Spelrum
Giraffen41
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
32
Inloggade73
Mobilspel
Pågående19 593

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Linn79 - Ej medlem längre2009-09-13 15:56
Antal inlägg: 4279

Jag försår inte heller hur folk orkar bry sig att splitta notan (om det inte rör sig om större summor).

tydal2009-09-13 17:09
Antal inlägg: 548

www.youtube.com/watc...Tp 3OTNrAYU

micro1132009-09-13 17:20
Antal inlägg: 17542

För mig är det givetvis helt okej om en vill betala för alla --- så länge jag slipper stå för fiolerna.

Lisaa2009-09-13 18:00
Antal inlägg: 205

Den som skrev om splittad nota i snålhetstråden sade väl att hon/han hade mycket ont om pengar. När man har det så kan tiorna spela jättestor roll och man har förmodligen valt rätter och dricka därefter. Då vill man inte sponsra andra. Det tråkiga är när ens kompisar inte fattar det.
Och jag tror inte alls att det bara är i gamla Sverige som man delar notor, och jag håller inte alls med om att det är småsummor det rör sig om när man äter och dricker ute.

1stclassriot2009-09-13 18:46
Antal inlägg: 522

jag avskyr när gäster ska splitta notan. okej om det är 4-5 personer men kommer ett sällskap på 20 personer och de ska splitta så tar det sån helvetes jävla tid! mitt råd till er: ta på faktura om det är företag, annars ta med jämna pengar och lägg ihop allt i en hög!

folk som inte jobbar i restaurangbranschen fattar inte vilket slit det är att vara servitris! man kan omöjligt hålla koll på allt till 100% när man har 12 bord att hålla reda på samtidigt. som tur är finns det ågra förstående människor bland alla rötägg som besöker restaurangerna och behandlar servitörerna som om de vore hundskit... knäpp på näsan till er! vi är också människor. jag tror att om alla skulle testa på en dag som servitris så skulle man ha mer förståelse för oss!

för vi jobbar arslet av oss för att göra er nöjda och då och då förekommer misstag...

micro1132009-09-13 18:51
Antal inlägg: 17542

1stclassriot

När vi går ut brukar vi ta in en nota för hela bordet -- sen räknar vi ut själva vad var och en ätit och druckit för, sen betalar vi för oss själva.

Det kan bli lite besvärligt om flera har kort, för då kan servitrisen få veta att den skall dra en summa från det kortet, och en summa från det kortet och få resten kontant --- men räknandet sköter vi själva..

Jag har också jobbat på restaurang, och brukar försöka underlätta så gott det går för servitrisen.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?