Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 18 920 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-08-26 13:20 | |
![]() | Varför måla upp det här till ett problem över huvud taget? det var väl en dobberman om jag inte läste fel och det är väl en hund med lite skälligt beteende? det är ju en brukshund i alla fall. Jag tror inte grannarna gör något egentligt fel, kanske skulle de skaffa en hund till så att den här kan få lite sällskap, någon skrev att hunden är ett flockdjur vilket jag tror är det mest sanna som skrivits hitils. | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2009-08-26 13:22 | |
![]() | För att det är jobbigt att lyssna på grannens hund som skäller? | |
| Minta | 2009-08-26 13:25 | |
![]() | Hunden är för mycket ensam. Att gå hem på rasten och sedan gå igen gör nästan saken värre. I princip är väl hunden då ensam 8-9 timmar om dagen och det är alldeles för länge, särskilt för en valp. De borde ordna hundvakt eller hunddagis åt den. Den mår absolut inte bra. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-08-26 13:48 | |
![]() | Electric, men det är ju så att när man bor i en sockerlåda (lägenhetshus) så får man stå ut med att höra en del av varandra, sina grannar. Det går ju att sätta på lite musik så slipper man problemet. Nu sa ju i och för sig ts att det inte var något stort problem för henne så det är hunden och vad den känner som vi bör fokusera på. | |
| apbur | 2009-08-26 14:22 | |
![]() | En skällande hund räknas dock som alldeles för störande för att det ska vara tillåtet i ett bostadsområde. Jag skulle blivit vansinnig om det var så varje dag. Jag har en granne vars schäfer sätter igång och ylar nattetid då hon jobbar natt. Det har blivit mycket bättre men kan säga att jag får kalla kårar när den sätter igång och tror inte mina drömmar blir alltför ljuva med varulven i öronen. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-08-26 14:29 | |
![]() | Jag tycker synd om ALLA hundar som lämnas ensamma så länge, anser det är djurplågeri. Att hon skäller beror nog på ensamhet, oro och att hon är uttråkad. Tycker du ska kontakta ägarna och föreslå att dom kan lämna in henne på ett hunddagis, lugn och ro för grannarna samt stimulans för hunden:) | |
| ___Tania___ | 2009-08-26 17:39 | |
![]() | Vad nonschalant att tro att folk ska stå ut med en skällande hund. Vilket krig det skulle bli, om någon sa så till mig. Ok att en hund skäller om någon ringer på dörren, om den stöter på en annan huind, eller annat diverse, och skallet är något slags varning. Inget annat är ok. Kan man inte korrigera ett sånt beteende, då ska man nog inte ha hund alls. Jag har också haft hänsynsfulal grannar, varav en bad mig ringa till henne på jobbet ifall hunden hördes. Hon hade en hund på besök, och det gick bara inte, så hon slutade låta vännens hund vara hos henne när ingen var hemma. Med tanke på vart jag bor, Sveriges kanske mest hundtäta område, så är jag glad att folk jobbar med sina hundar. Det går att räkna upp nästan varenda ras härute. | |
| BlondiBella | 2009-08-26 19:38 | |
![]() | troligen är hunden fett uttråkad, grymt att ha en doberman instängd i en lägenhet i mer än 5 timmar. Den behöver ytor och sällskap. De ska inte ha hund och de är borta så länge på dagarna. Då tänker man knappast på hundens bästa. Hoppas att den blir så uttråkad att den tuggar sönder hela lgh:en! | |
| BlondiBella | 2009-08-26 19:40 | |
![]() | för då kanske de omplacerar den och den kommer till ett hem där den de ser till hundens bästa, får man hoppas! | |
| Minta | 2009-08-26 19:42 | |
![]() | Ja, det är oerhört nonchaalant mot hunden inte minst. Varför vill man ha en hund om man inte kan se till att den har det bra? | |
| Minta | 2009-08-26 19:43 | |
![]() | nonchalant | |
| Mouche - Administratör | 2009-08-26 20:10 | |
![]() | Tillbaka till ämnet. | |
| Tess 08 | 2009-08-26 20:12 | |
![]() | Hunden mår inte bra!!! Tillkalla störningsjouren! | |
| Sallen | 2009-08-26 20:49 | |
![]() | Så här sägs det i miljöbalken: Miljöbalken gäller för allt som kan påverka hälsan och miljön negativt. I miljöbalkens förordning 1998:899 om miljöfarlig verksamhet och hälsoskydd står det bl.a. att ”husdjur och andra djur som hålls i fångenskap ska förvaras och skötas så att olägenhet för människors hälsa inte uppkommer”. Det innebär t.ex.: * att grannar inte ska störas av ihållande hundskall. Men denna är ju till för människans skull.... Att hitta lagar och regler för djurhållning är jättesvårt....Och när man väl hittar dom så är de otroligt luddiga... Men för mig är det sunt förnuft som gäller, jag tror inte att hunden mår bra. Varför skaffar man hund om man inte har tid/ork att aktivera hunden? Om du inte får respons från hundägarna så kan du anmäla det till Djurskyddsmyndigheten som nu ligger under Länsstyrelsen. Du kan anmäla anonymt om du vill. Anmäler du anonymt så får du dock inte information hur det går i fallet. | |
| Junkgirl - Ej medlem längre | 2009-08-27 01:07 | |
![]() | Hund har enligt nya djurskyddslagen rätt att rastas var sjätte timme. Jag arbetar som instruktör och probelmhundstränare och jag kan kort och gott säga att ja, hunden mår dåligt. | |
| henrik_l | 2009-08-27 01:23 | |
![]() | Eller så är jag i närheten. Hundar skäller konstant på mig. Vet inte varför. Dom kanske känner på sig att jag avskyr dom. | |
| miljonären - Ej medlem längre | 2009-08-27 09:55 | |
![]() | Har ni pratat med grannarna igen? har det hänt något? Ni måste agera nu! hunden ropar ju på hjälp! | |
| le-lou | 2009-08-27 10:26 | |
![]() | jag har pratat med värden och han skulle prata med de också sa han. Idag skäller inte hunden, jag hoppas att de har agerat ja :) | |
| miljonären - Ej medlem längre | 2009-08-27 10:30 | |
![]() | jättebra :) | |
| nettan23 | 2011-05-17 11:29 | |
![]() | Lånar tråden lite och hoppas på svar... Vi har en hund på prov... Första natten sov vi inget, den nya hunden gnydde. Men denna natten sov vi allihop. Sedan har de båda bajsat och kissat inne (revir?) De kommer ihop sig då och då och den nya hunden vill mest vara ifred. Frågan e ju då om man ska skicka hem hunden igen eller om vi ska avvakta ett par dgr till? | |