Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 71 |
Mobilspel
| Pågående | 19 593 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-09-11 22:01 | |
![]() | Vad är det för skillnad mellan sensitiv och känslosam? | |
| kajix | 2009-09-11 22:01 | |
![]() | fast nån sån har du väl inte sett här? jo kanske "en"... | |
| Teddow | 2009-09-11 22:03 | |
![]() | Är det sensitive ni syftar på eller? | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-09-11 22:04 | |
![]() | Själv föredrar humorn - även i samband med seriösa diskussioner. Oftast går det faktiskt att kombinera. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-09-11 22:04 | |
![]() | Miss Y: Jag tänker mig att det är en liten nyansskillnad som handlar om riktning. Sensitiv tolkar jag som inåtriktat (hur personen tolkar, tar in) medan känslosam handlar mer om agerande och hur känslorna syns utåt. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-09-11 22:05 | |
![]() | Vet inget värre än torrbollar. | |
| Bäste Rob - Ej medlem längre | 2009-09-11 22:06 | |
![]() | Men Yoco, du är ju inte rolig. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-09-11 22:06 | |
![]() | Det var en bra förklaring, tack Sylvia. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-09-11 22:07 | |
![]() | Bah Robban! Försök inte. | |
| Bäste Rob - Ej medlem längre | 2009-09-11 22:08 | |
![]() | Hoppsan, jag glömde smileyn. Sorry ;-) | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-09-11 22:09 | |
![]() | åmeh | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-09-11 22:10 | |
![]() | sweet - "Tycker att det är bra när folk säger ifrån då de känner sig "påhoppade", även om det många gånger är helt utan grund." jag tycker att du har en bra poäng där. det är bra att vi talar om hur andras ord påverkar oss. gillar dock inte ordet "påhopp". det låter för avsiktligt. angrepp likaså. inte så att det inte förekommer inlägg menade att såra, men jag vill påstå att mottagaren är den mest aktiva parten i flertalet "påhopp". avsändaren har svårt att veta vad som triggar något i just mig och är därför oftast omedveten om att han "provocerar" mig (eller mina känslor, för att göra en nyttig distinktion). | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-09-11 22:20 | |
![]() | -----------> 2009-09-11 22:10 Hm...det där är ju rätt kluvet, för å ena sidan ska ju var och en ta hand om sina egna känslor ( alldeles riktigt ) - avsändaren kan ju faktiskt inte veta, åtminstone inte när det gäller helt vanliga allmänna kommentarer. Och sen andra sidan...alla gränsfallen...de fallen då det faktiskt går att uppfatta som om avsändaren haft i avsikt att hugga...eller förminska en annan person..eller vad det nu kan vara för andra, mindre trevliga avsikter... | |
| Teddow | 2009-09-11 22:21 | |
![]() | Jag är en huggare | |
| amoma | 2009-09-11 22:22 | |
![]() | Jag tappar intresset när besserwissrarna kommer in i debatten. Många trådar har jag läst med glädje och intresse till dess herr och fru " JAG vet vad som är rätt och/eller fel" börjar skriva för då försvinner de som skriver för att kommunicera och reflektera oftast bort och kvar blir bara de som ägnar sig åt något jag upplever som intern kraftmätning vilket är av noll och intet värde att läsa. Lite förvånande för det verkar som flera av dem mycket aktiva verkligen vill vara i nån slags diskussion med andra men bara de som tål att få storsläggan i huvudet blir ju kvar efter sådana inlägg och är man så tjockskallig så man tål det är man förmodligen också rätt ogenomtränglig för andras argument och åsikter: ergo 10 inlägg var med ett upprepande av "det är jag som har rätt", ganska trist tycker jag. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-09-11 22:22 | |
![]() | Hoppas ingen tycker jag blir för personlig nu... Fin bild, carlmartin! :) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-09-11 22:23 | |
![]() | amoma, väl talat. | |
| Teddow | 2009-09-11 22:23 | |
![]() | Jag tänkte precis säga att han hade ett klatschigt namn. Låter hemtrevligt. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-09-11 22:24 | |
![]() | Varför vill du vara det Teddow? | |
| apbur | 2009-09-11 22:24 | |
![]() | carlmartin, jag menar inte att vara känslosam alltid är av ondo. jag är själv oerhört passionerad men har också tillgång till ett stort förnuft. Jag tror det är ett måste när man har ett stort känsloregister annars blir man odräglig. Jag vet att du syftar på sockertråden och kan du vara ödmjuk nog att förstå att du inte har tillgång till hela sanningen då tråden bitvis är raderad. | |