Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 37 |
Mobilspel
| Pågående | 19 718 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| run-marie | 2009-08-31 18:17 | |
![]() | Tycker att styvpappan borde stenats! Hur f-n kan en mamma öht "se på" när sånt händer hennes barn? Hoppas hon får ett rent helvete i fängelset och aldrig nånsin får föda ett barn igen. Usch, så hemskt, små oskyldiga barn som inte kan försvara sig. | |
| apbur | 2009-08-31 18:20 | |
![]() | Jag tycker det är mer märkligt att mörda en helt främmande människa än sitt eget barn. Sitt barn har man ju ansvar för och kan inte bara lämna vilket kan leda till massa frustration och galna handlingar om man har någon form av störning. Jag rättfärdigar ingenting, jag tycker det är lika illa som alla andra. Men om man nu ska diskutera något så får man ju försöka besvara frågor. | |
| Wordlezz - Ej medlem längre | 2009-08-31 18:20 | |
![]() | Komplett söndertrasade själar. Förmodligen i kombination med alkohol/droger. Det skapar ondska. | |
| DennisPlz | 2009-08-31 18:21 | |
![]() | Lite ödets ironi att pappan fick sitt barn dödat hemma, medan han själv var i Irak och dödade andras barn. | |
| miljonären - Ej medlem längre | 2009-08-31 18:22 | |
![]() | snälla stäng tråden | |
| miljonären - Ej medlem längre | 2009-08-31 18:22 | |
![]() | måste betapet vara ett forum för detaljer i våldsorgier? den som är intresserad hittar väl detta ändå? | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2009-08-31 18:23 | |
![]() | Tror det finns ondska utan sprit o droger ... | |
| Wordlezz - Ej medlem längre | 2009-08-31 18:29 | |
![]() | Förvisso. | |
| micro113 | 2009-08-31 18:29 | |
![]() | miljonären Jag har mycket svårt att se hur du kan få videon till att bli en våldsorgie .... du måste verkligen ha förmågan att se mellan bildrutorna. | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2009-08-31 18:37 | |
![]() | Tycker Man ska vårda sina barn inte slå. Men det är min åsikt | |
| miljonären - Ej medlem längre | 2009-08-31 18:37 | |
![]() | jag tittar inte ens som sagt men jag ifrågasätter publicerandet av våldsbrott på denna site, när man inte får tala om tex: sex och droger, här finns fortfarande barn som kan läsa. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2009-08-31 18:39 | |
![]() | Det är fruktansvärt sorgligt och tragiskt, för att inte tala om hemskt. Men det är ingen "nyhet"!! Det här hände för 10, 20, 30 år sedan. Folk reagerade med förfäran då fall "uppdagades" där det helt enkelt gått för långt och inte längre kunde döljas utåt. Att folk ser och inget gör är snarare regel... Folk vill inte "lägga sig i", tänk om dom har fel, har missförstått...? Usch det kan drabba "oss", våra barn kan få problem.. mm. Så de misshandlade barnen får vackert leva kvar i sina små privata helveten. Att ta upp det till diskussion, ja, men det är inget nytt. Och så som människan är så kommer någon på ett forum om 30 år sitta och upprepa exakt samma... bara annat barn som skiljer den "debatten" från den här. | |
| sanns88 - Ej medlem längre | 2009-08-31 18:41 | |
![]() | usch, så hemskt. | |
| apbur | 2009-08-31 18:44 | |
![]() | Man vet ju heller inte hur många barn som slipper bli misshandlade för att de omhändertas. Den siffran är nog högre. Jag tror faktiskt inte det är så utbrett. Skola, anhöriga och framförallt sjukvården reagerar när barn kommer in med skador som kan se ut att vara orsakade av misshandel. Det finns rutiner för sådant. Man är också skyldig att anmäla som yrkesverksam inom omsorgen om man misstänker missförhållanden. Vad ska mer behövas då? | |
| micro113 | 2009-08-31 20:10 | |
![]() | apbur Tyvärr fungerar inte systemet så bra som man kan önska alla gånger. Har själv på nära håll en fjorton åring som misshandlades av fadern, omhändertagande gjordes och fadern häktades .... utredningen lades i ett senare skede ner, och flickan återfördes till faderns vård -- där bor hon idag, och blir återigen slagen med socialtjänstens vetskap. De anser inte att våldet är så grovt att det finns skäl att gripa in, trots att både flickan, kamrater till flickan och skolan vädjat om att hon skall omplaceras. Vårt goda samhälle fungerar inte så väl som vi tror. För att förekomma frågan om vad jag gör för flickan ... så tar jag emot henne när hon kommer, vägrar lämna ut henne till pappan, hjälper till med polisanmälan ... men måste lämna ut henne till socialtjänsten -- som gång efter annan återför henne till pappan. En tragedi på väg att hända i sverige - idag - i vårt trygga system. Jag tycker allt som uppmärksammar vuxnas våld mot barn, och vikten av vi runt omkring bryr oss är av godo ... | |
| Minta | 2009-08-31 20:46 | |
![]() | Fruktansvärt och ändå så egendomligt, så många foton, så gulliga kläder och mycket leksaker, att det ser ut som hon är omhuldad, och ändå en sådan mental nöd och en sådan avgrund. | |
| mrperfect | 2009-08-31 20:51 | |
![]() | HUR KAN LAGARNA OCH DOMSTOLARNA ( ursäkta majusklerna ) döma på så idiotiskt vis? Är Justitieministern informerad? | |
| apbur | 2009-08-31 22:23 | |
![]() | micro, om du vill kan jag kontra med en historia om ett felaktigt omhändertagande som inneburit katastrof för föräldrarna. Jag gissar att det alltid kommer finnas visst mått av felbedömningar. Rutiner finns redan som sagt. Det jag undrade var vad man ska göra mer än att ha rutiner och anmälningsplikt? Namninsamlingar? Fler snyftfilmer? Fler forum om misshandlade barn? Som det ser ut här så verkar folk nöja sig med att man reagerar med avsky men inte kommer med nåt konkret förslag. För mig är det helt onödigt. Men för all del, gapa på. | |
| micro113 | 2009-08-31 22:31 | |
![]() | apbur Jag håller med om att det begås fel åt andra hållet med -- och om att det finns riktlinjer och rutiner som skal följas. Det man mer kan göra ... och det uppmärksamhet på problemet kan göra .. är att få gemene man att reagera på sådant som händer i deras närhet, och att till exempel kontakta myndigheterna när de misstänker att ett barn far illa. Man vet att vid tiden kring en massmedialt uppmärksammad tragedi så tenderar anmälningarna att öka under period, för att därefter falla igen ... folk glömmer, och det lättare att blunda och inte veta än att bry sig och ingripa. | |
| apbur | 2009-08-31 22:40 | |
![]() | Jag tror inte man blundar, jag tror man gör ett övervägande och gör det som förnuftet säger åt en att man ska göra. Tror det är svårt att ändra på hos folk. Jag är glad att ingen av mina grannar anmäler mig för djurplågeri när jag ryter åt katten att hålla käften. Det hade varit traumatiskt för mig och hade definitivt inte förbättrat min katts situation. Jag har inga barn. | |