Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 3 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 68 |
Mobilspel
| Pågående | 19 730 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| lusdrama - Ej medlem längre | 2009-09-03 11:51 | |
![]() | kan inte någon djurpolis (eller bara kattvän) komma och rädda min katt? hon har det inte alls bra här. haft en massa annonser ute men ingen nappar. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-09-03 11:51 | |
![]() | har inte uttryckt att allt är skit,men mycket skit finns det!år ut å år in filmas det hur djur far illa,,,hur svårt kan det vara??det är helt enkelt inget som prioriteras särskilt mycket ang djurskyddsinspektörerna så skrev ja att de är få,de är de enda!jag vill ha betydligt fler! | |
| nettan23 | 2009-09-03 11:53 | |
![]() | Lusdrama: Har du kollat efter närliggande katthem? | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-09-03 11:54 | |
![]() | jag kan prata om alla djur!slakterierna var ett ex å hur än de är så menar vi nog samma sak,att bry sig om de som finns här och där,iaf i den mån man kan lika mycket dur far illa här å de visas,så att program från andra världsdelar får sån uppmärksamhet mer än det som sker här är för mig en gåta | |
| nettan23 | 2009-09-03 11:55 | |
![]() | Myspruppen: Ja det kan vi ju enas om iaf :) | |
| CrazyQ | 2009-09-03 11:58 | |
![]() | Myspruppen: Ja, det är det jag menar, vad har man för syn på djuren eg.?? I USA är det ju väldig vanligt att hundar ALDRIG ens får lämna sin bakgård. Dom finns där som vakthund, inget annat. Många går kanske EN promenad per vecka med sin stora schäfer, ringer sedan "Mannen som talar med hundar" och förstår inte vad det är för fel på deras hund??!! Det är verkligen sjukt hur folk där ser på sina djur och det ska vara en av världen modernaste land?? | |
| lusdrama - Ej medlem längre | 2009-09-03 11:58 | |
![]() | nettan ja tyvärr tar dom inte emot. annars måste det väl finnas NÅGON som vill ha en katt! tycker alla verkar älska katter men ingen vill ha en. damn. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-09-03 11:59 | |
![]() | lus:är det en vuxen katt?tyvär så är de inte lika poppis=/de flesta vill nog bara ta dom som små kattungar för de är sötast då..........tyvär | |
| Lisaa | 2009-09-03 12:00 | |
![]() | Min svägerska jobbar på länsstyrelsen och hon sa att de är så underbemannade att de knappt har tid att åka ut på rutinkontroller och det är därför det kan hinna gå så långt. Ibland undrar jag också varför de räddar vissa djur, som t.ex. en skadad and. Det råder ju ingen brist på änder direkt. Men jag försöker trösta mig med att det ger dem erfarenhet och operationsövning, fast en spruta i baken oftast hade varit det rimligaste (imnsho). | |
| nettan23 | 2009-09-03 12:01 | |
![]() | Lusdrama: Har de fullt eller? :S Har du verkligen utnyttjat alla kontakter du har? Skapa en profil på ett kattforum, där finns det råd att få! Hoppas det löser sig! | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-09-03 12:02 | |
![]() | som djurvän ser man inte vad de är brist på å inte skulle nog jag vilja påstå ser jag en and som är skadad så försöker jag ju se om de finns ngt jag kan göra,ngt som faller sig naturligt hos mig | |
| nettan23 | 2009-09-03 12:05 | |
![]() | Jag skulle inte kunna lämna ett djur oavsett vad det e för slag, haft både fågelungar grannkatter mm här | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-09-03 12:06 | |
![]() | ja då ja va liten stal ja min mammas kusiners maskburk å släppte ut dom,haha | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-09-03 12:06 | |
![]() | kallades för Pelle då...i saltkråkan,han fiskade ju utan mask *S* | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-09-03 12:12 | |
![]() | CrazyQ: Glöm inte att USA är ett väldigt stort land. De är ju på många sätt både föregångare inom veterinärvård och husdjursvård samtidigt som det finns en del märkliga strömningar och trender, liksom det finns i Japan och Sverige med för den delen. Det är väl inte så konstigt att det händer en del tok när man har en enorm befolkning där det återfinns analfabeter som inte vet skillnad på kaka och bröd och utfodrar sina barn med samma vett som de utfodrar djuren. Jag har sett en del bilder från räddningsorganisationer där jag anser att man gått för långt med djur som haft så dålig prognos att själva räddningen gränsar till djurplågeri. Det är nästan så man misstänker att de vill skylta med hur de räddade/försökte rädda de svåraste fallen. Det är givetvis inte okej att rädda djur om priset är lidande och en säker död. Jag tror inte att vanvård bottnar i ondska eller hur man är funtad alla gånger utan tyvärr oftare i mänskliga tragedier och okunskap. | |
| lusdrama - Ej medlem längre | 2009-09-03 12:19 | |
![]() | jag har kollat vad jag mäktar med. hon åker t veterinären om inte annat. har väldigt svårt för katter. tycker synd om henne men jag står inte ut! | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-09-03 12:19 | |
![]() | varför tog du själv henne från första början??? | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-09-03 12:23 | |
![]() | om du inte tagot henne kanske hon fått ngn husse elr matte som bryr sig å inte hade fått fara till veterinären innom en snar framtid? | |
| lusdrama - Ej medlem längre | 2009-09-03 12:34 | |
![]() | livet förändras. nu är hon här och behöver ett nytt hem. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-09-03 12:36 | |
![]() | hm,vet inte om de var ngt försvarbart svar men ;S ja jag hoppas du lyckas hitta ett hem åt h*n iaf! | |