Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 58 |
Mobilspel
| Pågående | 19 790 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| skogstorparn | 2009-07-07 20:39 | |
![]() | det värsta är väl dom som INTE skiljer sig,"för barnens skull" som dom säger..som om inte barnen skulle fatta..tjena.. | |
| VaKul | 2009-07-07 20:47 | |
![]() | Är också ett skilsmässobarn och är själv separerad sen min sons mamma sen många år tillbaks! Kan väl bara uttrycka mig som så, att....barn är inte dumma, oavsett om dom är små! Om föräldrarna försöker spela ett spel för varandra och barnen för att försöka hålla ihop förhållandet märker barnen det! Garanterat !! Och att hålla ihop ett förhållande när man inte står ut med varandra, bara för att man har barn är ju stenkorkat !! Bättre att skiljas som vänner och på det sättet ta hand om sina barn!! Och hur man gör det spelar ju ingen roll, bara barnen har det så bra som möjligt !! Personligen har jag en kanonkontakt med grabbens mamma och genom alla åren har vi haft den bästa kontakten och hittat på mycket skojigt tillsammans, alla tre! Och att säga att det är idiotiskt eller dumt eller oansvarigt när föräldrar skiljer sig, är ju ganska...idiotiskt !! Enligt mig !! Barnen i första hand !! Det är ju inte barnen som valt att bli födda, utan föräldrarna !! -slut- | |
| lycopersicon | 2009-07-07 21:01 | |
![]() | Har också en så kallad lycklig skilsmässa i bagaget. Vår dotter var 8 år och vi hade ständig kontakt med skolan för att se om hon mådde dåligt. Vi fick besked att hade de inte vetat att vi skilt oss hade de aldrig kunnat gissa det. Vi har en bra kontakt och umgås då och då. Även om vår dotter såklart önskat att vi inte hade skilt oss så har hon inte tagit någon skada. Tvärtom har hon på köpet fått en glad mamma och pappa vilket hon inte hade de sista åren med gifta föräldrar. | |
| Phaléne | 2009-07-07 21:07 | |
![]() | Hmm | |
| HurRullarMan | 2009-07-07 21:14 | |
![]() | Tråden borde ha stängts ner efter TS inlägg | |
| Marelina - Ej medlem längre | 2009-07-07 21:17 | |
![]() | hur gör man då? | |
| Pillemarisk | 2009-07-07 21:24 | |
![]() | ibland behöver man tänka lite innan man skriver..o hatar dig nää starkt ord hata. Att skiljas är säkert något som man inte gör för att barnen ska må dåligt. Tror snarare att mantänker mer på dom. Bättre med två föräldrar på två håll som är sams en tv föräldrar som inte älskar varandra. Barn känner ju av allt. Nu förespråkar jag inte skilsmässa, men ibland kanske det är bäst så..... | |
| Pillemarisk | 2009-07-07 21:26 | |
![]() | döm inte människor så hårt!! TS | |
| DennisPlz | 2009-07-07 21:31 | |
![]() | Fy Föräldrar! När jag tänker på giftermål så blir jag förbannad! Tänk på de stackars barnen! Att vara tvungen att gå igenom en sån sak! [...] Och glöm inte utropstecknen. | |
| VaKul | 2009-07-07 21:33 | |
![]() | Just de´!!!! | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-07-07 21:42 | |
![]() | Mycket bättre för barnen att ha 2 glada och harmoniska föräldrar som bor isär istället för 2 som mår dåligt, skriker och bråkar | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-07-07 21:44 | |
![]() | Jag var väldigt ung när mina föräldrar separerade och har aldrig haft något problem med det vad jag vet. Mina föräldrar har alltid kommit bra överense om vårdnad och vi har aldrig haft något problem. Sen skiljer (liten ordvits) det sig ju från fall till fall. Hur vissa föräldrar beter sig när de separerar kan vara chockerande. Men det är ju kanske lite hårt att fördöma och spotta på alla föräldrar som skiljer sig. Familjen består inte bara av barnen och de förstår dom för eller senare. Sen finns de de som är uppväxta i en perfekt fungerande idyllisk kärnfamilj men idag så är det absolut ingen självklarhet och jag tror inte att det är ett faktiskt problem. | |
| VaKul | 2009-07-07 21:59 | |
![]() | BiNo8....Du skriver "ungefär" exakt samma sak som jag skrev! Ville bara påpeka det! | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-07-07 22:02 | |
![]() | VaKul ja det är så jag tycker ju:) | |
| Pillemarisk | 2009-07-07 22:08 | |
![]() | vakul....mmm många tycker lika.. | |
| VaKul | 2009-07-07 22:13 | |
![]() | VaKul ! ! ! | |
| ordbind - Ej medlem längre | 2009-07-07 22:22 | |
![]() | Barnen kanske mår bättre av att bo på två lugna och harmoniska platser istället för EN krigzon. | |
| Pillemarisk | 2009-07-07 22:28 | |
![]() | mmm kul!!! | |
| BorderBeta | 2009-07-07 22:36 | |
![]() | Marelina Går du på princip och mallar för all lycka i livet? Du behöver inte fya någon, världen är full av kompetenta, fulländade människor som separerar pga sunda beslut tagna med ansvar och livslust. Och det drabbar inte barnen. | |
| Kahlen | 2009-07-07 22:37 | |
![]() | Spinner man vidare så kan man börja undra om personer som slutar älska varandra och utbyts till monster verkligen är det bästa i föräldraväg. Mig veterligen har aldrig hört talas om någon som varit med om lyckliga eller bra skilsmässor. Acceptabla kanske, men även då verkar mycket glömmas bort. | |