Spelrum
Giraffen27
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
24
Inloggade51
Mobilspel
Pågående19 518

Forumkategorier

Användare Inlägg  
alexon2009-08-26 20:52
Antal inlägg: 1173

alla verkar gilla att prata om den men när tidningarna frågar folk på stan verkar ingen vara orolig

alls.

___Tania___2009-08-26 21:01
Antal inlägg: 1158

Jag är orolig. Jag har en flaska Alcogel i köket, och den som kommer in får tvätta händerna... Hahah... Vad de har kul åt mig. Nee, jag har inte OCD! Jag vill bara inte ha smittan här. Snart ska jag hamstra mat och inte gå ut förrän i December, och då kanske jag står alldeles själv, och Pestens tid och, I am Legend och allt det där.

Sen tycker jag att det är tråkigt när de skriver att folk faktiskt har misstänkt att de haft just den här flunsan, gått och sagt det och blivit ingorerade, skickats hem och fått lunginflammation. Få är det ju, men ändå ledsamt.

___Tania___2009-08-26 21:01

Hade de sålt 70%-ig etanol, så hade jag köpt det...

anneli72 - Ej medlem längre2009-08-26 21:09
Antal inlägg: 11612

Jag har fått tandvärk under eftermiddagen.

Så mina farhågor för flunsan har skingrats väsentligt.

Filurflizan2009-08-26 21:22
Antal inlägg: 293

Jag sitter just nu och funderar på om jag fått den här influensan , eller om jag bara är dunderförkyld med luftrörsproblem, har infektionsastma och brukar i regel bli rätt dålig vid förkylningar . Jag får ju inte ta reda på OM det är så heller då jag inte ska vända mig till sjukvården ;) Så vad gör man, går och handlar och åker med bussen, jobbar lite om man inte känner sig allt för sjuk ? ! Eller uthärdar alla framtida sjukdomar i hemmet tills vidare ? svårt och inte föra smittan vidare när man inte vet vad man har ...

Jag är lite orolig för mig och mina barn , vi har alla tre infektionsastma så jag an tar att vi kanske skulle kunna bli dåligare om vi nu fick nya flunsan, samtisdigt blir vi det vid vanliga flunsor med och det är lika farligt nu som då, så jag har bestämt mig för att försöka ta det med ro !

Gunilla No - Ej medlem längre2009-08-26 21:30
Antal inlägg: 1866

En bekant fick inte ens komma och ta prover eftersom hennes förkylning/influensa inte inbegrep ont i kroppen. Så det är nog inte så noga som det verkar...

le-lou2009-08-27 03:32
Antal inlägg: 17500

Filurflizan - hade jag varit dig så hade jag inte varken gått och handlat eller gått och jobbat. Hoppas du kryar på dig snart :)

BiNo8 - Ej medlem längre2009-08-27 06:39
Antal inlägg: 3473

Håller inte alls med.

Ond_kanin - Ej medlem längre2009-08-27 07:00
Antal inlägg: 470

Tror inte att någon blir sjuk för att det är trendigt.

jellyflower2009-08-27 07:28
Antal inlägg: 1108

Jag tycker inte media har förstorat upp influensan, det skrivs ju överallt att den har låg dödlighet osv. Om ngt tror jag folk i gemen underskattar riskerna, men att vi skall vaccineras allihop beror ju på att man vill förhindra produktionsbortfall, inte att man befarar att vi skulle gå åt som flugor som i ngnslags ebolaepidemi.

Filurflizan2009-08-27 07:38
Antal inlägg: 293

le-lou : Tänker mer på att ibland kanske man måste, även om man oftast kan få nån att hjälpa en att handla. Jobba gör jag ju såklart inte om jag är dålig, men är jag fortfarnde hostig efter 3 veckor måste jag ju gå och jobba tillslut, inte så populärt och vara borta så länge från jobbet, kom just och tänka på att man ju måste ha läkarintyg från 8:e sjukdagen (?) ! det hade oxå kunnat bli svårt :P

Tack iaf, känner mig faktiskt piggare idag så det var nog bara en vanlig förkylning med dom vanliga astmabesvären . :)

Malinkan2009-08-27 08:07
Antal inlägg: 68

Man hör många säga: Jag är inte rädd för svininfluensan, så jag tänker inte vaccinera mig.
Egoister! Man vaccineras inte bara för att skydda sig själv utan även för att skydda andra. Den som inte är sjuk smittar inte heller.

___Tania___2009-08-27 08:21

Jag pratade med en person i Sydamerika, som sa att det man gjorde där, var att skydda sig. Hon sa: Ta halsduken eller scarfen, men skydda munnen och näsan, tvätta händerna med desinfektionssmedel. Hon sa att folk tänkte på detta när det var som värst, och där är smittan på väg bort.

___Tania___2009-08-27 08:36

socialstyrelsens rekommendationer:
www.socialstyrelsen....lu ensa.htm

BiNo8 - Ej medlem längre2009-08-27 11:02
Antal inlägg: 3473

Jag har även hört att det kan bli biverkningar om ett helt land vaccinerar sig

vulcan2009-08-27 11:58
Antal inlägg: 7666

hurdå menar du?

Ades2009-08-27 12:03
Antal inlägg: 162

Malinkan: om dom som inte vaccinerar sig är ett "smitthot" mot dom dom är vaccinerade.. då betyder ju att vaccinet INTE fungerar..

eller hur i hela världen tänker du?

le-lou2009-08-27 12:59
Antal inlägg: 17500

Vaccinet innehåller tydligen en anmärkningsvärd stor del kvicksilver jämfört med andra vaccin och jag känner en hel del personer som jobbar inom vården och som INTE tänker vaccinera sig. Enbart på den info de själva fått om det här vaccinet.
Det här vaccinet är inte ens godkänt ännu, inte heller har det testats ordentligt.
Dessutom ger inte vaccinet ett hundraprocentigt skydd, jag hörde siffror som 70-80 %.
Skit samma, jag tänker inte vaccinera mig.

Lindalainen2009-08-27 13:07
Antal inlägg: 651

jag kan inte påstå att jag är speciellt "rädd".
var på ica maxi igår och skrattade gott åt deras "stoppa svininfluensan!"-kampanj. det första som fanns när man klev in i butiken var tre eller fyra bord med bara tvålar, olika desinfiktionsgrejer.
alla som tillverkar alcogel och sånt jublar ju nu! dom måste gått massamassa +!

bowlorama2009-08-27 13:11
Antal inlägg: 278

Jag håller med le-lou. Känns som att kvicksilverförgiftning i det här fallet är ett sämre alternativ än influensa...

Och liknelsen med SARS osv känns milt uttryckt underlig. Vi har sluppit lindrigt undan det mesta i Sverige, alltifrån världskrig till fågelförkylningar. Men det pågår saker utanför våra gränser också. Lätt att glömma ibland kanske, när vi här hemma är upptagna med att snacka piratkopiering och bidragsfusk.

Hur som helst... Håller en tumme eller två för att vi alla slipper utveckla trynen och så vidare. Beta lugnt!

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?