Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 37 |
Mobilspel
| Pågående | 19 718 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| magga | 2009-08-30 21:49 | |
![]() | Fast det är roligare om det är lite dyrare saker, man låter alla ta med sig två paket var som tillsammans kostar typ 150 kr | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-08-30 21:49 | |
![]() | När maten är uppäten och vinet halvt urdrucket slänger jag fram Trivial Pursuit. Så trist är jag,men det är lite kul att se hur folk reagerar. | |
| magga | 2009-08-30 21:51 | |
![]() | hehe ja det kan man med göra men tror det tar för lång tid;) | |
| Jarnis86 | 2009-08-30 21:53 | |
![]() | Beror la på vilka som spelar? Jag brukar "varva" direkt allt som oftast :P | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-08-30 21:54 | |
![]() | Skippa själva spelplanen med duttar och allt. Man ställer bara frågorna och dom som kan säger svaret först. | |
| magga | 2009-08-30 21:55 | |
![]() | varva? o_O | |
| Jarnis86 | 2009-08-30 22:24 | |
![]() | Jo, vi brukar kalla det så... Men alltså plocka de 5 "lätta" tårtbitarna först, gärna genom att gå på så många sport och omslagsrutor som möjligt, och sen hoppas på att få en 50/50-fråga på kultur och sen är det bara att segla in i mitten och klara 3 av 6 frågor... Det är en varvning :) | |
| Tess 08 | 2009-08-30 22:36 | |
![]() | Undra om Tania hittat tipset som jag skrivit??? :) Var på fest förra fredagen och hade fixat just den leken (med uppmaningar). Vi var 12 stycken och vissa satsade 250% på sin uppmaning medan andra inte gjorde något alls... Men det blev jättekul ändå. En hade uppmaningen "flexa dina muskler och skryt om dom så ofta som möjligt" och hon satsade järnet, det vart skitkul. Själv skulle jag torka mina bordsgrannar runt munnen och dom tyckte jag var lite märklig tills dom fick höra att det var min uppmaning... då började dom skratta... Sedan körde vi kändisquiz där alla hade fått ett namn på en kändis (stor på samma lapp som uppmaningen). Det börjar med en form av tipsrunda med frågor som: Vem har störst kupa? 1. Victoria Silvstedt x. drottning silvia 2. Karolina Klüft och så i ca 10-15 frågor... När alla svarat på alla frågor får de tre med dessa namn komma fram om utföra en uppgift.. Just denna var hur mycket sand de fick plats med i en kupad hand :) Andra frågor var: Vem har flinkast fingrar? (fingervirka en garnstump snabbast) Vem är stadigast på handen? (stapla värmeljus på tid) Osv... det viktigaste är att man inte ska kunna gissa vad man ska göra för varje fråga och vem som är vilken kändis.... | |
| Sallen | 2009-08-30 22:38 | |
![]() | Talesätts- charader Förbered leken genom att skriva ner talesätt på ett antal papperslappar. Dela upp deltagarna i två lag. Varje lagmedlem drar en lapp och ska sedan dramatisera det talestätt som står på lappen. Det gäller för de andra i det egna laget att så snabbt som möjligt gissa talesättet. Nästa lapp dras av motståndarlaget som gör samma sak. Förslag på talesätt att dramatisera: Små grytor har också öron Man ska inte kasta sten när man sitter i glashus Öga för öga och tand för tand Som man bäddar får man ligga Lika barn leka bäst Envar är sin lyckas smed Köpa grisen i säcken Göra en höna av en fjäder Surt sa räven om rönnbären Den som viskar han ljuger Ingen rök utan eld Tänk först och tala sedan Tala är silver, tiga är guld Bättre en fågel i handen än tio i skogen När katten är borta dansar råttorna på bordet Allt är inte guld som glimmar Den som gräver en grop åt andra faller själv däri | |
| Tess 08 | 2009-08-30 22:42 | |
![]() | Verktygsleken är också kul. Man lägger fram en massa grejer på bordet (tex hammare, skohorn, korkskruv, tesked osv) och så får alla ta varsin grej.. Efter detta parar man (den som leder lekarna) ihop deltagarna två och två (lättast är de som sitter bredvis varandra). Varje par har nu två verktyg och med dessa ska de skala en potatis och få så långt sammanhängande skal som möjligt. Längst vinner :) | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-08-30 22:42 | |
![]() | Sallen,den ska jag köra på min nästa bjudning. | |
| Sallen | 2009-08-30 22:49 | |
![]() | Det ska jag själv göra också!! :-) Har faktiskt inte lekt just den än...men jag tror att den passar för blandade åldrar. Charader i sig är ju väldigt kul. Även Rita, gissa, spring (fast utan spring) tror jag kan passa. Ett blädderblock, en bunt pennor.... | |
| HelloKitty | 2009-08-30 22:51 | |
![]() | Jag hittade den här sidan. www.niceparty.se/ Mord och mysterier =0) | |