Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 19 758 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Wordlezz - Ej medlem längre | 2009-07-10 18:09 | |
![]() | Jag ska inte skriva mer i denna tråd, ty jag är en cyniker. En hyfsat positiv cyniker, men ändå. :-) | |
| Felixy | 2009-07-10 18:11 | |
![]() | Dalmanisk > fifasen :( jag är nog redan förstörd. Jag är expert på att analysera sönder allt och grubbla på det mesta i onödan. :P Okej det är bara att acceptera verkar det som. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-07-10 18:12 | |
![]() | å va fan gör det om man misslyckas med ngt??försöker man se det som erfarenheter istället för att se det som att man misslyckats så kan de vara lättare att gå vidare å inte fastna i det å gräva ner sig! att bli en bitterfitta är inget som står skrivet på min måltavla=) | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-07-10 18:13 | |
![]() | å man ska inte heller ta på sig offerkoftan...huvva! | |
| apbur | 2009-07-10 18:13 | |
![]() | Att bli en bitterfitta måste ju också kunna ses som någon form av utveckling. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-07-10 18:14 | |
![]() | hahaha,ja kanske det men det är inget för mig iaf;) | |
| Wordlezz - Ej medlem längre | 2009-07-10 18:15 | |
![]() | Butterkuk is tha shit! | |
| Wordlezz - Ej medlem längre | 2009-07-10 18:15 | |
![]() | Sorry... | |
| eeistan | 2009-07-10 18:19 | |
![]() | Skärpning!!!! | |
| run-marie | 2009-07-10 18:26 | |
![]() | Sorry, men man ska väl inte bli som Apbur säger "en bitterfitta" när man är 23 för att man inte redan har allt det där som man tror att man måste/ska ha? Va f-n är det med folk nuförtiden som måste (känner så iaf) skaffa/ha allt det där som alla andra har. Att träffa nån man känner att man vill dela sitt liv med och skaffa barn med behöver ju inte behöva att det ska vara villa, fin bil och jättelyxigt liv. Hittar man rätt partner så är det egentligen skitsamma om man bor i lägenhet eller i villa, man ska naturligtvis inte behöva "vända på varenda krona" för att ha det lite mysigt, men det viktigaste är ju att man är lyckliga tillsammans. Denna "nästan" hetsjakt på fina prylar, dyra semesterresor, för att överglänsa nån annan som har varit på nån exotisk plats, är ju egentligen oväsentligt. Ingen blir lyckligare eller gör sina barn lyckligare för att man lever i lyx, ev t o m på plastkort som ska betalas senare (om man kan). | |
| Dalmanisk - Ej medlem längre | 2009-07-10 18:30 | |
![]() | Vad sitter du och hittar på nu? Tjejen brottas med tankar om sin egen fertilitet och du pratar om lyxyachter. | |
| canvas | 2009-07-10 18:30 | |
![]() | run-marie, "Ingen blir lyckligare eller gör sina barn lyckligare för att man lever i lyx, ev t o m på plastkort som ska betalas senare (om man kan)." har du ngn fakta som stödjer ditt uttalande? | |
| Felixy | 2009-07-10 18:33 | |
![]() | Eh.. nu blev jag lite chockad här ;p Haha jag vill inte ha några "prylar", jag klarar mig utan båtar,semesterresor och allt du skrev.. jag vill bara leva ett vanligt "svenssonliv"?:) Många jag känner vill absolut inte det, dom vill resa runt och leva livet och orkar inte ens tanken på att ha ett hus att sköta om. Men den drömmen har jag? :) Jag lever gärna knapert i tio år utan resor osv om jag kan spara ihop till ett hus. Jag är absolut ingen "måste-ha" människa, men jag hoppas verkligen att jag hittar någon jag älskar som jag kan ge min kärlek till? Och få barn som lever vidare efter mig. | |
| apbur | 2009-07-10 18:40 | |
![]() | Tja, alla som vill ha barn drabbas väl ibland av den läskiga tanken att man skulle vara infertil. Kolla upp om du är väldigt orolig annars får du väl helt enkelt se och ta smällen och eventuella åtgärder när det kommer. | |
| Felixy | 2009-07-10 18:41 | |
![]() | apbur > jag har faktiskt tänkt tanken att kolla upp det, men det kanske till o med är skönare att vara ovetande om det :S | |
| sebbin | 2009-07-10 18:55 | |
![]() | Allt det där "vanliga" tycker jag låter skitsoft. Som du säger felixy, det behövs inget överdåd, men jag kan verkligen också sakna den där känslan av familjär trygghet, en egen familj som alltid finns där. I kontrast till den tryggheten finns ju bara otrygghet, känns det som. Så vad säger du, ska vi mötas på mitten och bilda familj? I så fall får vi nog utveckla fiskfenor, för vi hamnar i Vättern... :) Nej men allvarligt. Jag tror inte på nåt sätt att det är ovanligt att gå och noja över såna här saker, eller känna en längtan och saknad efter dem. Det hjälper kanske föga. Men i sinom tid, då händer det! Glöm inte att ha roligt på vägen. | |
| skogstorparn | 2009-07-10 19:29 | |
![]() | hus är tydligen högsta prioritet för många..tyvärr | |
| Felixy | 2009-07-10 19:35 | |
![]() | sebbin > haha ja om vi "hookar up" så är ju ett av mina "problem" lösta ;) ja jag ska absolut ha roligt på vägen, men utan drömmar och önskan om saker så vore ju livet tråkigt?! Ska försöka sluta oroa och fundera över saker o ta det som det kommer :) skogstorparen> jag tycker inte det är så farligt ändå? :S många jag känner bor i lägenheter med många barn, och många orkar inte med att sköta ett helt hus. Jag förstår såna som hellre bor i en lägenhenhet, mindre reparationer och mindre strul och dom kan tillbringa semestern någon annanstans istället för att fixa något med huset som är galet. Men jag är nog den där idioten som hellre målar på ett hus hela semestern och tillbringar tid hemma än att glassa i spanien en vecka :) | |
| bitley - Ej medlem längre | 2009-07-10 19:50 | |
![]() | Jag är 38 år i november... och bryr mig inte speciellt mkt, allt ordnar sig. 23 år... kom igen... :) | |
| Felixy | 2009-07-10 19:52 | |
![]() | Kom igen what?? :P Vissa njuter av att vara ensamna och inte ha några planer, men jag vill nog fasen ha en säkerhet för framtiden.. :P Någon som lovar att gifta sig med mig när jag är 30 om det inte dyker upp något bättre typ ;) nej men alla är så olika, jag är väl som jag är.. lite halvnojjig kanske. | |