Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 718 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-08-26 12:23 | |
![]() | Meeh le-lou, lägg nu inte ord i munnen på mig. Glöm din personliga del i detta hela, för den finns inte, åtminstone inte utifrån det jag uttalar mig. Jag läste inläggen och det jag tydligt kunde läsa mig till var att ni skriver och avhandlar problematiken utifrån TS:s kompis situation - och det är ju även utifrån kompisens sits TS ställt fram det hela. Och mina reflektioner blev då precis dom jag gett uttryck för i inlägget ovan, det vill säga att hon har gjort sina fria val...Hon är ju - åtminstone numera - fullt medveten om "spelets regler" och har gjort sina val. Den frigjorda kvinnan och hennes val, eller hur? Vad är problemet? ( och den frigjorda kvinnan inom porrindustrin och hennes fria val ) - Att man sen kan tycka lite av varje om killens beteende, det är ju nästa ställningsstagande det, eller hur? | |
| le-lou | 2009-08-26 12:30 | |
![]() | Miss yoco - jag lägger inte orden i munnen på dig, jag skrev hur jag tolkade ditt inlägg och jag vet (tror) att det var riktat till mig. Jag förstår faktiskt inte alls hur du kan blanda ihop dessa trådar på det här sättet, inget utav det berör ju det andra. Det du har rätt i dock är att det är kompisen som väljer sin situation själv. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-08-26 12:47 | |
![]() | Jo, visst lade du ord i munnen på mig i allra högsta grad, men jag tycker inte vi ska fastna i det. Och jo, jag ser dessa ( två ) som parallella trådar i den bemärkelsen att jag söker efter det konsekventa tänkandet - när man avhandlar om kvinnans sits. I bägge trådarna handlar det ju om kvinnans frihet, att inte vara den kuvade, utnyttjade, missbrukade varelsen. Och anser man då att kvinnan är den starka, självbestämmande personen inom porrindustrin, så varför är hon det inte då som "den andra kvinnan"? - Och då syftar jag hela tiden på TS:s kompis. Klart killens sambo är bedragen i allra högsta grad OM hon inte vet något om allt detta. HON har ju ingen som helst möjlighet att göra fria och för henne riktiga val i allt detta. Och att killen är ett svin enligt mitt sätt att se, där råder det ingen tvekan, han vill både äta kakan och ha den kvar. I MIN värld gör man inte så, men i min värld är man nog inte den andra kvinnan heller, men nu är det inte min åsikt som är det intressanta här, utan jag har - som sagt - försökt att hitta det konsekventa i tänkandet här, men inte hittat det. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-08-26 12:58 | |
![]() | Jag tycker de beter sig lika vidrigt båda två. Att han beter sig som ett svin är ju uppenbart men också din kompis som är med en man som hon vet har en annan kvinna. Tycker hon borde sätta sig in i den andra kvinnans situation. Skulle hon vilja vara den förrådda kvinnan? Jag skulle aldrig kunna tänka mej att vara kvinna nummer två och inte heller göra så mot en annan kvinna. Sen skulle jag ganska så snart tappa respekten för den man som gör så mot sin kvinna. Jag har en i min bekantskapskrets som har ett förhållande med en gift man. Hon har haft det rätt så länge och jag fördömmer verkligen hennes beteende. Det säger jag också till henne. Hon har en förkärlek till "andras" män av nån konstig anledning och drar sig inte för att lägga an på kompisars killar. Pinsam är hon och hon skulle bara våga närma sig min man! Inte för att jag inte litar på min man men för att jag tycker beteendet är så jävla ruttet helt enkelt! | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-08-26 13:00 | |
![]() | bra du är här å skriver kissed,så slipper jag skriva*S* | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-08-26 13:02 | |
![]() | Myspruppen:-) Upptagna män är förbjuden mark helt enkelt och tämligen ointressant i min värld i alla fall. Man behöver ju inte söka upp problemen självmant. Det kan vara tillräckligt jobbigt ändå med kärlek ibland:-) | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-08-26 13:02 | |
