Spelrum
| Giraffen | 52 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 36 |
| Inloggade | 90 |
Mobilspel
| Pågående | 19 636 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Natas666 | 2009-09-07 20:08 | |
![]() | Variabla hastigheter är svaret ;-) skyltar som ändrar sig efter väglag, och trafiksituation...DÅ tar man dom på allvar, för som sagt en 110 väg som är sänkt till 90 och det är solsken, plus och torr vägbana..får ju inga andra konsekvenser än fortkörning.. | |
| abk | 2009-09-07 20:09 | |
![]() | Att ligga i häcken på en annan bilist oavsett hastigheten är att be om problem. Jag är ingen ängel när det kommer till att alltid hålla hastighetsgränserna men jag gillar fartkameror starkt. De sitter ofta på vägsträckor där det skett mycket olyckor just pga att folk gör dumma omkörningar och just det, kör för fort. Inte alla som kör för fort har koll på sig och bilen. Det är bara löjligt resonemang och folk som tror att de är bättre bilförare än vad de faktiskt är trafikfara. Ofta är de dem som ligger och slickar andra i häcken för att köra om dem framför. Hastigheten på vägskyltarna är den högsta tillåtna hastigheten, alltså är det inte förbjudet att någon ligger under 90 på 90-väg. Det kan vara irriterande, men inte förbjudet.. | |
| hej_tfm - Ej medlem längre | 2009-09-07 20:13 | |
![]() | De dummaste omkörningarna görs pga att framförvarande bilist dels kör på tok för långsamt, dels slickar mittlinjen. Dessutom har h*n oftast noll koll i backspeglarna... | |
| Natas666 | 2009-09-07 20:14 | |
![]() | Just det som är nackdelen med fartkameror...många ligger under hastigheten, och skapar köer och livsfarliga omkörninigar | |
| tydal | 2009-09-07 20:16 | |
![]() | Miss_jk: Hastigheten spelar en stor roll när det händer något. Ju fortare det går, desto större blir skadorna. Vill du verkligen att personerna med noll koll ska köra ännu fortare? Det är ju det som kommer hända om man höjer hastighetsgränserna. | |
| tydal | 2009-09-07 20:19 | |
![]() | Problemet är väl att det är alldeles för många i trafiken som har bråttom och är stressade. Det är ju det som skapar livsfarliga omkörningar. | |
| hej_tfm - Ej medlem längre | 2009-09-07 20:26 | |
![]() | Man BLIR gräsligt stressad av att ha folk framför sig som masar sig ut på motorvägen i 80 eller envetet håller sig så nära mittlinjen som möjligt. Bara ett par exempel. | |
| kermis | 2009-09-07 20:37 | |
![]() | jag blir stressad av alla rikspuckon som ligger i röven på en fast man kör i "rätt" hastighet. Ska det vara så jävla svårt att hålla AVSTÅND?! (Bara ett exempel. :P ) | |
| hej_tfm - Ej medlem längre | 2009-09-07 20:39 | |
![]() | 1. Felinställd hastighetsmätare? 2. Helt enkelt i vägen?? | |
| kermis | 2009-09-07 20:49 | |
![]() | kör med gps, kör 90 när det är 90. till och med lite över när ingen idiot ligger bakom och verkar ha bråttom. Jag är inte i vägen om man kör enligt lagen. Innan folk lär sig hålla avstånd ska hastigheterna ner för folk fattar ju uppenbarligen inte vad som kan hända. Jag har suttit som passagerare två gånger när det enda som krävts för att undvika krock var lite mer avstånd (alternativt lägre hastigheter förstås). Det går snabbt. Det gör ont. Man får minnesbilder. Så håll avstånd, det är inte så svårt. När ni vill om är det ju bara att accelerera lite mer. Jag kommer aldrig fatta poängen med att ligga en halvmeter från någons ända. Kommer ni fram snabbare då? | |
| oboymannen | 2009-09-07 20:49 | |
![]() | Så mycket pinsamheter i tråden. Gå och lägg er! | |
| hej_tfm - Ej medlem längre | 2009-09-07 20:54 | |
![]() | Jag håller för det mesta gott och väl 3-sekunders-avstånd, men är jag (t ex) på väg ut på motorvägen och har någon som inte lyckas gasa upp i ens 85 framför mig så är det lätt hänt att jag nosar vederbörande i häcken innan det blir läge att köra om. Detta kan även hända då framförvarande bilist inte har koll nog bakåt för att se att trafiken flyter dåligt pga henom, och därmed inte flyttar sig ens det minsta för att underlätta. Då blir jag jäkligt het och irriterad kan jag säga. Och nej - jag har aldrig varit inblandad i någon olycka på de 25 år jag haft körkort. | |
| Miss_jk | 2009-09-07 21:03 | |
![]() | tydal: Jag har inte sagt att man ska höja hastigheterna. Jag sa att det oftast inte är den höga hastigheten som är orsaken till olyckan utan att det är folk med nollkoll som är orsaken. Självklart blir skadan större vid högre hastighet, men den hade kunnat undvikas helt om folk hade haft mer koll på trafiken runt omkring sig och inte bara de tio metrarna framför sin egen bil. | |
| Måns_E | 2009-09-07 21:14 | |
![]() | Folk som inte kan hålla avstånd är mer avskyvärda än fartkameror. Om man skall köra för fort så skall man göra det under säkra förhållanden. För övrigt så anser jag inte att det är farten som dödar utan dålig uppmärksamhet, just därför skall man också hålla avstånd. | |
| oboymannen | 2009-09-07 22:48 | |
![]() | Hehe, alltid lika kul när kvinnor ger sig in i debatten om bilkörning. | |
| Bitte - Administratör | 2009-09-07 22:52 | |
![]() | Undrar vem som nu är pinsam, könet har väl INGET med hur man kör bil att göra Bitte | |
| jaap_conrad - Ej medlem längre | 2009-09-07 22:54 | |
![]() | Jag tror könet har en ganska viktig roll. | |
| Tess 08 | 2009-09-07 22:55 | |
![]() | It's not the fart that kills you, it's the smell! (flåt) | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-09-07 22:55 | |
![]() | Kvinnor som äter antidepressiva kör uselt. | |
| remvanrijn | 2009-09-07 22:57 | |
![]() | om jag läser rätt, så säger Oboy inget om hur kvinnor kör bil, men om hur de debatterar bilkörning.. | |