Spelrum
| Giraffen | 49 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 79 |
Mobilspel
| Pågående | 19 845 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-07-04 22:19 | |
![]() | Yepp! Så långt jag orkade se, alltså. Inget nytt under solen. I alla fall inte för mig. Men jag är gammal. | |
| Cement - Ej medlem längre | 2009-07-04 22:22 | |
![]() | Okej =) | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-07-04 22:24 | |
![]() | Kanske ni yngre upplever det som en ny häftig "sanning" eller liknande, för mig känns det bara som en gammal analys av någon haschflummare. | |
| Cement - Ej medlem längre | 2009-07-04 22:31 | |
![]() | Då har säkert mycket intressant att berätta om Safflor :) | |
| ENAPEON | 2009-07-04 23:02 | |
![]() | Det går ju att tolka in precis vad som helst i de där fraserna. Uppenbarligen tyckte personen som lade upp videon likadant och kände sig tvungen att "förtydliga" med bilder och musik och alienerade därmed 99% av tittarna. Gå inte på Safflors von oben-snack, gamla personer har inget intressant att berätta. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-07-04 23:25 | |
![]() | nej som ovanstående sa så var du ju bara massa bildet etc och fööör lång så jag orkade inte ens se hela:) | |
| apbur | 2009-07-05 00:41 | |
![]() | Massa påståenden som sägs hänga samman och kunna förklara hur verkligheten är beskaffad. Lite tunt för att man ska kunna uttala sig om själva teorin egentligen. | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-07-05 00:57 | |
![]() | Mycket mer givande är Paul Davies bok "Den Kosmiska Planen". | |
| Dalmanisk - Ej medlem längre | 2009-07-05 07:38 | |
![]() | Jo jag köper rubbet rakt av, bävern som låg mosad under ett träd fick mig. | |
| trollflöjt - Ej medlem längre | 2009-07-05 10:19 | |
![]() | Den kosmiska planen är rätt bra ja. den läste jag när jag var liten. kan inte uttala mig om filmen ty den spelade ej i min mobil med opera. | |
| abramelin | 2009-07-05 10:42 | |
![]() | Jag som läst boken som filmen baseras på kan säga boken är bättre än filmen. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-07-05 13:51 | |
![]() | de flesta av oss människor är programmerade av det liv vi har levat intill nu. med programmerad menar jag präglad utan att förstå eller vara medveten om det fulla omfånget av denna livets inverkan på oss. detta gör att vi ofta reagerar "automatiskt" eller omedvetet på saker vi möter. olika saker som folk säger eller gör framkallar glädje eller vrede hos oss utan att vi riktigt vet varför. detta är faktum för snart sagt alla av oss. när vi möter något som åstadkommer en stark reaktion hos oss av det ena eller andra slaget kan det vara nyttigt att stanna upp och iaktta vad det är som händer inom oss. att intellektualisera kring känslan hjälper inte så mycket därför att vårt intellekt är den främsta bäraren av vår programmering, det föder oftast bara ännu en omedveten reaktion. bara iaktta vad som händer inom dig. på detta sätt kan du lära känna dig själv bättre och bit för bit bli medveten om din programmering. jag tänker på de ganska kraftiga reaktioner på TS länk som har uttryckts. "lägg ner", "gå vidare", "strunt", osv. om det hade varit så att de som skrev detta bara tyckte att det var strunt, meningslöst tidsspill, varför då använda sin tid till att gå in i en diskussion omkring det? jag antar att länken provocerade på något sätt, väckte en reaktion. | |
| 861006 - Ej medlem längre | 2009-07-05 13:53 | |
![]() | gud vad långt skrivet | |
| Hr Winbladh | 2009-07-05 14:23 | |
![]() | Som våldsamt allergisk mot new age-flum så ser jag det som ett kall att upplysa även andra om det flummiga, meningslösa, tramsiga och meningslösa med new age och därtill hörande läror. Därför postade jag mitt första svar, att jag skulle ha blivit provocerad stämmer inte. Tvärtom så brukar new age-fantaster bli provocerade när de blir emotsagda. För övrigt är carlmartins åsikt om att bara de som stöder en idé ska diskutera den ganska tveksam. Hur ska det kunna bli en diskussion om bara ja-sägarna deltar? | |
| apbur | 2009-07-05 14:28 | |
![]() | Det bästa är väl att attackera teorins påståenden och förklara varför man anser att något är trams annars tappar man helt sin trovärdighet. | |
| abramelin | 2009-07-05 14:38 | |
![]() | Att kalla kybalion för newage flum är att ta i. Dock har jag förståelse för Hr Winbladhs subjektiva upplevelse är att filmen vinklas åt det hållet. Jag vill dock veta var Hr Winbladh sätter gränsen för vad newage flum är. Kanske lite off topic men ändå. Min personliga subjetiva åsikt om vad newage flum är kan sammafattas av postmenopausala fantasier och läror som propageras av hollywoodguruer-> ex madonnakabbalah mm. Dock så anser jag att Vi som människor behöver metaforer för det som går bortom fysiken. | |
| trollflöjt - Ej medlem längre | 2009-07-05 14:44 | |
![]() | Du ser det som ditt kall säger du, wimbladi? kall från Gud, ditt överjag, Gaia, eller CIA, undrar jag då nyfiket. ursäkta t9-ifieringen av ditt namn men det gick snabbare att skriva denna ursäktande smörja än att korrigera tyckte jag i min förvirring. | |
| fäfluga | 2009-07-05 15:23 | |
![]() | Se och bedömma eller se utan att dömma? Min bedömning är att det är trams! | |
| Hr Winbladh | 2009-07-05 16:48 | |
![]() | Trollflöjtsfjanten försöker göra sig lustig och provocera. Det går inte. Skärp dig! Det är lite märkligt att detta har kommit att handla om mig och vad jag tycker. Trådskaparen verkar ha försvunnit nånstans på vägen. | |
| apbur | 2009-07-05 17:07 | |
![]() | Hr Winbladh, du påstår att allt som sägs i klippet är rent nonsens. Jag tycker det du säger är rent nonsens. Givande va? | |