Spelrum
Giraffen35
Krokodilen0
Elefanten3
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
30
Inloggade68
Mobilspel
Pågående19 730

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Myspruppen - Ej medlem längre2009-09-01 18:53
Antal inlägg: 5000

saken är den,om nu deras liv skulle handla om brukräm å tuggummin,så undrar jag vilka som verkligen tror på det själv....å sedan,är der mer dumt att bete sig som att det är ´det livet går ut på än att ge sig på dom människorna på de där jävla sättet????
går DERAS liv ut på att bara bry sig om "intelligensbefriade människor"?de säger ju en hel del om dom som håller på sodär,ja mer än va de säger om tonåringar som är i en fas i livet var intressen är smink å kläder

Folka2009-09-01 18:56
Antal inlägg: 5

Socionom,
Lustigt. Jag hörde uttrycket idag för första gången på tyska "Unter dem Blindem ist der einäugige König". Har aldrig hört det förr, men så läser jag det här samma dag

micro1132009-09-01 19:02
Antal inlägg: 17542

Wordlezz

Jag håller med dig ... man kan verkligen undra vem det är som skall skämmas -- en tonåring som spelar ut sin repertoar som tonåringar gör, eller den som skriver ett så intelligensbefriat och aggressivt inlägg.

betapatos2009-09-01 19:08
Antal inlägg: 42

micro113, du skrev "en tonåring som spelar ut sin repertoar som tonåringar gör". Nu tror jag visserligen inte att den tjej som lagt ut klippet speglar en "vanlig" tonåring. Det är ett märkligt beteende. Givetvis är det inte rätt med de kommentarer som finns, dock verkar det inte finnas någon modereringsfunktion på youtube.

Så länge det finns naiva (och i detta fall rent dum eller förställt dum) tonåringar kommer samma sak att ske, såvida det inte går att censurera kommentarerna. Detta tyder ju på att det finns behov av vuxna (föräldrar och lärare) som visar vad som kan hända.

Rhotheta2009-09-01 19:12
Antal inlägg: 4992

Det går väldigt lätt att stänga av kommentarsfunktionen om man inte vill ha feedback, så man gör ett val när man behåller den aktiverad, precis som man gör ett val när man lägger ut en video. Negativ uppmärksamhet är också uppmärksamhet.

betapatos2009-09-01 19:21

Rhotheta, jag håller med dig. Vi kan inte veta vad tjejen i videon ville när hon lade ut den. Men om man synar hur Paris Hilton blivit känd så är det ju via sin dumblondie-stämpel. Och det är tragiskt att unga tjejers förebilder blir genomblåsta pengastinna nollor. Men det är klart: Om denna tjej nu fått så enormt mkt uppmärksamhet (självklart endast negativ) och trots det lyckas med konststycket att få annonspengar till sin blogg så har hon ju lyckats. Då är de elaka kommentarerna i själva verket det som eventuellt genererar pengar till henne. Så möjligen är hon bara smart och vill absolut inte att folk ska sluta skriva grymma elakheter.

pion ekrot2009-09-01 19:26
Antal inlägg: 3340

ÄR verkligen Paris Hilton "genomblåst" eller är det mest skvaller och projektioner? I så fall är detta lika bidragande faktorer till det hela som eventuellt Paris Hilton självt.

betapatos2009-09-01 19:32

Det är projektionerna hon som ger bränsle till hennes popularitet. Huruvida hon är "genomblåst" eller inte har jag ingen aning om, men hennes varumärke är uppbyggt kring den myten/sanningen.

caughtbock2009-09-01 19:34
Antal inlägg: 7699

Paris Hilton borde ju vara allt annat än blåst med tanke på hur mycket hon tjänar på att göra nästan ingenting.

pion ekrot2009-09-01 19:37
Antal inlägg: 3340

"...men hennes varumärke är uppbyggt kring den myten/sanningen."

Intressant. Hur då?

Linn79 - Ej medlem längre2009-09-01 20:21
Antal inlägg: 4279

Förmodligen är det en trend - och den begränsar sig inte till unga tjejer utan även till män (tänker på t.ex. Jackass).

caughtbock, nej jag tror inte Pairs Hilton är blåst, hon vet förmodligen bara att det säljer bra att framställa sig så.

Frågan är vem det är som konsumerar dumheten. Vem sitter på Youtube och ödar tid på att titta på det?

Lindalainen2009-09-01 20:23
Antal inlägg: 651

jag vill se hon som säger "mmm.. aaa" hela tiden. hörde bara om det på radio. vill seeee. hon lät inte så smart.
ngn som vet vad man kan youtuba på?

Lindalainen2009-09-01 20:27

tycker den här människan är ...jävligt störande. hoppas länken funkar bara..

www.youtube.com/watc...oh A-UEqauA

Myspruppen - Ej medlem längre2009-09-01 20:30

störande men smart;)kanske,,,,,de där ha gjort henne mer elr mindre känd,hon är påradion nu osv,hon kan därför göra bra reklam för sin blogg, de ena leder till de andra

Lindalainen2009-09-01 20:32

men vem vill bli känd p.g.a. det där :o
hon kommer ju alltid kopplas till det och hon verkar ju inte speciellt smart där...

Goliath II - Ej medlem längre2009-09-01 20:33
Antal inlägg: 460

Känns som att det är dom som igen och igen "köper" sådant som tillhör kategorin korkade, för uppenbarligen får dom som lägger ut dem det precis som dom vill. :)

micro1132009-09-01 20:35
Antal inlägg: 17542

Lindalainen

Jag skrattade så jag låg dubbel .... människan är ju klart överårig för konceptet .... och resonemanget kring internationella ord var bara för mycket..

Det kan ju helt klart bara vara menat som parodi.

Myspruppen - Ej medlem längre2009-09-01 20:37

ja jag tror det jag oxå
vilket hon själv skriver ngt om
hon skiter fullständigt i om andra tycker illa om henne,när hon kan tjäna på det

Lindalainen2009-09-01 20:38

den här är lika rolig ^^,

www.youtube.com/watc...VJ g9wxqqBw

Myspruppen - Ej medlem längre2009-09-01 20:39

hon måste göra ngt som ingen anna gjort

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?