | eller om du vill kan du slänga dig på playan, smeduddsbadet ligger efter rålambshovsparken, t-bana fridhemsplan och följ s:t eriksgatan nedåt.. parken är också jättemysig att grilla i! | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2009-07-03 04:15 | |
![]() | om man är i Jä-a drar man illa kvickt till Solna C, KOlalr AIK-SHOP elelr softar vid Haga slott. | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2009-07-03 04:16 | |
![]() | Karlbergs Slott är fint oxå | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2009-07-03 04:16 | |
![]() | av en händelse tränar AIK i närheten på sin träningsanläggnig, klubbhuset Karlberg. | |
| Miss_jk | 2009-07-03 06:33 | |
![]() | Åh fy fasen, har jag dem så tätt inpå mig? Om du ändå ska ut och åka med kommunala färdmedel så är det väl bättre att du tar dig in till stan istället för att häcka i förorten. Pendeln till Karlberg så är du i mysigaste stadsdelen Vasastan, som dessutom kryllar av restauranger. Från Karlberg går du bara en gata upp så är du på Rörstrandsgatan, även kallad restauranggatan. | |
| Sotfinger | 2009-07-03 10:17 | |
![]() | Det verkar enklast att åka in till stan, om jag förstår er rätt. Inga tåg- och bussbyten, garanterad tillgång till bra mat, kanske lite trevliga butiker också. | |
| tyston12 - Ej medlem längre | 2009-07-03 10:34 | |
![]() | jakobsberg är bra tycker jag | |
| Blippa | 2009-07-03 10:51 | |
![]() | Bada vid Kallhällsbadet eller strosa därifrån vid strandkanten till Bonäsbadet. 10 min promenad från centrum till båda. Matställe värt att besöka 10 min promenix från centrum är house Wee - vietnamesisk restaurant med mycket gott käk www.hotellkatalogen....i1 921.html Shopping - hela Barkarbyområdet med outletfactory - åk dit med buss | |
| Sotfinger | 2009-07-03 11:11 | |
![]() | Men så trevligt att höra, Kallhäll är alltså inte en ren öken. Vietnamesisk restaurang låter bra. Men Barkarby, var ligger det? | |
| bitley - Ej medlem längre | 2009-07-03 11:15 | |
![]() | mm, åk till outlet'en å köp nåt fint, annars är järfälla tråkigt som fa-an. | |
| Blippa | 2009-07-03 11:19 | |
![]() | Barkarby ligger inom Järfälla kommun - när du åker från Kallhäll har du Jakobsberg på höger sida och Barkarby outlet på vänster - däremot Barkarby pendeltågsstation är längre bort - så lättast tar du dig dit med buss. Ha så kul! Barkarby är en del av Järvafältet - där man ofta har maskinutställningar och bilutställningar - det är även en flygplats för fritidsflygare | |
| äadlkfw | 2009-07-03 11:35 | |
![]() | Järfälla värsta ökenstället, inget att besöka, satsa på annat. | |
| Ond_kanin - Ej medlem längre | 2009-07-03 11:37 | |
![]() | jag är uppvuxen i Kungsängen, och i Kallhäll har jag inte varit många gånger. en enda liten, kort gata med en mataffär, tobak och pizzeria sen var det slut. sen så blåser det alltid där och är dåligt väder. | |
| Sotfinger | 2009-07-03 11:49 | |
![]() | Som jag sa redan i mitt första inlägg, så har jag inte valt Järfälla som semesterort... jag och två andra kvinns har ett uppdrag att utföra som bara kan göras där och ingen annanstans. Uppdraget är inte speciellt muntert och därför vore det kul att förgylla tillvaron lite på kvällarna. Vi är inte intresserade av hektiskt nöjesliv utan vill gärna häcka på en mysig restaurang med god mat, shoppa lite och kanske röra på bena i vacker natur. | |
| Ond_kanin - Ej medlem längre | 2009-07-03 11:53 | |
![]() | men det märks väll att det inte verkar finnas så mycket av det du vill ha förutom natur i Järfälla? du ville ha tips och du fick svar på frågan. åk till stan istället, tar bara en dryg kvart. | |
| Miss_jk | 2009-07-03 11:57 | |
![]() | Restaurang Mosaik på Sankt Eriksgatan 64 (Pendel till Karlberg). 29:- för en stor stark och huuuur god mat som helst till bra priser. Trevlig personal också. | |
| Sotfinger | 2009-07-03 12:20 | |
![]() | ond_kanin: mitt senaste svar var inte riktat till dig personligen. Jag har fått en ganska klar bild av läget! Men jag ville bara förklara mig lite, några av skribenterna tycker ju att jag borde åka nån annanstans i stället. | |
| Sotfinger | 2009-07-03 12:20 | |
![]() | Tack för alla tips! | |