![]() | Kissed, lite off topic då men vad är det som du ser hos denne person som fortfarande är värt att hålla kvar vänskapen eller bekantskapen för? Personligen skulle jag nog missakta en sådan person så pass att jag skulle undvika den helt. Jag är bara nyfiken för att få lite paraleller att dra till mitt eget sätt att tänka. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-08-26 13:03 | |
![]() | ja precis,så ska vi tjejer hålla ihop;)tänker på mannens kvinna ja!hes an A-HOLE! | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2009-08-26 13:05 | |
![]() | Det finns flickor med som vill ha kk men det är inte den här tråden det.... | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-08-26 13:06 | |
![]() | hm näe chew;) | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-08-26 13:06 | |
![]() | Förstår precis vad du menar risotto och jag kan berätta att vi inte är speciellt nära vänner. Hon finns helt enkelt i min bekanskapskrets och man ses vid större sammankomster. Jag skulle inte kunna vara nära vän med henne för att hon känns så oärlig. Kan man göra som hon gör så skulle jag inte lita på henne i andra sammanhang heller. Det ligger så långt ifrån min inställning och värderingar så jag skulle störa ihjäl mej på henne. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-08-26 13:09 | |
![]() | Tack kissed, det var ungefär så som jag trodde att det låg till. Nej hade jag en sådan manlig bekant skulle jag nog slå en extra lov förbi denne och helt undvika att komma i slang med den. Men som sagt så länge man kan lita på sin egen partner så har man inget att oroa sig för, och har man det kanske man ska ta det med sin partner istället? | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2009-08-26 13:11 | |
![]() | Hon får väl ställa snubben mot väggen och fråga vad han vill. | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2009-08-26 13:12 | |
![]() | Han kanske har känslor får båda ... o vem har rätt att att döma inte ni o inte jag ... | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-08-26 13:16 | |
![]() | Alltså, nu orkar jag inte läsa igenom tråden en gång till, men för min del var poängen just den, att ingenstans i inläggen - inte förrän kissed skrev det - så har skribenterna ansett TS:s kompis vara den taskiga eller morallösa (eller hur man nu vill uttrycka det ) utan tvärtom, så har man skrivit om TS:s kompis i termer som att det är synd om henne, att hon är den som är utnyttjad osv osv.... Och det är det jag reagerar på att varför man i ena tråden anser kvinnan vara ett offer, och i den andra vill framställa den självbestämmande kvinnan som en "vinnare"? - eller åtminstone något åt det hållet... Och i bägge tråden handlar det ju i mångt ( finns naturligtvis många andra aspekter också i det hela ) om det fysiska, intima...om kvinnans kropp... | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2009-08-26 13:17 | |
![]() | Ta om det igen så jag förstår miss yoco ..... | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-08-26 13:18 | |
![]() | - och nu ska jag ägna mig åt annat, bye. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-08-26 13:18 | |
![]() | de handlar inte om vem som har rätt å döma,men man kan väl ha lite mer respekt både för sig själv å andra=/ har själv suttit i en situation där jag varit i ett fruktansvärt dåligt förhållande,å hade flera killar som va intresserad men trots att han ja var med behandlade mej fruktansvärt illa så gjorde jag inget med ngn annan,saker å ting ska avsluta först jag var oxå i ett jätte bra förhållande,men började vackla i mina känslor för honom,,,varför göra ngt med ngn annan före man gör slut?man hinner........ | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-08-26 13:21 | |
![]() | jag kände ju att jag började bli nyfiken på andra,se ngn annan,känna ngn annan osv,,,ja förstog ju va som höll på att hända men att ja skulle se efter allt de då jag var tillsammans med honom,fanns inte!avskyr sånt där | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2009-08-26 13:21 | |
![]() | Men mys absolut ... Men mår någon av parterna dåligt av det så så är det väl upp till dom att lösa det mys eller ..... | |