Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 18 |
Mobilspel
| Pågående | 19 377 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| IF Elfsborg - Ej medlem längre | 2009-09-03 18:50 | |
![]() | Myra, ja är det inte laddat på 1000 kronor (ska kolla upp det på Jysk när/om jag fått det) så är det ju väldigt lätt att se när jag löste ut brevet och se när och var kortet drogs på pengar. | |
| Wordlezz - Ej medlem längre | 2009-09-03 18:55 | |
![]() | Men som sagt, det är väldigt svårt att bevisa bedrägeriet i fall som detta. Om det nu är ett bedräderi. Det kan ju faktiskt vara som säljaren säger, och du får ditt presentkort. Synd att det tog så lång tid bara. | |
| Ässät | 2009-09-03 19:59 | |
![]() | Köp aldrig något utan att båda är med på Internetgaranti!! Det är mitt tips. Då får inte säljaren sina pengar förrän du fått varan o vice versa | |
| vindsus86 | 2009-09-04 11:49 | |
![]() | jag tycker egentligen att man till en början får utgå från att vad hon sade var sant. att hon bara varit stressad. delvis för att jag känner att jag hade kunnat göra något liknande.. skicka något långt senare än först sagt. så kanske hon inte velat svara i telefon och så för att hon åååterigen glömt att skicka.. sen när du hotade med polis skickade hon rekommenderat för att vara extra säker på att det kom fram och även för att det skulle finnas bevis för att det kommit, så du inte kunde polisanmäla henne ändå. om du varit sur nog kanske hon tänkte att du kunde få för dig polisanmäla vare sig det kom fram eller ej eftersom det tagit sån tid. man vet ju aldrig... om någon hotat mig med polisanmälan hade nog iaf jag skickat brevet på så sätt att det fanns vittnen för att det kommit fram. | |
| le-lou | 2009-09-04 12:03 | |
![]() | jag vet inte.. men ett presentkort laddat med tusen spänn för 800 kr + 6 kr i frakt? På den riskfyllda affär det faktiskt är så skulle du alltså ha sparat 194 kronor. De har jag gladeligen betalat för att slippa ta såna chanser, så bra var inte affären att det var värt att riskera bli lurad. (och det riskerar man alltid, när man skickar pengarna i förväg). | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-09-04 12:42 | |
![]() | Det känns så otippat att en bedragare skulle låtsas ha ett presentkort på Jysk av alla ställen... | |
| Teddow | 2009-09-04 12:50 | |
![]() | Plumspapper: Faktiskt inte, det är bara underklassen som skulle nappa på ett sådant erbjudande. Vem annars skulle göra detta besvär för att spara 194 Kronor. | |
| IF Elfsborg - Ej medlem längre | 2009-09-04 14:51 | |
![]() | Otippat att Teddow är från Lidingö! ;) Tillhör verkligen inte underklassen, såg bara ett bra tillfälle att få ett presentkort 200 kronor billigare än vad det var värt när jag ändå skulle köpa en soffa på Jysk. Sen klart man måste lita på personerna man gör affärer med, annars hade det ju inte bedrivits någon internethandel mellan privatpersoner överhuvudtaget. Folk köper ju och säljer ju begagnade saker på nätet som aldrig förr. Tänker i alla fall aldrig köpa saker från personer på Internet någon mer gång, bara sälja. Men nu var ju inte meningen att vi skulle diskutera mitt så "oerhört dumma och onödiga köp"... | |
| vindsus86 | 2009-09-04 14:54 | |
![]() | jag tror iaf tills vidare att människan var ärlig. | |
| IF Elfsborg - Ej medlem längre | 2009-09-04 14:59 | |
![]() | På måndag lär jag få svaret. | |
| Teddow | 2009-09-04 15:48 | |
![]() | IF Elfsborg: Lidingö är inte så fint längre, vi har Willys här. Jag menade inte att du var från underklassen, utan jag menade att det inte var så konstigt att man valde Jysk, om det är bedrägeri. Jag menar, väljer någon att sälja ett presenkort på versace värde 12 000 för 11 000 så är det nog inte lika många som är intresserade. Har man råd att spendera 11 000 på versace så har man råd att spendera 12 000, och då gör nog inte den där tusingen varken bu eller bä. | |
| humlan32 | 2009-09-04 16:33 | |
![]() | Varför använder folk inte Payson/Paypal och slipper att bli lurade? | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-09-04 21:33 | |
![]() | humlan32, för att de är för snåla för att betala den lilla avgiften. | |
| drakenborg | 2009-09-05 01:23 | |
![]() | Tyvärr e ju då världen som den ser ut (enligt min mening) den suger o den blir inte bättre. Ja e godtrogen, vill tro de bästa om alla o ändå får ja ba skit tillbaka, men lita inte på någon, gör du de, ha en backup plan eller räkna me nada... :/ | |
| vinterresa - Ej medlem längre | 2009-09-05 01:58 | |
![]() | IF Elfsborg, berätta gärna om du fick presentkortet och om den är äkta. | |
| magga | 2009-09-05 03:05 | |
![]() | På de flesta elektroniska presentkort finns ett nummer som man knappa in på företagets hemsida för att få upp saldo. Ett tips är att be om detta nummer för att i förväg kolla att saldot stämmer..? | |
| Alice_Gbg | 2009-09-05 20:10 | |
![]() | Det är nog många som luras på Blocket, även köpare. Jag har nyligen sålt presentkort till ett värde av 2.000 kr för 1.500 vilket var en bra affär och jag hade många intressenter. Tyvärr var det även några som tog mig för en idiot och bad mig skicka presentkorten och de ville betala i efterskott. Säääääkert! Jag valde en köpare som jag träffade personligen såp vi bytte presentkort mot pengar direkt. Dessutom hade han fått presentkortens nummer i förväg så att han kunde kontrollera att de var OK. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-09-05 20:17 | |
![]() | Alice, om PayPal eller Payson inte används, eller om man inte kan ses och göra affären face to face, så är det faktiskt köparen som har det sämsta läget. Tycker alltså inte dina köpare kom med något orimligt förslag, eftersom du lika gärna hade kunnat lura dem. Men som säljare har du ju deras namn och adress, medan köparen kanske inte har något alls att gå på om det skulle handla om bedrägeri. | |
| Alice_Gbg | 2009-09-05 20:24 | |
![]() | Katalias, jag har ingen lust att riskera något. Varför skulle jag skicka presentkorten och riskera att bli blåst? "Min" köpare var mycket nöjd och han gjorde en bra affär. Jag hade kanske funderat över andra alternativ (t.ex. PayPal) om intressent inte var så stort men nu löste det sig på bästa sätt. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-09-06 00:02 | |
![]() | Ja det gjorde det ju, Alice, men du verkar ha missat poängen med mitt inlägg. De andra köparnas begäran var inte orimlig, eftersom de tar en större risk som köpare än du tar som säljare. | |