Spelrum
| Giraffen | 51 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 82 |
Mobilspel
| Pågående | 19 845 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Minta | 2009-07-05 09:45 | |
![]() | Men inget jag grubblar på, det verkar inte kul att spela med hjälp av ett program. | |
| trollflöjt - Ej medlem längre | 2009-07-05 10:27 | |
![]() | Jag tkr d verkar lika tråkigt att spela utan fusk. nästan tråkigare t o m. då har man för mkt tid över t chat. | |
| Minta | 2009-07-05 10:36 | |
![]() | Fuskprogrammen kanske kräver koncentration. | |
| trollflöjt - Ej medlem längre | 2009-07-05 10:39 | |
![]() | D krävs iaf högre simultanförmåga än att bara sitta och glo. | |
| Snoosy | 2009-07-05 10:41 | |
![]() | Tillåt fuskprogram till alla. Så kan ju de som tycker det är roligt använda sig av dessa :) Inte komemr jag göra det iaf. Och säkert finns det många därute som tycker det är roligare att vinna på ett ärligt vis :) | |
| Mathisen | 2009-07-05 10:44 | |
![]() | När jag öppnade med en rullning så blev jag anklagad för fusk av min motspelare, varav jag frågade om denne aldrig har öppnat med en rullning? Denne svarade ja. Jag undrar hur tankegången gick där. | |
| Minta | 2009-07-05 10:47 | |
![]() | Fuskprogram kanske är en särskild konst och skulle behöva ett eget rum. | |
| frizzante | 2009-07-05 10:54 | |
![]() | För att i möjligaste mån undvika fuskare spelar jag alltid panik - även om det så klart går att använda fuskprogramvara även då, utan att det påverkar tiden nämnvärt. Det som jag tycker är värre än fuskare - de är mest patetiska - är de som ständigt kommer med anklagelser om att jag själv är en fuskare. Gärna i samband med att jag lagt ett konstigt ord och inte kunnat besvara frågan "vad betyder det?". | |
| kajix | 2009-07-05 10:56 | |
![]() | när jag blir anklagad för fusk brukar jag starta fuskprogrammet. skadan är ju redan skedd sas. | |
| Mathisen | 2009-07-05 10:58 | |
![]() | Ja eller hur! Jag vet till exempel inte ens vad de "vanliga" orden zest, cif, cert eller ecu betyder! | |
| apbur | 2009-07-05 11:13 | |
![]() | Jag tror man bör ligga en liten bit över 2000 i rating för att det ska betyda något när motspelaren fuskar. En person med lägre rating blir ju sällan utsatt för fusk då en fuskare snabbt kommer upp i rating. Jag vet några som fuskar, jag misstänker också några. Inte så svårt att avslöja en fuskare om man har en del erfarenhet av spelet. | |
| Bitte - Administratör | 2009-07-05 11:28 | |
![]() | Underbart för jag har spelat över 5 år !!! och inte fan vet jag hur jag ska avslöja fuskare Bitte | |
| apbur | 2009-07-05 11:51 | |
![]() | Vad var underbart? Tycker inte alls det är jämförbart att lära sig typiska scrabbleord med att rulla mycket märkliga saker. En och annan kan man ju få till. Väldigt duktiga scrabblespelare lär sig också med tiden. Men en vanlig spelare som inte spelar bra i övrigt utan bara rullar märkliga ord. Den personen är misstänkt i min värld iaf. | |
| Minta | 2009-07-05 12:07 | |
![]() | Precis. Alla de "konstiga" scrabbleorden lär man sig snabbt, men andra mycket konstiga och ibland långa ord som läggs i panik får en att undra ibland. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-07-05 12:10 | |
![]() | Jag vet också ett par som fuskar. De har till och med erkänt vid direkt konfrontation. Dock kommer jag inte ihåg deras nick, det var för mer än ett år sen och de var kompisar med varandra. Tror inte de är kvar. Förutom det har jag misstänkt fusk vid ett enda tillfälle. Och det var också väldigt längesen. För övrigt undrar jag också över TS syfte med tråden. | |
| krutmarie | 2009-07-05 12:27 | |
![]() | Katalias, det var längesen för min del med, men han erkände och sa att "så gör väl alla". Innan dess trodde jag inte att det förekom alls. Har inte sett hans nick på över ett år nu, men det går ju att byta förstås. Själv skulle jag inte tycka det vore kul att vinna om det är genom att använda nåt annat hjälpmedel än mitt eget huvud och kunskap. | |
| The Mag | 2009-07-05 12:44 | |
![]() | Spela panik om du är rädd för fusk, ingen hinner fuska då tror jag. | |
| apbur | 2009-07-05 12:49 | |
![]() | Om man själv vill kunna ha en möjlighet att tänka ut rull är panik inte jättebra. | |
| The Mag | 2009-07-05 12:56 | |
![]() | Spelet handlar väl inte enbart om att rulla? Egentligen tycker jag det är en väldigt liten del av spelet. | |
| Bitte - Administratör | 2009-07-05 13:02 | |
![]() | Min kommentar om underbart var ironisk,, för det finns så många som tror att andra fuskar men få har lyckats bevisa det,, Bitte | |